Oslo – New Zealand, Singapore Airlines Business, 26 000 NOK.

Tråd i 'Reisedeals' startet av Edvard, 09. mai 2016.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Booket direkte på SQ, så det burde jo - i teorien - funke på nettsiden. Men det ser ikke ut til at nettsiden funker så bra. Jeg får ikke endret seter heller.

    Jeg ringte opp igjen for å høre om stopover i SIN, det var ikke noe problem, men ble tillegg på 1600 kr per pax i skatter. Vi fant ut at vi heller tar en ny tur til SIN neste gang det er billig
     
    peterfox liker dette
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    God ide, men å markedsføre Stop-Over i Singapore blir jo nesten dumt i dette tilfellet?
    Jeg klarte å lure inn 14 timer på vei ned, og ca. 20 på vei hjem.

    Alt er planlagt ned til minste detalj - Helmax Egon !
     
    NorskHamburger and Darkcho like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Fant bare stopover i FRA da jeg bestilte, og det var ikke så interessant. Det ble en uke i NZ i stedet. Satser på varm vinter
     
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Dro fram denne tråden da jeg kom til å tenke på når InsideFlyer-gjengen startet med å dra på helgeturer til Auckland i Business med SQ.

    Det var halvannet år siden, vinteren 2016 (tiden flyr, men det gjør InsideFlyers også).

    Her er noen tanker om byen Singapore jeg skrev nylig, til refleksjon.

    Singapore, you've lost that lovin' feelin'.

    Mini-review of Singapore, as I was there last week and had a clear and sudden change of vibe for the place. Usually my impression of a city remains stable over time. But as we evolve personally, our preferences change. Cities are like lovers.

    What does Singapore have that is great?

    A wonderful airport, near downtown. Nice mix of architecture. It’s green, varied and not flat. Efficient public transport and roads, not too bad traffic. Fast Internet and social after-work culture. Lots of tourist attractions and warm tropical climate.

    It’s safe and easy to navigate. Everyone speaks English. It has a strong economy, business environment, low tax and good infrastructure. Amazing apartments, parks and the town is walkable. It also has good high-end dining and hotels, but any big city has that.

    So why don’t I like Singapore anymore?

    Primarily the people mix. I find the Chinese-Malay-Indian combo, together with a huge migrant workforce and British-US expat business workers very unattractive. It’s an unusual demographic blend and it does not appeal to me.

    The streets lack local service economy, they feel boring and dead. For someone like me who loves walking and peoplewatching, this is a big drawback.

    The part of Singapore I normally stay (within 5 km of CBD) there is no feeling of real life. No kids going to school, dogs and families, old people or grocery shopping – just dressed up business people, nightlife, rich tourists and hidden, inaccessible cultural events.

    Located on the equator, the constant humid air outside becomes annoying.

    What makes me love a city is finding my neighborhood, my favorite coffee shop, daily walk, lunch spot, grocery store etc.

    Nope, Singapore I love your airline (SQ) and you are OK for a weekend and business, but that’s it. No way I would choose to live there.

    Disclaimer: I compare Singapore to its Southeast Asian siblings; Bangkok, Kuala Lumpur, Jakarta, Manila and Hong Kong. Japan/Korea and Australia are in another bucket.

    My perspective is of a Nomad staying in a city for one month. If you are visiting SIN for 3-4 days and doing tourist stuff and shopping, your experience will probably be great.

    [​IMG]

    Les også:

    https://insideflyer.no/forums/sq-biz
    https://insideflyer.no/forums/beste-business-class
    https://insideflyer.no/forums/singapore-tråden
     
    Last edited: 19. aug 2019
    Are liker dette
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Personlig er jeg veldig glad i Singapore, men jeg forstår hva du mener. Spesielt sentrale strøk er ganske klinisk og litt for perfekt om man kan si det på den måten. Byen har på en måte ikke sin egen lokalbefolkning, selv om det kanskje høres litt rart ut. Det er i alle fall ikke de som dominerer bybildet og setter inntrykk.
     
    Edvard liker dette
  6. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Det at det er såpass "klinisk og perfekt" er jo en opplevelse i seg selv. Noe som skiller seg ut, absolutt verdt å få med seg.
     
    Travellingalf liker dette
  7. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Oppløftende lesing, spesielt siden jeg skal i mitt andre møte med arbeidsgiver til uka angående utplassering i Singapore i to år
     
    Travellingalf liker dette
  8. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg var der i 2012 så bodde jeg i Geylang. Det var forsåvidt en direkte konsekvens av hotelpriser i F1-helga, og at jeg var på budget-ferie i flere land i området, men jeg angrer virkelig ikke på mitt valg av bosted. Visst er det stas med et klinisk rent og fancy hotell, men som @Edvard så setter jeg pris på å kunne rusle gatelangs og se på hvordan lokalbefolkningen har det, og det var det langt flere muligheter til der ute i forhold til i sentrum!

    (at området også er Singapores redlight-district merket jeg egentlig veldig lite til, kanskje fordi jeg ikke var så mye ute i gatene der på kveldstid, men heller oppholdt meg i sentrum da)
     
  9. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som vet hvilken versjon av 772-ER SQ flyr med til CHC? Spesielt interessert i om det er oppgradert C eller ei.

    Ser forresten at SQ kjører to daglige 772 med kun et par timer imellom mellom til/fra CHC i høysesongen. Ganske heftig til en by på størrelse med Bergen når en vet at EK i tillegg flyr daglig A380...
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Det jeg har sett på av fly til Christchurch har gått med regional C. Har du sjekket searguru og hjemmesiden til SQ?
     
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen 772 har nye Business seter. Long-haul maskinene (ER) har 2006 Sofa 1-2-1.
    Du får ikke Regional 2-2-2 til New Zealand.

    Oversikt over seating på alle flyene her.

    SQ lanserer ny First og Business kabin primo november i forbindelse med levering av nye A380. Da vil vi se hvilke seter som blir retrofitted fremover.
     
    Last edited: 22. sept 2017
  12. NorskHamburger

    NorskHamburger Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Fant en lignende rute til 22,322,- direkte fra singpore airlines sine egne sider. noen tips til bestilling av denne?

    Biz class

    osl-cph-sin-akl-sin-cdg-osl

    dette er ikke før i mars

    takker for alle svar
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt tips: kjør på!
    Men du må huske på alt du får enda mer poeng om du reiser via LHR eller AMS enn via CPH.
     
    Travellingalf and watchaddicted like this.
  14. NorskHamburger

    NorskHamburger Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Kall meg nuub, men hvorfor får men mer via AMS eller LHR?
     
  15. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Sagt av en sann bonusjeger:D

    Slet tungt med akkurat det da jeg booket Australiatur under salget i våres:cool: Endte opp med CPH da det var billigst og raskest! Av og til må man prioritere husfreden:p:)
     
    holmen and NorskHamburger like this.
  16. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,898
    Bonuspoeng:
    113
    Det er lengre i distanse. Når man får eurobonuspoeng fra *A partnere beregnes det ut fra distanse flydd. For SIA får man like greit 200 % i biz og en tur til NZ gir derfor gullkort hos SAS på en tur alene:cool:
     
  17. NorskHamburger

    NorskHamburger Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Takker og bukker, da blir det tur til AKL i mars da. :)
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Noen ganger må praktisk gå foran poeng, men bare noen ganger..

    Det er ofte litt forskjellig pris via de ulike byene i Europa, så man må passe på å ikke bli alt for ivrig i bonusjakten. Noen hundre ekstra poeng er ikke verdt flere tusenlapper!
     
    RoadKing, Eddie47 and watchaddicted like this.
  19. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Søker på reise OSL-CHC. På Google flights kommer LHR opp som en mulig transferflyplass, men når jeg går via SQ sine egne sider er det kun CPH, AMS, FRA eller ARN. Hvordan "lurer" jeg bookingen til SQ til å kunne fly via LHR?
     
  20. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Vet du hvor mange poeng en sånn biz tur til asia vil gi? Du nevner 200%, men jeg er ganske fersk på det med miles.

    En biz tur fra osl-cph-sin-akl-sin-cdg-osl med SQ, hva vil det gi i eurobonuspoeng?
     

Del denne siden