Qatar Airways gjør nå som flere andre hotellkjeder, og også noen få flyselskaper har begynt å gjøre, de forleger status med 12 måneder. https://www.qatarairways.com/en-no/Privilege-Club/We_want_to_honour_your_loyalty.html Utløpsdato på poeng forlenges også.
Da bare er det bare å håpe at BA gjør det samme snart. Qantas har også forlenget et år. Jeg har fornyelse i juli og har ingen mulighet til å fly inn et nytt gullkort.
Slik jeg har forstått det fra flyertalk så er det kun status som forlenges, og ikke opptjente qpoints (statuspoeng). Dvs hvis man som meg mangler 13 points for å fornye gull før juli så holder det ikke å opptjene 13 point i løpet av 12 mnd ekstra. Har andre flyselskap som har forlenget perioden også forlenget opptjeningsperioden, eller kun statusperioden?
Jeg har fått forlenget gullperioden nå. Dashboard sier nå at jeg trenger 270 qpoints før 1 juli 2021 for å fornye gull. Har også fått 40 qpoints (kan brukes til oppgraderinger)!
Juhuu Der kom mailen jeg har ventet på, enda en forlengelse av status hos Qatar "We are pleased to extend your Platinum tier until 31 December 2022*. You now have one more reason to plan your next trip with us to one of our over 140 destinations worldwide".