Reiseåret 2023: Oppsummering

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Nordlands, 25. des 2023.

  1. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    2,796
    Bonuspoeng:
    93
    Siste flytur for i år ble gjennomført for noen dager siden og julefreden nytes. Det ble litt færre reiser enn mitt toppår ifjor, men desto flere reiser for egen fornøyelse :)

    Tråder fra siste 5 år:
    – Oppsummering av reiseåret 2018
    – Oppsummering av reiseåret 2019
    – Oppsummering av reiseåret 2020
    – Oppsummering av reiseåret 2021
    – Oppsummering av reiseåret 2022

    Antall flyvninger: 68
    Antall kilometer flydd: 72.971
    Tid i lufta: 134t 50min
    Destinasjoner: BOO, DUS, IST, OSL, CPH, PRG, BER, LHR, HND, GDN, TOS
    Mest besøkte flyplasser: OSL (49), AES (24) og CPH (18)
    Mest brukte selskaper: SK (47), TK (8), LH (6)
    Nye flyplasser: DUS, LHR, HND, TOS
    Nye fly: -
    Nye selskaper: -
    Beste lounge/bakkeservice: LHR T2B SilverKris lounge
    Beste flymåltid: SK C CPH-HND
    Verste flymåltid: Ignorert av flyvert = null servering begge gangene jeg fløy med DY i år.
    Beste destinasjon: Tokyo
    Beste opplevelse: Hildegard Bar i Berlin og en Standing Sushi Bar i Tokyo er to steder jeg vil besøke igjen.
    Verste opplevelse: Ble litt dårlig på en flytur etter en middelmådig pokebowl på CPH.
    Nyttårsforsetter: Prøve å få booket en F reise.
    Annet: -
    (Tips: For å få med fet skrift på listen måtte jeg kopiere til word og så tilbake til forum.)

    upload_2023-12-25_15-15-0.png
     
    Last edited: 26. des 2023
    Earl, Kjetil L, sutenai and 25 others like this.
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,514
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Antall flyvninger: 65
    Antall kilometer flydd: 152199
    Tid i lufta: 9 døgn og 6 timer, eller 212 timer for å være helt nøyaktig
    Mest besøkte flyplasser: Usikker på antall, men BGO er jo min base, så det er vel ikke tvil.
    Mest brukte selskaper: SK(25), KLM(5) og LH (5)
    Nye flyplasser: HND, NRT, PNR, BZV, ADD, ATH, DPS, BKK, LGW, TMS, SKG og CHQ
    Nye selskaper: ANA, Ethiopian og Vietjet
    Beste bakkeservice: Vil såklart utnevne Polaris @ ORD som beste lounge, ellers så vil jeg ikke si at jeg har hatt noen bakkeopplevelser som utmerker seg.
    Beste flymåltid: LX ARN-ZRH, utrolig nok mye bedre enn de 3 turene jeg har hatt i C med LX interkontinentalt. Og ja, andre høyt rangerte selskap jeg har prøvd. Den biffen som LX leverer i Europa er noe for seg selv.
    Verste flymåltid: Syns jo på en måte det er litt dårlig gjort å kaste SAS ut her, men de har noen rare retter i plus rundtom i Europa.
    Beste destinasjon: Jeg vil nok gå for Bali, men mistenker også at jeg kommer til å trives meget godt i Tokyo om noen dager.
    Beste opplevelse: Flymessig? The Room med ANA, enorm bredde hvor det er plass til 2, men trang brønn og muligens litt kort, opplevde også litt kjip service sammenlignet med det jeg opplevde på dreamlinerene, men det er allikevel noe helt eget med å ha sitt eget rom og kunne stenge sjappa.
    Verste opplevelse: Afrika generelt satser åpenbart ikke på å tiltrekke seg flere folk fra andre verdensdeler, jeg har flere ganger vært samlet på bakrom med folk fra både her og der i verden hvor det kreves ut noen ekstra kroner. Man kommer seg alltids gjennom flyplassene, men ikke uten kontanter og god tolmodighet. Det har blitt noen reiseregninger med kreative forklaringer til arbeidsgivere i år.
    Nyttårsforsetter: Aner ikke, men det hadde vært gøy å prøvd ANA F før vi forlater SA.
    Annet: Ganske travelt år, mesteparten av året er utenfor moderlandets grenser, noe jobb og noe fritid.
    Her har jeg fortsatt noen turer igjen, men har lagt inn mine resterende turer for året i flighty så det stemmer nok overens med endelig resultat.
    Stor takk til IF for alle gode tips, forumet sin kunnskap har gjort mine reiser betydelig mye mer komfortable.
    Og jeg syns forresten SAS er en av mine favoritter å reise longhaul med, godt produkt og jeg gleder meg til de skal frakte meg HND-CPH senere denne uken. Godt nyttår:)
    IMG_3763.jpg
     
    Last edited: 25. des 2023
    Earl, Kjetil L, Flymunda and 21 others like this.
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,549
    Likes mottatt:
    25,998
    Bonuspoeng:
    183
    Årsrapport 2023.
    Antall flyvninger: 15.
    Antall miles/kilometer flydd: Ingen aning.
    Tid i lufta (timer/dager/uker): Orker ikke regne ut.
    Destinasjoner: CPH,HND,BKK,PRG.
    Mest besøkte flyplasser: OSL, alle avreiser og ankomster fra nærmeste flyplass.
    Mest brukte selskaper: Sas,Turkish,Norwegian.
    Nye flyplasser: BKK,HND,AMS
    Nye fly: Ingen.
    Beste lounge(r) :Turkish sin på IST.
    Beste flymåltid : IST-BKK Turkish.
    Verste flymåltid : SK.
    Beste destinasjon : Japan.
    Beste opplevelse : Førstereistur til både Japan og Thailand. Frister til gjentakelse begge steder.
    Verste opplevelse : Ingen, elsker å være på tur.
    «Nyttårsforsetter»: Fornye gull i neste periode og få minst fire utenlandsopphold, som i år.
    Annet:
    Fornøyd med reiseåret 2022. Sykdom gjorde at Boston i høstferien måtte kanselleres, den turen har vi til en annen gang.

    Takker dette flotte forumet for mye gode tips og spesielt mye god inspirasjon i alle de flotte reisebrevene som lages her inne:)
     
    Earl, Lnbre, Kjetil L and 19 others like this.
  4. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,742
    Likes mottatt:
    872,552
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har i prinsippet sluttet å fly, men plutselig ble jeg EBD…
    Nye flyplasser: BIO, BER, BOG, PTY
     
    Earl, Kjetil L, Lnbre and 10 others like this.
  5. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,897
    Likes mottatt:
    5,787
    Bonuspoeng:
    183
    Antall flyvninger: 75 (92)
    Antall kilometer flydd: 103.688 (106.967)
    Tid i lufta: 166t 9 min
    Mest besøkte flyplasser: OSL (43), AES (36) og BGO (12)
    Mest brukte selskaper:
    SK (36), WF (10), LH (5)
    Nye flyplasser: GZP, HEL, IAH, PTY, TPE, TMS, PCP
    Nye fly: JS32
    Nye selskaper: STP Airways, Eva, Finnair
    Beste lounge/bakkeservice: Sjølv om FCT var full so slår den JL F på NRT og TG F på BKK.
    Beste flymåltid: JL F frå NRT til JFK
    Verste flymåltid: Usikker, klarar ikkje å hugse noko som stikk seg ut.
    Beste destinasjon: Principe - ein destinasjon eg gjerne anbefalar til alle som ynskjer noko utanom det vanlege. Sao Tome var forsovidt også fint, men det vel verdt å ta flyturen vidare til Principe. Kjempeflotte strender som du får heilt for deg sjølv. Flyturen til TMS kan kanskje med fordel bookast medan SK framleis er i allianse med TAP.
    Beste opplevelse: Opphaldet på Principe.
    Verste opplevelse: Reiste heim frå GZP etter to dagar (dette var også backup-planen vår) då det vart i varmaste laget med gravid kone - men usikker på om det kvalifiserer til ein dårleg opplevelse då vi forsovidt hadde to fine dager der.
    Nyttårsforsetter: Forhandle godt på heimebane slik at eg også får reist ein del i 2024.
    Annet: Litt jobbrelaterte innenriksflygningar, ellers har flygningane privat karakter.
    Reiseåret 2023 starta godt, men når førstefødte kom til verda i september so medførte det naturleg nok ei oppbremsing. Kona trugar med sterk reduksjon i egotripper framover, men vi får sjå om vi klarar å bli einige om eit «fornuftig nivå». LPA/TFS og SEZ er foreløpig booka med familien, so får vi sjå om eg får til noko meir spennande på eiga hand. Vart tre turar i F i 2023, satsar på ein smak av F også i 2024.
    Flyåret 2023.jpg
     
