Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,873
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant. Eg får ikkje sjekka, sia eg allereie har søkt om oppgradering på mine framtidige flightar. Men kanskje dei har gått vekk frå dynamic prices? :D
    Interessant å sjå at det er same pris til og frå London. For meg har stort sett prisen lege på rundt 38 euro over og 65 tilbake.

2. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN Pensionisten SK LTG * LH Senator

Likes mottatt:
    167
    Bonuspoeng:
    33
    I går fik jeg min 8. denied OT in a row på SAS til og fra GVA.
    Jeg kan naturligvis godt forstå, at vi ikke kan få confirmed alle vores requests, for det er jo en forretning, hvor der skal sælges plus billetter ... men OT er en slags "gebyr" indtjening for SAS, og vi ved jo at lavpris selskaber overlever på gebyrer !! Jeg formoder ikke, at SAS betaler lufthavnsafgift af OT, så det er vel en ren indtjening.
    Forstå det hvem der kan med alle disse denials.

3. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket en tur jeg har i Mai nå: OSL - CPH - HAM - CPH - OSL og da ligger prisen på 44 EUR på alle.
    Sjekket en annen tur jeg har i Desember/Januar nå: OSL - AGP - OSL og da ligger prisen på 52 EUR på begge.

4. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Blir ikke klok på dette...

5. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vel og merke kun 4/4 Upgrades godkjent så kan jo hende at siden jeg ikke har vært i gamet så lenge at er derfor prisene hos meg er mindre :cool: Man har vel sett tilfeller av dette før...

6. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,543
    Bonuspoeng:
    113
    Oppgradert på returen OSL - TRD på søndag og klamret meg til sete 1A. Kjekk avsluttning på helga!

7. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    Prøver å legge inn denne her, siden det ble et lite sidespor i den opprinnelige tråden..
    Hmm.. Den konklusjonen har jeg ikke fått med meg. Jeg mener da bestemt at jeg har lest at noen har fått til dette. Altså fått skilt ut en egen PNR fra en gruppebooking f.eks. slik at man står fritt til å oppgradere med poeng eller OT.. Men er ikke dette mulig i det hele tatt, så er det jo greit.

HVIS det er mulig, så var jeg egentlig bare nysgjerrig på hva som eventuelt skjer om man gjør det med en PNR som det er søkt OT oppgradering på.. Aktuelle spørsmål vil da være f.eks.: Blir OT-søknaden automatisk "ugyldig" siden den plutselig omfatter 1 person mindre? Eller om den blir godkjent for oppgradering, får man refundert beløpet for den ene personen som ikke lenger finnes i bookingen..? Jeg bare ser for meg at det fort kan bli litt "krøll" med OT da, og deres "kundeservice".. ;)

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,942
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tar gjerne feil :)

Baldrick liker dette
  9. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,727
    Bonuspoeng:
    113
    Det ville jo vært det beste for oss alle.. ;)

10. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Er det et dårlig tegn at jeg allerede har fått Plus ARN-OSL på mandagm, men ikke vet noe om langlegget HKG-ARN enda? :(

11. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Vi kom oss fint inn, hadde ikke mye valg. Koste oss og likte oss godt der, men sa til min kamerat at jeg liker meg best i OSL Loungen.

Men der kom den store skuffelsen, som kan endre på nettopp det. I forbindelse med oppussingen har de åpnet en ny Business Lounge inne i loungen. Og jammen har de ikke tatt med seg noe av maten og ikke minst cavaen dit. Shit, jeg kommer til å savne den cavaen!

Jaja, som du sier hører jeg snart hjemme i gulloungen, det blir bra!

On topic: Da var kanskje OT-sirkuset over for min del. Og det kan muligens utsette EBG. Jeg har etter ~100% suksess på 12-15 flyvninger (kun avslag på to hvor jeg ba om å slippe, usikker om det hjalp) fått avslag to ganger på rad.

Og mange andre har vel opplevd at to avslag på rad fort blir til 10+ på rad.

12. ret73

ret73 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk avslag på min OT (både pluss og biz) OSL-EWR. Synes dette var merkelig ettersom jeg visste at GO var overbooket. Har en intern kontakt som sjekket opp, og dette var svaret:

´Denna passagerare har fått uppgradering två gånger de senaste 6 månaderna vilket är maximum för de antal man skall kunna få, enligt de business rules SAS satt upp.´

Vel, hvis dette er tilfelle er det vel litt drøyt at man betaler for OT (dog bare 5euro) for noe man ikke får uansett availability..

Andre som kjenner seg igjen?

13. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Hm, dette var en ny variant. Det er mulig dette er en en "regel", men da må det i tilfelle gjelde kun på utenlandsreiser/inter-kontinentalt. Jeg har forøvrig ikke betalt gebyr på lenge. I begynnelsen betalte jeg vel 1 (?) Euro per leg, men det siste halve året eller noe sånt så har jeg ikke betalt noe i det hele tatt (viss jeg ikke har blitt oppgradert da).

14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Gebyret er vel kun for interkontinentale reiser.

15. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,113
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant hvis dette stemmer. Dette må vel kun gjelde longhaul, også litt uklart om det gjelder både Plus og Business upgrde.

16. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Da fikk jeg også avslag HKG-ARN i morgen -- får vel oppgradere med poeng da. ARN-OSL har jeg visst om i flere dager. Tikka inn en mail underveis bortover med det legget på vei bortover at det var oppgradert. :( Prøver poeng da på flyplassen.

17. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,556
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis dette stemmer er jo OT svindel...

knujoh79 liker dette
  18. luftbusspassasjer

luftbusspassasjer Luftbusspassasjer

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    @Håper du har rett, @Ida

knujoh79 liker dette
  19. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,556
    Bonuspoeng:
    113
    du skjønner personen som eventuelt har gitt denne infoen muligens ikke vil stå frem med navn osv? Er det verdt å miste jobben for å bevise noe på et forum?

Må jo si selve infoen høres veldig logisk ut hvis man leser gjennom hele denne tråden fra start til slutt....

20. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,876
    Bonuspoeng:
    350
    Vi lar vel de som har "kilder" la kildene være i fred vel? Om andre skal begynne å "etterforske" kan det fort gå utover enkeltpersoner som prøver å hjelpe.
    Samma pokkern hvilken avd mennesket jobber i. Har noen "bedre" kontakter får de heller få tak i informasjon som motbeviser dette, eller la det ligge.

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden