Da blir det ikke så aktuelt nei. Skulle gjerne hatt F150, Rivian eller Ram pick up. Men de kommer vel ikke til Norge før om lenge, hvis i det hele tatt. Får ta til takke med det jeg har.
Nettopp. F150 hadde vært glimrende. Jeg får bare satse på en bil med tilhengerfeste imens. Begynner å bli kurant utvalg etterhvert.
Sjekk hvordan man fyller spylevæske. På Maxus varebilen må man visstnok løfte av panseret for å komme til der man fyller på. Ikke alt som er like gjennomtenkt på de bilene.
Har ingen behov å sjekke det, for det blir helt klart ikke denne bilen Har prøvekjørt en annen Maxusbil (siden jeg først var der og prøvekjøreturen ble relativt kort), husker ikke i farta hva modellen heter, men det er en (liten) SUV med 4x4. Om de bare hadde tatt alt som er inni SUV i pick-upen hadde det blitt noe helt annet. Så de kan hvis de vil, virker det som. Sjekket ei heller spylervæskepåfylling i denne bilen, men den var faktisk tom! Kanskje på grunn av det? Skal sette det på huskelisten. Slik prakk finner man vanligvis først ut av etter kjøp.
For å svare meg selv igjen. Platinum wing, altså Finnair diamantstuen/OW Emerald, på HEL åpner først 10.30. Det gjør den meningsløs for innkomne morgenflighter. Da er det lagerhall-loungen non-Schengen eller den vanlige loungen Schengen. Fin utsikt fra den vanlige, men ikke akkurat a la carte dining og kaffen min bærer preg av en dårlig innstilt maskin og ikke en kjærlig barrista. Nye A350 innredningen med seter som ikke kan legges ned fungerte egentlig bra. Hadde bulkhead 2L (rad 1 er ikke på vindussetene) ned og 5A tilbake. Bulkhead hadde masse plass. Et vanlig sete var også greit, men man ble sittende litt skjevt. Bulkhead over SAS, men vanlig sete under. Når de ikke gidder å åpne Platinum wing for innkomne morgenflighter så tror jeg uansett det blir med denne turen.