Refusjon fra SAS tar lang tid

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 07. juli 2020.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    Egen privat reiseforsikring

2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
  3. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,106
    Bonuspoeng:
    183
  4. arekrist

arekrist Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Inspirert av andre her klagde jeg på SAS via Messenger på manglende refusjon for reise kansellert for 4 måneder siden. Er GULL-medlem. Det tok 4 timer å få svar om at jobbet med saken, og 12 timer før jeg var informert om refusjon gjennomført.

milehigh and Grooo like this.
  5. GulliAa

GulliAa EBG

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Kom plutseleg refusjon i dag, for ei reise i pluss pro, både bestilt og avbestilt i juni. Då gjenstår kun ein refusjon.

6. marekz

marekz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    428
    Bonuspoeng:
    63
    Brukte også "Messenger-trikset" etter å ha purret tidligere både via chat og telefon, etter hhv 3 og 4 mnd. På dagen 5 måneder etter at reisen bla kansellert, tok jeg vennlig kontakt på Messenger og spurte om refusjon, samtidig som jeg ga utrykk for at jeg hadde full forståelse for unntakssituasjonen.

Vedkommende skulle sende purring til rett avdeling, og i dag kom refund notice.

Så det virker via Messenger. Men fint om man ikke "misbruker", men heller gir dem litt slack og venter et par "dugnadsmåneder" før en purrer der.

milehigh liker dette
  7. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,604
    Bonuspoeng:
    113
    Når det gjelder refusjon av poengreiser og tilhørende "Skatter & avgifter" må jeg si at SAS imponerer meg i positiv forstand.

Avbestilte nok en poengreise i går, innen 5 minutter etter avbestilling var "PNR refund notice" mottatt og i kveld er beløpet godskrevet SAS MC.

8. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,451
    Bonuspoeng:
    293
    Er det å kreve tilgodehavende misbruk?

9. marekz

marekz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    428
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, selvfølgelig ikke. Derav anførselstegn.

Vi vet alle SAS ikke har penger til å betale ut umiddelbart. Jeg vil gjerne ha et SAS i morgen også.

Eddie47, Trent600 and ArthurDent like this.
  10. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,430
    Bonuspoeng:
    113
    Kansellert CT 11.mars. Kontaktet Amex på tirsdag denne uken og bestridet den opprinnelige transaksjonen. Refusjon fra SAS i dag.

11. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    943
    Bonuspoeng:
    93
    Avbestilte du over nettet eller telefon?

12. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,604
    Bonuspoeng:
    113
    På nett!

Tror det sto «Søk om refusjon» eller noe på linken. Før het samme link «Avbestill»...

furlong liker dette
  13. Medulla

Medulla Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet om, (og har erfart at) 24-timers åpent kjøp gjelder? Altså at man kan kansellere flygningen gratis innen 24 t etter bestilling? Eller risikerer man å måtte vente i 6 mnd++ på de pengene også?

14. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,604
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker hvordan det er nå. Men siden det kun er en reservasjon som er gjort i det tidsrommet (24t+) så er det likviditetsmessig enklere for SAS å "tilbakebetale". Det er teknisk sett ingen penger som skal ut av kassa... Man sletter rett og slett kun reservasjonen mot kortet og det (skal) gjøres automatisk ved avbestilling.

Som jeg har kommentert tidligere så har jeg siste måneden erfart at nye avbestillinger (bonusreiser) som jeg har foretatt, har blitt refundert innen påfølgende bankdag, så jeg tviler på at man må vente 6 mnd++ for en avbestilling innenfor 24t-vinduet.

Last edited: 28. aug 2020
    Medulla liker dette
  15. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,451
    Bonuspoeng:
    293
    Nei det er klart, har du fått penga selv, så er det jo ikke så nøye med de andre som kan ha noen kroner utestående....
    (Disclaimer: har ingen kr utestående hos SAS)

16. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    Eg bestridet en debitering på amex kortet som SAS ikke hadde klart å tilbakebetale på 6mnd.

Noen dager senere sendte eg også en melding til SAS på messenger, få timer etter sendte messenger melding kom pnr refund meldingen, hva som gjorde utslaget her er ikke godt å si :eek:

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,168
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilte 2 billetter på F&F i går. Avbestillte en noen timer etterpå. Og i dag er det kun et beløp reservert på konto.

Medulla liker dette
  18. Medulla

Medulla Nytt Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for hjelpsomme svar. Tok sjansen på å avbestille, og det gikk helt fint; beløpet kun reservert og reservasjonen slettet

Xflipper liker dette
  19. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    815
    Bonuspoeng:
    93
    Det ser ut som om SAS har fjernet muligheten til å sende melding på Messenger! Jeg får beskjed om "ugyldig mottaker" når jeg legger til en kommentar i en allerede pågående tråd i Messenger. Og på FB siden til SAS er det ikke lenger mulig å sende melding.

20. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, hva skal man si? Da var det "smutthullet" også lukket? Endelig noe som fungerte, men da legger de muligheten ned... Eller det bare helgestengt kanskje?

Maggie liker dette

Del denne siden