Problemer med Eurobonusopptjening?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tom_gunnar, 11. april 2023.

  1. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    SAS har jo mange samarbeidspartnere og jeg syns det er ganske dårlig oppfølging av poengopptjening fra disse. Hva er deres erfaringer, går ting som det skal fortsatt?

    Jeg har nå vært en runde til Madeira med TAP Portugal i februar/mars. Kun fått poeng for første flygning OSL-LIS. Ved krav om de resterende tre flygningene påsto de først at de ikke kunne finne navnet mitt i listene, så påsto de at jeg ikke fikk poeng på C-klassebilletter og nå er det radiosilence og jeg må purre IGJEN. Star alliance samarbeidet virker å vakle veldig. Status nå er at jeg har fått 3600 av 9200 poeng og blitt nedgradert på nivå på SAS Mastercard Premium world da jeg bikka akkurat under grensen for global business. Så ikke særlig fornøyd med hvordan de følger opp.

    På samme tur hadde jeg booka hotell gjennom HotelsbySAS, poengene kom endelig idag, men der jeg har bekreftelse på trippel poengopptjening har jeg bare fått enkel. Altså mangler det 4200 poeng der også.

    Erfarer dere at det bevisst eller systematisk fremstår som at det holdes tilbake poeng?
     
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,851
    Likes mottatt:
    12,155
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, dette er ikkje min erfaring at dei holder tilbake. Må ein nokon gonger purre på poeng? Absolutt, kva som skjer og kvifor veit eg ikkje.
    Nokon gonger har eg heller ikkje følgt med at eb nummer er med på boardingkortet. Til og med opplevd at det manglar når eg har sjekka inn på 3flights på samme PNR så har eb nummer mangla på siste flight. (Forskjellig flyselskap men alle i A*)
    Så må ein claima via nettsida eller mail til ebretro viss det ikkje dukkar opp, tar ofte tid med ebretro.
     
  3. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,457
    Likes mottatt:
    26,969
    Bonuspoeng:
    183
    Har samme opplevelse for turen til Madeira i slutten av mars, fikk automatisk poeng for hjemreisen FNC-LIS-OSL.

    Forsøkte etter-registrere reisen til på Sas, men fikk bare feilmelding om at poengene allerede var registrert.
    Tenkte det var noe krøll i systemet og skulle avvente noen dager for å prøve på nytt.

    Dagen etter fikk jeg denne mailen

    BB915365-A1D7-46E3-BB74-D4D329AAD3DD.jpeg

    Gjorde som de ba om og sendte inn e-ticket receipt,

    Fikk dette svaret i går

    E1E292B3-738E-41EE-B077-5585BBF59036.jpeg

    Blir spennende å se om det dukker opp noen poeng snart.

    Turen jeg hadde med TAP til PDL i januar funket alt som det skulle.
     
    tom_gunnar and holmen like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,102
    Likes mottatt:
    33,407
    Bonuspoeng:
    293
    Huff, og vi som skal reise med TAP snart, ikke det jeg ønsker meg, at det skal bli kluss med poengene.
     
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,308
    Likes mottatt:
    17,786
    Bonuspoeng:
    293
    Har hatt 5-6 turer med TAP siste år, ikke hatt noe issues med manglende poeng.
     
    RoadKing liker dette
  6. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Samme meldinger jeg har fått og klagd på. Purra igår ettersom jeg ikke hadde hørt noe på 12 dager, men får bare samme melding fra EBretro om at de har sendt saken og venter på svar.
     
  7. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde en tur til Lisboa i vår. På tur ned kom poeng for OSL-LIS etter en dag eller to, mens SAS-segmentet til OSL lot vente på seg. Etter retur kom poeng fra SAS-segmentet men ikke TAP. Ventet to uker før jeg forsøkte å etterregistrere, fikk melding om at flighten allerede var registrert, noe den åpenbart ikke var. En dag eller to senere forsøkte jeg på nytt før jeg skulle kontakte kundeservice, men da gikk den gjennom og poeng på konto umiddelbart. SAS IT works in mysterious ways...
     
    tom_gunnar liker dette
  8. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, jeg har fotsatt ikke mottatt noe mer fra de. Har purra på nytt med får bare beskjed om å være tålmodig. Jeg forstår ikke at det skal være så problematisk å sjekke i systemet at jeg har flydd hele veien begge veier. Har vist de boardingkort og all ting. Så venter i sepnning og ser hva som kommer, men det er litt dumt når det er snakk om såpass mye poeng. men men, er fortsatt lenge til det blir kritisk i forhold til statusopptjeningen da, så deter ikke noe problem sånn sett. Når det gjelder Hotellet derimot, har det ført til at jeg kom akkurat under grensen på kredittkortet og dermed ble nedgradert fra pluss i verden til pluss i europa. Selvfølgelig akkurat samtidig som de la ut flere bonusbilletter til Tokyo... Sikkert tilfeldig, ikke vet jeg :p Surt når det er på den måten man mister nivået på mastercardet, men kommer nok opp igjen.
     
  9. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,457
    Likes mottatt:
    26,969
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg fått de poengene som manglet.
     
    RoadKing and holmen like this.

Del denne siden