Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,873
    Bonuspoeng:
    183
    skuddsikker liker dette
  2. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis OT går igjennom får du 2500 grunnpoeng totalt.

skuddsikker liker dette
  3. fastlane83

fastlane83 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk avslag på oppgradering til plus og biz HKG-ARN. Flyet går om 3,5 timer. Kan jeg oppgradere med poeng på flyplassen i HKG?

4. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, spør i loungen eller skranken.

5. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Nok en gang IKKE oppgardert på min flight osl-ham-cph-osl i morgen. Fikk mine først 5 søknader gjennom, de neste 5 har ikke gått gjennom.. Hva skjer med at det skal bli lettere å bli oppgradert når har brukt produktet tidligere??:(

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Synes jeg har gjentatt det et utall ganger men det gir ingen mening å oppgradere hele tiden.
    Hva er da vitsen med å selge Plus?

Scandipendler liker dette
  7. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man også endre til en tidligere flight via appen hvis oppgradering går gjennom? Jeg har lagt inn UT på en av 22:45-flyvningene fra CPH, men blir gjerne med et tidligere fly dersom den går gjennom og det er mulig å bytte uten pes.

8. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,319
    Bonuspoeng:
    183
    Det skal ikke være noe problem å endre til en tidligere flight dersom OT har gått igjennom. Men dette må du gjøre i appen....

9. Stig-Roger

Stig-Roger Frokost-frik

Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Der tikket det inn meld fra OT. Oppgradert fra EWR OSL TRD i morgen 8 OKT. Da kan man ikke klage... Får se hvordan det går med United fra Chicago først i morgen

10. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ingen som er uenig i det, men OT reklamerer selv for at etter oftere du bruker de etter større sannsynlighet skal det være for å bli oppgradert. Men det har vel både jeg og mange andre motbevist ettertrykkelig de siste månedene.
    Jeg har i alle fall ikke lest eller hørt om noen som har fått flere oppgraderinger etter at de har brukt OT en stund?

Stig-Roger liker dette
  11. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Verdien i OT for meg er veldig enkel. Jeg hadde ikke vært EBD nå eller EBG tidligere år uten. Det har vært en forholdsvis enkel og relativt billig måte for meg å oppnå status på gjennom grunnpoeng på reiser som jeg skulle ta uansett. Jeg har ikke vært i nærheten av å kvalifisere på antall legs, men når jeg da kan bruke OT på å oppgradere reiser enten betalt av meg selv eller billige billettere betalt av arbeidsgiver for å få de ekstra gunnpoengene jeg trenger for å fornye status så har det vært gull verdt.
    Problemet nå dessverre ser ut til å være at jeg har "brukt opp" kvoten min og derfor ikke får OT lengre. Så derfor må jeg nok begynne å se etter andre alternativer for å opprettholde status, som f.eks. opphørssalget til SAS på Stavanger - Houston.

12. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fått avslag på OT på dem siste 8. Har en tur neste uke hvor jeg og mitt reisefølge fikk pris på 55 per vei. Så jeg tenkte hmm. Nå skal jeg teste SAS. Så jeg ringte inn og splitta oss. Så jeg plutselig fikk meg et nytt booking nummer. Manuelt laget av SAS. Og vips så datt prisen til 28. Så jeg la inn OT på oss begge separat. Så får vi se om vi begge sitter i go, pluss eller om jeg blir sittende igjen i go siden jeg har brukt det masse. (Har derfor kjøpt en pluss billett sånn at vis det blir som jeg tror, så kan jeg sette meg frem jeg også og bare forkaste utreisa på den orginale billetten)

13. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    Denne datt inn i kveld:
    ot_LHR.JPG

Da blir det iallfall noen poeng på denne MR'en, selv om returen ikke skulle gå inn.. :)

14. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Men hvordan kan man øke sjansen for oppgradering dersom man har omtrent 100 % uttelling med OT allerede, slik en del her åpenbart har? Da blir jo i så fall OT et rent klippekort til C og Z, og det kan man ikke forvente seg.

15. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, det er ett godt spørsmål. Og slik var det også for meg i begynnelsen. Personlig skulle jeg bare ønske at det faktisk fungerte slik de opplyser og at det ikke er helt Bingo, at prisene stiger og at sjansene for OT faktisk blir mindre jo mer man bruker de.

16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Men poenget er jo at du skal få smaken på plus og så kjøpe det fremover.
    Ikke at du skal spekulere å få oppgradert billigbilletter ;)

Scandipendler liker dette
  17. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    OSL-TXL: 2 rader plus fordelt på 4 passasjerer. En 3-seter pr stk med andre ord.
    TXL-ARN: 5 rader plus - stappa fullt. Bare 3 midtseter ledige. Tror resten av flyet var like fullt.
    ARN-TXL: 8 rader plus - rad 7 og 8 var tomme for folk. Vil anta en kabinfaktor på 30% totalt.

3 veldig ulike fly med tanke på antall passasjerer, men ganske lik min forrige tur OSL-LHR-ARN-OSL hvor jeg fikk 0 av 3 oppgradert.

18. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror ikke man skal legge så fryktelig mye i å lete etter system og mønstre i oppgraderinger. Mitt inntrykk er at det er ganske tilfeldig; dels, som Are påpeker, fordi man er interessert i å gi noen smaken på Plus; dels fordi oppgraderinger skjer ved behov (hvis for eksempel mer eller mindre full Go men lite belegg i Plus), og dels gjennom rene, skjære tilfeldigheter. I siste ende er det jo opp til SAS å bestemme, og jeg tor ikke de praktiserer noe OT-system verken med hensyn til status, antall tidligere oppgraderinger eller annet. Men at OT har matriser som fanger opp de som legger inn OT i hytt og gevær, og så skrur opp prisene på basis av det, er ikke overraskende.

Ideelt sett burde kanskje OT-gjennomslag ligge på 20 %, med opp mot 30 % for de som bruker det ofte. Da hadde også OT mer eller mindre holdt hva de lovet, og man ville hindret både oppgraderingsspekulasjon og de som blir skuffet over å få avslag etter 100 % suksess på de første ti.

Are liker dette
  19. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    CPH-SFO Plus til Biz i begynnelsen av juni til 180€ som gikk igjennom. Samme strekning neste helg 280€, har ikke kjøpt, 310€ for returen! Blitt dyrt jo, så satser på EBD comp upgrade og poeng. Hadde det vært ny kabin ville nok kjøpsviljen vært større.

Islending liker dette
  20. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    501
    Bonuspoeng:
    93
    Da fikk jeg mail om at jeg var oppgradert på AMS-ARN på søndag. Kun én rad pluss. :)

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden