Oppgraderinger med Optiontown

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 18. febr 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    @Robamu @LH-FHU Hva hvis man oppgraderer med OT fra SAS Go til SAS Plus i Norge og Europa. Hvilken klasse får man da?

Last edited: 01. april 2016
  2. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring er at jeg får plus flex klasse både innenlands og europa. Mer har lest om de som har fått vanlig plus også. Fikk 2500 poeng for ams-Osl for 2 uker siden

3. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Det vil si klasse C, D eller Z?

Hvis dette er korrekt så skal jeg vurdere å legge inn en forespørsel. Håper bare ikke den hindrer meg i å få oppgradering til Bizz på CPH - LAX senere.

4. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk klasse Z. Men som er nevnt mange ganger her før.. Det er et lotteri og umulig å forutse. Fikk avslag på innenlands forespørselen jeg hadde inne på flighten i dag.

5. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,297
    Bonuspoeng:
    183
    Det er STORT SETT Z-klasse du blir mappet til inneriks, mens på LH( LongHaul ) blir det , som du nevner ( også stort sett) mappet til Saver-klasse. Men vi leser jo om de som har fått regulær Pluss- og Biz-klasse på LH også , med full opptjening.

6. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,297
    Bonuspoeng:
    183
    Det er som tombola....du kan få forskjellig. Jeg har fått A-klasse på TRD-CPH etter OT , men på returen fikk jeg Z... Innenlands har jeg på regulær basis fått Z, men også A og P....

7. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kun fått Z innenlands og Europa.

LH fikk jeg Business Saver til PVG, men full opptjening i Business til EWR og Plus fra EWR. Og nettopp de to siste er grunnen til at jeg nå snart får servert en smudi og to humlesmudi heeeelt gratis på SK460 :D

Upsaker liker dette
  8. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    BGO- OSL og OSL-BGO gikk gjennom. Husker ikke helt prisen, men tror det var 29 EUR. Greit nok iom at det ikke var jeg som betalte billetten.

Ellers så ser jeg nå at jeg bare fikk 6000 poeng for PVG til CPH. Jeg ble da oppgradert til Z. Skulle jeg ikke da hatt 9000 poeng?

Xxx.

9. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Nei, ikke nødvendigvis. Det kommer an på hvilken klasse du fløy. Det er 6000 poeng for PVG - CPH i Plus og 9000 i Bizz.

10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    9000 er riktig for klasse Z.

no-backpacker liker dette
  11. CaptainPoint

CaptainPoint EBD, Livsnyter, Reisesyk, Happyface, Karma

Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Nei, syns det var litt dyrt, fikk tilbud om 220 euro fra Plus-til Business fra København - Beijing nå i April en vei fra Optiontown...

12. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skrev Z. :) Iflg. SAS sin opptjeningstabell skal det gi 9000 poeng. Ikke sant?

Xxx.

13. haakonvt

haakonvt Medlem

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    (Hallois, min første post her inne!) Jeg har testet ut optiontown for første gang (EWR-OSL) og den ser ut til å ha gått igjennom ref. meldingen "Congrats! Upgraded to SAS Plus" som står om jeg logger inn hos dem. Er det vanlig å få en bekreftelse på dette fra enten optiontown eller sas via epost? Hadde vært fint å ha "noe håndfast" å vise til når jeg skal reise om 2 dager.

14. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, det bruker å komme en e-post fra OT. Men du vil ikke ha behov for "noe håndfast" å vise til heller vanligvis. Antakeligvis vil du også allerede nå se i f.eks. SAS app'en at du nå er i Plus.

15. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Bare å gå inn på sidene til SAS og bytt til dit foretrukne sete med en gang

16. haakonvt

haakonvt Medlem

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for raske svar! Sas-appen sier "Plus" ja, takk for tips! Går dog ikke an å velge sete, eller altså det går, men det lagres ikke når jeg klikker "neste". Hmm... (på nettsidene til sas altså)

17. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har opplevd det samme tidligere. Ta kontakt med SAS på chatten når de åpner så ordner nok de det til deg.

18. haakonvt

haakonvt Medlem

Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Det gjorde jeg, fikk ønsket sete, men nå når jeg skal sjekke inn fikk jeg beskjed om at dette måtte gjøres manuelt på flyplassen OG at reservert sete er borte. ...og nå er chatten/kundeservice stengt haha ^^

19. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg kjøpt to lodd i OT lotteriet jeg også. ARN-HKG MR tur i september, blir det full uttelling så får jeg 27 000 poeng og er godt i gang med opptjening til neste periode med gullkort. Oppgraderingen var på 215Euro på vei ut og 208Euro på returen, pluss til biz. 27 000poeng til 11 000kr er helt greit når en kan nyte turen i litt luksus.

20. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det var da synd! Får håpe at det ordner seg for deg!

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden