Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ble ikke oppgradert på en flight CPH til LON, men har ikke fått e-post om dette av optiontown. Er det noen av dere som har opplevd det samme? (sto kun på siden deres at oppgraderingen ikke var gått igjennom)

2. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trodde også jeg ikke hadde fått mail fra OT på mine 2 siste runder (ene avslag, mens den andre gikk igjennom), men da jeg noen dager senere tilfeldigvis tok en titt i søppelposten til gmailen min så lå de der. Vet ikke hvorfor de plutselig havnet der. Frem til nå så hadde alle kommet "riktig"! :confused:

3. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Joho! 120 EUR fra PVG til CPH, eco til plus på tirsdag. Tidligere har prisen ligget på det dobbelte, minst, så ble ganske happy da jeg tilfeldigvis sjekket prisen i går. :)

Xxx.

Baldrick liker dette
  4. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Det var billig!!

5. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,582
    Bonuspoeng:
    183
    Hva var prisen til Business da? Var den tilsvarende lav?

6. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, den var rundt 550 EUR, tror jeg. Husker ikke helt, husker bare at jeg syntes 120 EUR var billig for Plus og at jeg derfor slo til. Normalt sett er jeg for gniten... ;)

Xxx.

7. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått tilbud om 420 EUR for Go ---> Business på flere av mine kommende rundturer til EWR. Det er en nedgang på over 100 EUR fra det jeg pleier å få.

8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har i alle fall opplevd at jeg ikke fikk e-post før flere dager etter at flyvningen ble foretatt. Så vil nok tro at dette kan skje ja.

9. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk godkjent OT på CPH-SFO til fredag 01.04. Kostet EUR 120 fra Go-->Plus.

En grei pris, men kan ikke fri meg fra tanken på at jeg her har betalt for noe jeg ville fått uansett som CU/EBD.

Kanskje jeg nå får CU til biz, eller sparer CU til retur. Det er jo da det er viktigst med biz upgrade.

Travellingalf liker dette
  10. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Du får mer poeng med OT, og som du sier kan du jo nå få videre til Biz eller spare til neste gang :)

11. vthise

vthise EBD

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Kort spørsmål:

Jeg har lagt inn forespørsel om upgrade på retur fra SAS Pluss til SAS Business (DC-CPH). Nå planlegger jeg å avbestille turen, vil jeg da få refundert beløpet jeg har betalt inn, minus avgiften, eller mister jeg hele beløpet?

12. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Ifølge andre svar her så får du pengene tilbake så lenge du ikke allerede har blitt innvilget oppgradering. Men du må muligens si ifra til dem om at turen er avbestilt..

13. Corleone

Corleone Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Kanskje vanskelig å svare på. Noen som vet om en Optiontown oppgradering vil ødelegge for en evt. courtesy oppgradering? (Diamant kort)

14. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mulig at en OT-oppgradering går gjennom til Business, og at du dermed (naturlig nok) ikke kan få Courtesy Upgrade, ja.

Tror også jeg har hørt om OT Go->Plus og så CU videre til Business. Noen som kan bekrefte?

15. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er etter min mening nærmest umulig å svare på. Viss du sjelden har brukt OT tidligere så er nok i alle fall sjansen får at den går gjennom større enn for slike som meg som har brukt OT mye. Jeg tenkte en del på det samme sist jeg brukte OT, men siden jeg tydeligvis har "brukt opp" min OT-kvote på ubestemt (?) tid så gikk den som vanlig ikke gjennom. Men da var det en hyggelig bonus å få en courtesy oppgradering i stedet for fra SAS. Så svidde jeg av noen poeng for å oppgradere til Biz på returen.

Corleone liker dette
  16. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du vil få refundert alt (minus eventuell avgift). Etter det jeg har forstått så skal det ikke være nødvendig å gi beskjed til OT om at du har avbestilt heller, men jeg ville likevel sendt de en e-post.
    Jeg har avbestilt ett par reiser der jeg hadde OT inne og sendte de da en e-post, men fikk aldri noe svar. Så noen dager før reisene skulle ha vært foretatt fikk jeg den "vanlige" e-posten om at jeg beklageligvis ikke hadde blitt OT-oppgradert og at summen jeg hadde betalt skulle bli tilbakebetalt og det ble den også etter noen dager.

vthise liker dette
  17. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Er det slik at hvis man oppgraderer til Bizz eller Plus med OT fra GO vil man få tilsvarende grunnpoeng, som om man hadde bestilt billetten i Bizz eller Pluss?

18. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,297
    Bonuspoeng:
    183
    Du vil sannsynligvis ikke få full opptjening da du mappes ( de fleste ganger ) til Saver- dvs ikke full opptjening. Dermed er det også greit å sjekke om du synes det er verdt det i noen tilfeller, da poenggevinsten ikke blir så veeldig stor utfra hva du har betalt.....

19. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    I mitt tilfelle der jeg har oppgradert fra fra Go til Bizz vil jeg altså med høyst sannsynelighet får EB-poeng som om jeg skulle reist i Bizz Saver?

20. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden