Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,556
    Bonuspoeng:
    113
    Nesten alle kommer med det samme... de har fått endel OT godkjent, så etterhvert blir alle avvist...

2. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Samme historien her. 12 godkjente på rad før jeg nå har fått avslag på de fire siste, så min erfaring er som de fleste andre her på forumet. De neste 13 flyvningene mine er heldigvis booket i Plus/Business, så da får jeg ikke testet OT ;)

3. ret73

ret73 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Kommer ikke til å avsløre min kontakt @Ida som forøvrig ikke er interessant for saken, men kan si så mye at personen jobber i SAS og at svaret kommer fra Eurobonus. Hvis dette er tilfelle, mener jeg at Eurobonus/Optiontown må informere om dette.

4. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,556
    Bonuspoeng:
    113
    12 suksesser på rad ja... hvor mange intercontinental? Jeg gjetter 2? Men du vet kanskje noe mer enn meg? eller har du ikke lest hva som har blitt sagt om saken? Bare kverulere?

for å presisere: Det som ble påstått var at du fikk maks 2 interkontinentale upgrades per 6mnd...

5. ret73

ret73 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Correct!

Shyneno liker dette
  6. lutt

lutt Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har 6x IC de neste 60 dagene planlagt. Lagt inn OT på alle, så om det stemmer bør jeg da få OK på de to første som er i november, og avslag på nummer tre i starten av desember.

Får se, får se...

Rettelse: Det kan jo være at jeg får avslag på første og andre også pga plassmangel, men overall bør jeg antageligvis få 2 av 6.

Last edited: 26. okt 2015
  7. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har hatt 30 flyvinger med SAS siste 2 måneder. Av disse var 22 i SAS Go (OT lagt på alle) og kun 4 gikk gjennom på OT. Alle siste 18 gikk i avslag så det får meg til å tenke at noe stemmer med den skjulte "business strategien".

Har en long haul til Tokyo i neste uke, men lurer virkelig om jeg skal droppe OT. De bør i såfall refundere penger med renter hvis det er slik at de tviholder på pengene og så er det en strategi at medlemmer kun får oppgradering i X antall ganger.

8. knujoh79

knujoh79 Har jeg tid til alle disse turene..

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    8
    Min nyeste runde med OT startet med 4/4 (t/r) godkjent, så 4/4 avslag (SH i europa), nå har jeg OT i forskjellige varianter inne på 3 av 4 kommende LH til asia og USA så venter i spenning der.

9. snowman74

snowman74 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Litt solskinnshistorie. Fikk gjennom OT og Biz til EWR med nye kabinen nå før helgen. Konge opplevelse! Hadde med dattera og det var bursdagstur til henne på 11 årsdagen:) Kanon service og god stemning. Flatbeds gjør seg når man skal innta siesta mooden. Hadde lagt inn OT på hjemturen også men den ble litt mere utfordrende, på turen fra OSL-EWR fikk jeg beskjed 4 dager i forveien at Biz hadde gått inn. Halveis trippende i NY og klar for hjemtur fikk jeg dette svaret fra OT som ikke var helt tydelig å tolke: Upgrade to SAS Plus accepted
    subject to availability! Ask airport staff for final confirmation (Biz var denied)

Prøvde å ringe SAS både på US tlf og Norske, og de kunne ikke se at OT hadde gått i gjennom til Pluss og at jeg fortsatt var i Go..Men etter noen gode råd fra @blystan møtte jeg opp litt tidlig på EWR, hun bekreftet hyggelig at jeg fikk oppgradering til Pluss..og at det var 2 ledige seter i Biz, men at dette kunne hun ikke gi meg enda:eek: Kom i loungen, rett på sak og de ordna oppgradering til Biz med 25.000 på poeng og 399USD på passasjer nr 2 (brente akkurat av 80.000 poeng på tur med kona). Så enden på visa, OT funka..Men jeg har skutt meg selv i beinet med tanke på reisevanene til dattra mi:p:)

10. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk ikke Optiontown på vei hjem fra Hkg så brente bonuspoeng jeg. Ganske enkelt og greit. Pluss var nesten tomt og Go var ikke fullt det heller. Business fullt da

11. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Når man leser her så får man inntrykk av at en del forventer at OT skal gå gjennom hver gang. Det blir jo helt feil. Hvorfor skulle SAS da giddet å selge biz og pluss-billetter. Når man legger inn 20 søknader i slengen så må man jo regne med at en del blir avslått.
    Ser ikke at dette er svindel på noen som helst måte.Selv har jeg brukt OT en gang på IC, da ble jeg oppgradert til NYC, men hjem igjen gikk ikke OT gjennom. Andre gangen var på en en-veis til London. Da gikk det også. Men det er jo bare et lotteri og ingen garanti for en oppgradering.
    Vil man være garantert plus eller biz da får man betale for det og så får heller OT være en hyggelig bonus :).
    Rant ferdig

12. vaast

vaast Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Første gang jeg har fått denne fra Optiontown:

Dear Customer,

Greetings from Optiontown !

We observed that you have opted for our Upgrade Travel Option for getting upgraded to Business Class with SAS in last few months for your trips. Through our wonderful upgrade option you have been upgraded most of the times.We hope that you must have enjoyed your travel using Business Class.

We request you to, please share your valuable Feedback and experiences for Upgrade Travel Option and our services.Your feedback and sharing your experience will really motivate us to keep providing and improving our services and Travel Options.

To share your feedback and experiences please Click Here.We appreciate your business and look forward to your continued patronage!

Please feel free to contact us if you have any additional questions. In case this email does not fully answer your question, or you would like to contact us for any reason, you can also get immediate assistance by calling one of our Customer Care numbers at:

13. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Problemet her er ikke at en del blir avslått nødvendigvis, men at det er et rent bingo. Noen får 19 av 20 avslått andre kanskje bare 4 av 20 avslått og at ingen vet egentlig helt hvordan Optiontown fungerer annet enn at man får indere på supporttelefonen som kun gir deg robotsvar. Noen melder om fulle fly når man får inn Optiontown, mens andre får det med tomme fly nærmest. Det er det som er den frustrerende biten med det hele - er at det er som å spille Lotto hver lørdag. Med Lotto vet man i det minste jo at alt er tilfeldig, mens man ikke helt vet med Optiontown. Grunnen til at det er mer attraktivt ofte å bruke OT er jo ta SAS tar seg veldig drøyt betalt i Plus og Business. Ja har knapt sett et eneste salg i disse klassene på longhaul. Konkurrerende selskap har jo det fra tid til annen (les Qatar og BA feks).

14. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Mitt inntrykk er at de aller fleste får oppgradert ca 25-40%, men at det varierer. (Dette er tall som jeg gjetter meg til og er ikke vitenskapelige på noen måte).
    Ja, det er bingo. Kan forstå at man blir oppgitt fordi det ikke er noe system, men det er nå en gang sånn det er. Jeg mener fortsatt at OT er en hyggelig bonus når det går gjennom.
    At SAS ikke har salg på business og plus (på long-haul) er jo litt kjipt, men helt sikkert bevisst. Det er jo (dessverre) ingen menneskerett å fly c eller f.
    Som sagt, jeg forstår mye av frustrasjonen, men OT er fortsatt en bonus. Kanskje noe av grunnen til at man opplever færre gjennomslag er flere søkere?

15. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Har uansett blitt oppgradert på samtlige shorthaul så tror sjansen er større der enn på longhaul. Prøver nå Optiontown på en tur til Tromsø i november så får man se.

anders82 liker dette
  16. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    På short er det vel heller ikke gebyr? Da er det jo bare å kjøre på :)

17. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Er vel gebyr i form av 30 Eur og oppover pr leg men ellers har jeg vel aldri blitt belasta noe i tillegg? Kanskje nok et eksempel på ren bingo?

18. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Jaja. Du betaler noe, men på lh er det 5€ i tillegg man ikke får igjen. Var hvert fall det før

19. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe da så. Jaja 5 euro her og der spiller mindre rolle for min de. Nå gjelder det bare å vente på refusjon fra den delen som ikke gikk inn. Men har jo lest i denne tråden at de holder på pengene til tider også så hvem vet om jeg får de pengene om tre måneder eller tre dager...

20. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    De krever fremdeles ikke 5 euro når jeg legger inn OT request... Har ikke gjort det på ihvertfall et halvt år. Er det forskjellspraksis her også?

Edit: Aha, det er kun 5 euro avgift på long haul?

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden