På vei til kenguruland med EVA AIR

Tråd i 'Reisebrev' startet av thestig84, 13. okt 2022.

  1. thestig84

    thestig84 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    For å gjøre starten på en lang historie kort - nå sitter vi på den såkalte Aspire Loungen på Schiphol, en lounge som ikke er så særlig mye å skrive om i mine øyne, veldig overfull klokken 20:17 på kvelden, og mye generelt mye rot. De hadde heller ikke flere glass, og skyldte på at de snart skal stenge (21).

    Men om vi spoler et par timer tilbake så skippet vi tidenes kø før innsjekk på Schiphol, jeg tenker at de som stod i den køen står der fortsatt, var nok et sted mellom 50 og 100 meter med stillestående pax! Uansett, vi tripper lett forbi alle og rett inn på innsjekken "Priority EVA AIR" er det som står på skiltet, og det ser også ut til at Star Alliance med gullkort også slipper inn, tenker jo at noen av de 300 sjelene må inneha ett eller annet statuskort som kan hjelpe de på veien ut av kaoset!

    EVA AIR bruker riktignok gode 30 minutter på selve innsjekken, men svært god service, og kanskje litt for detaljfiksert, men vi har med mye bagasje til Brisbane så det er ikke annet å forvente. Største diskusjonen var om de får plass til barnevognen i hattehyllen på 787`en. Prøvde å argumentere med at vi hadde den i hyllen på A319 dagen før, men de var veldig skeptisk til Airbus, så fikk ikke gehør på den. Det endte med at vi ble bedt om å møte opp "litt før" boarding så de kan ta vognen inn på flyet å fysisk sjekke om at den passer! Regner med det skal gå fint :)

    Men tilbake til kaoset, vi ender etter kort tid opp i en 25-30 min lang security-line, her står det ikke noe skilt om priority, så vi stiller oss sammen med resten av saueflokken. Etter noen minutter overhører vi et par dresskledde herrer, som spør om det finnes en prioritylane. Joda, det har vi selvfølgelig sier en hyggelig dame med flere walkietalkier enn hender og ber oss presse barnevognen under sikkerhetsbandet og følge etter henne - men skilt, de har de ikke. På magisk vis skipper vi hele køa, og lander mer eller mindre rett i sikkerhetskontrollen. Her kjører de på, ingenting skal ut, PC, mobiler og andre eventualiteter blir igjen i sine respektive bager og kofferter. Easy!

    Da er det kun passkontrollen igjen, og den knekker vi på drøye 15 min, før vi spinner avgårde til Aspire Loungen! Da sitter vi her da, på noen krakker ute i lobbyen, men det er faktisk de beste plassene, for det er rolig og stille her, i motsetning til kaoset inne i salen. Litt cola og bleieskift senere så er vi klar for å dra videre til insjekk på BR76 til Taipei, men vi skal ha en kort landing i Bangkok på veien.

    Stay tuned!
     
    pgaa, Earl, Upsaker and 29 others like this.
  2. thestig84

    thestig84 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,518
    Likes mottatt:
    36,912
    Bonuspoeng:
    293
    God tur til Kengurustan!
    Og takk for at vi får bli med! :)
     
  4. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Skal selv (forhåpentligvis) fly BR76 til TPE, er litt spent på hvordan de løser mellomlandingen i Bangkok…

    Riktig god tur!
     
    Wiolenze and indahla like this.
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,787
    Likes mottatt:
    21,901
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal fly motsatt vei i starten av november og er like interessert :)

    God tur!
     
    mrt liker dette
  6. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,173
    Likes mottatt:
    36,706
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur ;)
     
  7. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,038
    Bonuspoeng:
    183
    Helt uproblematisk. De pleier å parkere forholdsvis nær loungen sin siden de faktisk betaler for det..
     
  8. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Får man gå av flyet og inn på loungen?!
     
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,038
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Og håndbagasjen må også forlate flyet.
     
    cooolcatz liker dette
  10. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Oi, det visste jeg ikke. Kan eller må man forlate flyet?
     
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,038
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri vurdert å ikke gå av flyet, så jeg vet ikke.
     
  12. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    268
    Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Skal bli kjekt å følge turen din, har selv en tur til kengeruland i Mars neste år.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,032
    Likes mottatt:
    33,250
    Bonuspoeng:
    293
    God tur :)
     
  14. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,086
    Likes mottatt:
    14,786
    Bonuspoeng:
    183
    God tur!
     
  15. pma

    pma Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    233
    Bonuspoeng:
    33
    Ja, du må dessverre forlate flyet og i tillegg gå gjennom transit-sikkerhetskontroll. Det håndteres som en vanlig mellomlanding.
     
  16. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,326
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    113
    Oi fader, da er denne verre enn TK sn MEX-CUN-IST da. Satser på at det ikke er altfor langt å gå? :p
     
  17. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,321
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    Dette blir spennende å følge med på! Takk for at du deler :)
     
  18. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,575
    Likes mottatt:
    22,621
    Bonuspoeng:
    183
  19. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,005
    Bonuspoeng:
    183
    Alle må forlate flyet ja. Tok ruten nedover for en mnd siden, så det kan bekreftes.
     

Del denne siden