Onsdag-Vulkan øya

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Maggie, 02. okt 2024 kl 08:46.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,520
    Likes mottatt:
    25,662
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sicilia.
    Fra hotellet har vi utsikt til Stromboli. En aktiv vulkan som har utbrudd flere ganger i timen. Vi har spottet røyk flere ganger. Spesielt synlig på kvelden.
    20241002_084048.jpg
    Blir noen timer til her, før vi setter kurs mot Palermo.
    20241002_084030.jpg
    Ha en fin onsdag alle IF-ere :)
     
    Last edited: 02. okt 2024 kl 08:57
    EndreD, Ololsen, Sonictravel and 5 others like this.
  2. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,100
    Likes mottatt:
    14,914
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Nydelig vær, ingen vulkan. Blir nok en tur i gruveåsen snart.

    T-200 til MRU. CT med manuell bestilling pga trøblete nettside, uten prispåslag. Fikset setevalg hos KLM ved å legge inn EBnr per strekning. Takk til forumet for oppskrift.

    Ha en fin onsdag!
     
    EndreD, Sonictravel, Flymunda and 4 others like this.
  3. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,591
    Likes mottatt:
    22,746
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hjemmekontoret!

    Startet dagen med en videobefaring med en elektriker. Veldig kjekk løsning som sparer de for mye tid. Tilbud skulle visstnok allerede komme i løpet av dagen og de pleier å sende elektriker i løpet av en uke. Nå gjenstår det bare å se om smidighet gjenspeiles i prisen på en (for kunden) positiv eller negativ måte.
    Begynner å glede meg til tur neste uke. Først "biofueltur" TRD-OSL-ARN-AMS, som jeg virkelig lurer på hvordan det slår ut på poengstatistikken etter at de har endret opptjeningen... så blir det gjensyn med noen venner i Nederland, og masse øl. Dette er en tur jeg virkelig ser frem til, selv om det "bare er NL".
    Lite nytt å melde, og det er bare bra det :)

    Ha en herlig onsdag!
     
    EndreD, Berlioz, Ololsen and 5 others like this.
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,520
    Likes mottatt:
    25,662
    Bonuspoeng:
    183
    Kan melde om like gode solforhold på begge sider av bassenget :p
    20241001_142058.jpg
    20241001_103036.jpg
     
    EndreD, Ololsen, Sonictravel and 3 others like this.
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,456
    Likes mottatt:
    8,871
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra vest! Her må det jobbes, om man skal fortjene høstferie neste uke. «Regner» med at det blir pissevær neste uke, for akkurat nå er det 12 grader, vindstille og sol fra blå himmel. Nå skal jeg frem med slagmeiselmaskin (eller hva det nå heter), og fjerne gammel betong. Så blir man mør og fin i kroppen til kvelden. Ha en flott dag, ferie eller ei!
     
    EndreD, Berlioz, Ololsen and 4 others like this.
  6. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,229
    Likes mottatt:
    36,829
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag på jobben. Tidlig ute etter en runde hos opphavet som måtte ha litt service og undervisning på den nye mobilen.

    Passet bra når hun uansett skulle både hit og dit med bil for å rekke en sjeldent travel morgen. Det er vist sånn å være pensjonist.

    Godt er er kaffe på jobb.

    Hotels har dårligst utvalg men best inntjening i Fransk Guyana. Så, bookingene der preges av ønsket om flere senger og Trumf.

    Ha en fin dag der ute.
     
  7. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,148
    Likes mottatt:
    7,630
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra akkurat soloppgang i Cayenne.
    IMG_2648.jpeg
    Frokosten er 6-10.30. Godt belegg allerede fra starten, så flere som holder seg litt på europeisk tid (5 t foran). Nå skal jeg jobbe i dag og dermed greit å være litt i synk, men med soloppgang litt etter seks og solnedgang også litt etter seks er det greit å bruke dagslyset.
     
    EndreD, Berlioz, Ololsen and 5 others like this.
  8. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,932
    Likes mottatt:
    29,276
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdag fra Oslo.

    Klokken har bikket tolv og da er en vel i realiteten nærmere neste helg enn forrige, tror i alle fall jeg skal spandere på meg en kaffe for å markere at jeg har kommet helskinnet gjennom uken så langt.

    Begredelige 135 dager til neste reise meldes i SAS appen, og reisebudsjettet for 2024 både på tids- og pengekontoen er nok oppbrukt, så trolig lite sprell igjen på en lang stund. Så her slites en med akutte reiseabstinens, men har i alle fall reisebrev å glede meg over
     
    EndreD, Berlioz, Ololsen and 3 others like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,537
    Likes mottatt:
    63,042
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra godstolen.
    Her har det blitt lunsjtid på hjemmekontoret, og siden kona også har hjemmekontor i dag blir det god lunsj. (Vanligvis bare knekkebrød på meg her hjemme)

    Deilig og stille på jobb, så jeg får gjort unna masse ting som har hengt etter meg en stund.

    Fikk epost fra hotellet i Barcelona, de lurte på om jeg ville ha transfer fra flyplassen til den nette sum av €170. I samme epost viser de til vanlig taxi til €50 eller buss t/r til under €12. Jeg velger det siste. :cool:

    Stresser lite med bonusbookinger fremover. Håper på bedre tider, men frykter det verste. Har bookinger frem til jul (skal jeg endelig få fløyet hver måned i et kalenderår? Det har jeg faktisk ikke gjort før), og vi har også bookinger frem til sommeren. 2x LAX, en BKK/TPE, en ICN, en til YYZ (alt i biz), også planlegges det en rundtur på Balkan.

    Men det er jo alltid gøy å lete litt etter ledige billetter, så må må snart høsten 25 planlegges. :)

    Helgen begynner i morgen kl 16, så den nærmer seg med stormskritt!

    Ha en fin en!
     
    EndreD, Berlioz, Ololsen and 3 others like this.
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,602
    Likes mottatt:
    24,548
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddagstid frå Sunnfjord. Her skin sola som berre det. Om ei veke skal eg setje meg i bilen og køyre til Flesland, der eg skal overnatte og vitje Bergenskontoret før det bær ut i verda. Det skal bli godt. Trur jammen ikkje eg har flydd ordentlig sidan januar. Trøste og bære!
     
    EndreD, Berlioz, Ololsen and 4 others like this.
  11. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    1,729
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Miami. Fløy Virgin Atlantic i går i economy og må si jeg ble imponert av selskapet. Setene var meget behagelige, kabinbesetningen jobbet ræva av seg(her var det ikke snakk om å hjemme seg i galley), drikkeservering kunne du få hva du ville når du ville og maten var god til å være økonomi. Under ser dere bitte litt av turen.

    Dagens fugl. The mystic lady. 787-9
    bild1.jpg

    Funky sikkerhetsvideo
    bild2.jpg

    Tea time med varme scones med krem og marmelade samt sandwich
    bild6.jpg

    Drikke må man ha
    bild3.jpg

    Barbeque kylling med mais med mer
    bild4.jpg

    og ispinne
    bild5.jpg
     
    EndreD, Maggie, holmen and 2 others like this.

Del denne siden