    Earl, Kjetil L, Flymunda and 18 others like this.
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,916
    Likes mottatt:
    8,251
    Bonuspoeng:
    183
    Antall flyvninger: 70
    Antall kilometer flydd: 144 063 km
    Tid i lufta: 217t 34m
    Mest besøkte flyplasser: OSL (42), TRD (26) og BKK (8)
    Mest brukte selskaper: SK (44), BR (6), TK (5)
    Nye flyplasser: EVE, HND, NRT, DAD, USM, PTY, ATL, ORD, SFO
    Nye fly: E195, 767-300
    Nye selskaper: Bamboo Airways, United, Bangkok Airways
    Beste lounge/bakkeservice: Ana First Suite / Polaris Chicago
    Beste flymåltid: NH F HND-LHR
    Verste flymåltid: Vanskelig å si, Bangkok Airways sin trolig?
    Beste destinasjon: Tokyo
    Beste opplevelse: Vært så sykt mye bra opplevelser i år i diverse land så vanskelig å single ut en.
    Verste opplevelse: Ingen tror jeg? Ihvertfall ikke noe som har satt seg!
    Nyttårsforsetter: Fortsette å tjene opp poeng og bruke de på masse fornuftige turer:)
    Annet: Vil takke alle de flotte medlemmene her på InsideFlyer - vanvittig mye tips, inspirasjon og godt community som gjør at man ønsker å bruke tid her inne:)

    IMG_7877.jpeg
     
    Last edited: 26. des 2023
    Earl, Kjetil L, Lillegutt and 18 others like this.
  7. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,867
    Likes mottatt:
    11,293
    Bonuspoeng:
    183
    Antall flyvninger: 42
    Antall kilometer flydd: 64,174
    Tid i lufta: 105t 2m
    Mest besøkte flyplasser: OSL (24), BOO (8) og en rekke flyplasser på delt tredjeplass
    Mest brukte selskaper: SK (22), LO (4), DY (4) og UA (4)
    Nye flyplasser: PRG (bare ankommet her tidligere), BLQ, MLA, NCE, IAH, PTY, SCL, EZE, BOG
    Nye fly: Usikker
    Nye selskaper: Air France, Air Malta, Copa Airlines, Avianca
    Beste lounge/bakkeservice: LHR T2B SilverKris lounge
    Beste flymåltid: Avianca C, EZE-BOG
    Verste flymåltid: Copa Airlines C, PTY-SCL
    Beste destinasjon: Buenos Aires
    Beste opplevelse: Fantastiske biffer i Buenos Aires og fått krysset av kontinent nummer 6.
    Verste opplevelse: Noen ville kanskje sagt avbrutt take-off på CPH, med etterfølgende ombooking til BLQ via CDG, hvor jeg mistet en dag i Bologna. Men jeg syns sånne ting er ganske gøy og det resulterte i et nytt flyselskap, ny lounge og 800 Euro i voucher hos SAS.
    Nyttårsforsetter: Få til en reise med Star Alliance i F, før SAS forlater skuta. Reise mer long haul.
    Annet: OK reiseår, som har vært litt preget av at leilighetskjøp dette året. Håper det kan ta seg litt mer opp neste år og kanskje komme opp på pre-covid-nivå.
    IMG_3811.jpeg
     
    Earl, Kjetil L, Flymunda and 18 others like this.
  8. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,457
    Likes mottatt:
    26,969
    Bonuspoeng:
    183
    Antall flyvninger: 62
    Antall kilometer flydd: 124861 km
    Tid i lufta: 188 t 53 min, 7,9 dager, 1,1 uke
    Destinasjoner: Ponta Delgada, Nassau, Berlin, Chamonix, Funchal, Ona, Montreal, Ljubljana, Beograd, Washington, Malta, Chicago, Leverkusen og Bangkok.
    Har vært innom disse byene på besøk på vei til eller fra destinasjoner: Miami, Genève, Lisboa, New York, Wien, Frankfurt og Dusseldorf.
    Mest besøkte flyplasser: OSL 32, CPH 13, FRA 12, LIS 8, LHR 8 og MUC 4
    Mest brukte selskaper: SK 22, LH 14, LP 8, LX 5, OS 2, SN 2 og LO 2
    Nye flyplasser: NAS, GVA, FNC, YUL, LGA, LJU, BEG og MLA
    Nye land: Canada, Slovenia, Serbia og Malta
    Nye fly: Tror ikke det.
    Nye selskaper: AC, LOT, Air Malta, Air Serbia og Bahamas Air
    Beste bakkeservice: FCT
    Beste Lounge: FCT
    Beste flymåltid: Litt vrient å huske, men vil tro det er på en F flyvning.
    Verste flymåltid: Bruker ikke så mye energi på negative opplevelser, så det husker jeg ikke.
    Beste destinasjon: Ikke lett å rangere, har stort sett trivdes alle steder jeg har besøkt i år.
    Ikke helt fornøyd med Beograd, men der hadde jeg selskap av @holmen som veide opp.
    Beste opplevelse: Når jeg klarte å få booket F billetter t/r ORD i anledning Junior sin 20 årsdag.
    Lykkeligste øyeblikk: Når jeg fikk øye på sjåføren som ventet i bunnen av rulletrappen på vei til TG F.
    Nyttårsforsetter: Kanskje jobbe litt mer og reise litt mindre enn i år.
    Den prioriteringen høres feil ut her på IF, men tror ikke jeg kommer til å toppe dette reiseåret på en stund.
    Annet: Alle reiser er for moro skyld, ingen jobbrelaterte reiser på meg.
    Det meste av gode og dårlige opplevelsene på reise, er veldokumentert i reisebrevene fra i år.

    fr242023.jpeg

    Selv om jeg kjører elbil klarte jeg ikke å holde CO2 regnskapet nøytralt i år

    CO2.jpg
     
    Woodswing, Earl, Kjetil L and 19 others like this.
  9. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    855
    Likes mottatt:
    3,821
    Bonuspoeng:
    93
    Antall flyvninger: 49 (48 i 2022)
    Antall kilometer flydd: 108 008 km
    Tid i lufta: 155t 40m
    Destinasjoner: FDE, FRO, BGO, SVG, KRS, OSL, TRD, BOO, ARN, CPH, FRA, CHQ, EWR, ORD, SFO, MEX
    Mest besøkte flyplasser: OSL (29), FDE (14), FRA(14), BGO (10)
    Mest brukte selskaper: SK (20), WF (15), LH(14)
    Nye flyplasser: CHQ
    Nye fly: E195
    Nye selskaper: -
    Beste lounge/bakkeservice: First Class Terminal Frankfurt, Polaris San Fransisco, Polaris Chicago
    Beste flymåltid: NH F FRA-ORD
    Verste flymåltid: Hadde ein halvdårleg opplevelse med LH F til SFO i januar.
    Beste destinasjon: New York
    Beste opplevelse: I år har det vore heftig med mange besøk i LH F. Toppen må vere eit særdeles sprudlande crew eg hadde gleda av å ha FRA-ORD-FRA med LH F i november.
    Verste opplevelse: Ingen, blei litt spennande når meg og odelsguten skulle til New York i sommar med SAS i biz og flyet blei kansellert. Ordna seg heldigvis veldig greit :)
    Nyttårsforsetter: Fortsette å tjene opp poeng, kanskje rekke ein aller siste gong innom FCT før sommaren?
    Annet: Vil som andre takke alle de flotte medlemmane her på InsideFlyer for inspirasjon og intressante diskusjonar. Har fått mange gode relasjonar gjennom dette forumet!

    Screenshot_20231226_095346_Chrome.jpg
     
    Last edited: 26. des 2023
    Earl, Kjetil L, Flymunda and 16 others like this.
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,272
    Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Antall flyvninger: 60
    Antall kilometer flydd: 68.299
    Tid i lufta: 114t 30min
    Mest besøkte flyplasser: OSL (50), SVG (24) (tall fra Flightdiary som ser rare ut??)
    Mest brukte selskaper: SK (39), DY (8), ET (6)
    Nye flyplasser: LIS, JFK, KRK, PDL, LGW
    Nye fly: Ingen
    Nye selskaper: TAP
    Beste lounge/bakkeservice: lite ekstraordinært
    Beste flymåltid: Injera og doro wat m.m. med Ethiopian, fremdeles svak for godt krydret mat. Bedre måltider foretrekker jeg å spise på restaurant.
    Verste flymåltid: Når SAS ikke klarer å diske opp Ringi og sjokoladeball og jeg må ta til takke med en kombinasjon som ikke er en certified banger
    Beste destinasjon: bryllupsreise til Azorene var topp. Sør-Afrika skuffer sjeldent og kona fikk mersmak som førstereis til Afrika. NYC og upstate var topp høsttur. Slovakia var overraskende bra motorsykkelland når vi knakk koden og fant de riktige veiene.
    Beste opplevelse: Safari i Welgevonden, udiskutabelt. Elephants Crossing skal vi tilbake til. Fikk ikke sett leopard og det er dumt. Bryllupsreise var også veldig hyggelig da.
    Verste opplevelse: lite som stikker seg ut her, gitt. Gått smud, ingen dramatiske forsinkelser eller annet som sitter igjen.
    Nyttårsforsetter: Booket livets første CT-tur, igjen til Sør-Afrika. Skal prøve å trikse litt og få vekk et legg eller to i økonomi om mulig. Ellers mest av alt sikre god balanse og kvalitet på alle fritidsreiser.
    Annet: Mye farting mellom Oslo og Sørlandet med bil i januar og februar, helt flyfritt. 6 uker i Cape Town i mars/april, og så i juni dro det seg til med litt mer reise, noe til bryllup i England, noe for å hente egen dyr luksusvare i Irland og noe jobb.
    Ellers mye farting OSL-SVG i høst som statistikken viser, gjerne utreise tirsdag, så blitt godt kjent med taximarkedet i Stavanger og restaurantene. Fått alle langturer i Business og det er hyggelig men setter farlig presedens.

    IMG_0602.jpeg
    upload_2023-12-25_20-54-23.png
     
    Last edited: 25. des 2023
    Earl, Lnbre, Kjetil L and 17 others like this.
  11. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    268
    Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Antall flyvninger: 45 (53 i 2022)
    Antall kilometer flydd: 124 230 km
    Tid i lufta: 184t 50m
    Destinasjoner: OSL, BGO, TRF, KRS, CPH, LHR, FRA, MPX, BGY, VCE, CFU, WAW, WMI, BCE, PMO, SFO, ICN, BKK, SIN, HAN, DAD, SGN, BNE, SYD, CNS
    Mest besøkte flyplasser: OSL (13), CPH (8), BKK(6), LHR (6)
    Mest brukte selskaper: SK (17), BR (5), SQ(4) FR (4)
    Nye flyplasser: MPX, BGY, VCE, CFU, WMI, PMO, SFO, ICN, SIN, HAN, DAD, SGN, BNE, SYD, CNS
    Nye fly: A350, A380, B747-400, E195
    Nye selskaper: EVA, SQ, Regional Express Airlines, Virgin Australia, LOT, Asiana, Vietnam Airlines
    Beste lounge/bakkeservice: Polaris San Fransisco, SilverKris SIN, EVA BKK
    Beste flymåltid: BR TPE-BNE
    Verste flymåltid: -.
    Beste destinasjon: Brisbane, Sydney, Cairns, Hanoi
    Beste opplevelse: Kan ikke unngå å mene turen down under sammen med min datter i 3 uker. Var en opplevelse for livet :) Ellers er det nok Vietnam nå før jul som topper.
    Verste opplevelse: Når jeg evnet å gå på feil flybuss i Venezia og mistet fly videre til Palermo. Booket om til nytt fly som jeg trodde gikk fra Treviso. Det gjorde det ikke fant jeg ut 75 min før avgang. Hoppet i Taxi og kom meg til Marco Polo og rakk frem rett før dørene lukkes.
    Nyttårsforsetter: Fortsette å tjene opp poeng, og jobbe for å få en LH First og FCT opplevelse før sommeren.
    Annet: Vil takke alle de flotte medlemmane her på InsideFlyer for inspirasjon og interessante diskusjonar. Ønsker alle ett riktig god nytt reiseår.

    upload_2023-12-25_22-58-50.png
     
    Earl, Kjetil L, Flymunda and 16 others like this.
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    Antall flyvninger: 53 (51 i 2022)
    Antall kilometer fløyet: 132 880 km
    Tid i lufta: 199t 12m
    Destinasjoner: BKK, BER, TOSx2, BCN, EWRx2, BOS, HND, LJU, BEG, TRD, BLQ, ORD, LAX, MIA
    Mest besøkte flyplasser: OSL (29), CPH (16), FRA (10)
    Mest brukte selskaper: SK (28), LH (13), SN (4)
    Nye flyplasser: LJU, BEG, BLQ
    Nye fly: Usikker på om jeg har fløyet A220, E195 og CRJ før?
    Nye selskaper: -
    Beste lounge/bakkeservice: FCL MUC, Polaris ORD
    Beste flymåltid: LH F MUC-BOS
    Verste flymåltid: Det gidder jeg ikke bruke tid på
    Beste destinasjon: Tokyo, Los Angeles
    Beste opplevelse: 2 timer forsinkelse på FRA, med et forferdelig regnvær. Det hjalp med selskap av @kjeeli og et par flasker med vin. (Og noen turer i F da..)
    Verste opplevelse: Beograd. Kan ikke anbefales
    Nyttårsforsetter: Mer F! Endelig få testet EVA. Krysse Stillehavet i fly.
    Annet: Veldig fornøyd med 3xLH F i 2023, kanskje det blir mer i 2024? Har allerede booket en del turer for neste år, så det er ikke egentlig tid til så mye mer.
    Reiser ikke i jobb.

    2023-12-26_01-18-36.jpg
     
    Last edited: 28. des 2023
    Earl, Kjetil L, Lillegutt and 17 others like this.
  13. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,624
    Bonuspoeng:
    93
    Antall flyvninger: 31
    Antall kilometer flydd: 27 108
    Tid i lufta: 49t 40min
    Destinasjoner: LIS, BDU, LJU, OSL, EVE, PDL/FLW
    Mest besøkte flyplasser: OSL (20), SVG (14), LIS (6)
    Mest brukte selskaper: SK (18), TP (6)
    Nye flyplasser: PDL, FLW, HOR
    Nye fly: -
    Nye selskaper: SP (SATA Acores)
    Beste lounge/bakkeservice: Nye EBD-fordelen med gratis ombooking samme dag. Plutselig ble det ikke så dumt at en uansett må hente ut bagasje på OSL når en ankommer fra utlandet.
    Beste flymåltid: TP C CPH-LIS
    Verste flymåltid: SK Plus OSL-BDU
    Beste destinasjon: Flores (Azorene), Lisboa
    Beste opplevelse: (Ikke planlagt) A321 Neo med tronesete på LIS-OSL
    Verste opplevelse: -
    Nyttårsforsetter: Tokyo om 16 dager
    Annet: - 13% jobb / 87% privat. Reisetørke på høsten (2 flights siste halvåret), kommer sterkere tilbake i Januar. Takk til IF :)
    upload_2023-12-26_6-6-20.png
     
    kjeeli, Earl, Kjetil L and 15 others like this.
  14. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,851
    Likes mottatt:
    12,155
    Bonuspoeng:
    183
    Antall flyvninger: 37
    Antall kilometer flydd: 105 254km
    Tid i lufta: 148t
    Destinasjoner: BGO, TRD, SIN, LIS, WVB, CPH, BKK, KTM, KRN, AAL, WDH
    Mest besøkte flyplasser: OSL, CPH, SIN
    Mest brukte selskaper: SK, LH, TP
    Nye flyplasser: WWB, KRM, KTM, AAL, WDH
    Nye fly: A320-200
    Nye selskaper: Nepal Airlines, Eva
    Beste lounge/bakkeservice: Swiss business lounge, ZRH
    Beste flymåltid: NH F FRA-ORD
    Verste flymåltid: Har ikkje vore så verst
    Beste destinasjon: Nepal
    Beste opplevelse: Klatre Manaslu og møte alle dei fantastiske menneska i Nepal. Flymessig SQ C.
    Verste opplevelse: Kaos ved innsjekk Nepal Airlines, litt forventa forsåvidt og ikkje så ille. Ombord var det veldig trivelig. Germanvings frå WDH-FRA var ikkje veldig bra.
    Nyttårsforsetter: Forhåpentligvis klatre eit større fjell, få flydd eller booka ein tur i F før overgang til S
    Annet: Takk for alt ein har lært her inne og inspirasjon. Dette forumet har gjort at ein kan fly komfortabelt og «billig»
     
    kjeeli, Earl, Kjetil L and 14 others like this.
  15. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    764
    Likes mottatt:
    4,126
    Bonuspoeng:
    93
    Antall flyvninger: 61
    Antall kilometer flydd: 55275
    Tid i lufta: 100t
    Mest besøkte flyplasser: SVG
    Mest brukte selskaper: SK
    Nye flyplasser: CAI,LXR,RMF,KSC,OTP,DUS,BER
    Nye selskaper: MS
    Beste destinasjon: Kanskje Kaiserstuhl, Baden-Württemberg, Tyskland
    Nyttårsforsetter: Fly førsteklasse igjen (siste gang i 2018!)
    Annet: Hovedsaklig ferie og helg/langhelg, mye fly på søndager.
    Noen flighter gjenstår i år, RMF-CAI-CPH-OSL-SVG, men håper dette blir riktig oppsummering til slutt.

    2023.png
    2023 stats.png
     
    kjeeli, Earl, EndreD and 12 others like this.
  16. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    481
    Likes mottatt:
    3,510
    Bonuspoeng:
    93
    Antall flyvninger: 72 + 40 takeoff uten landing med fly
    Antall kilometer flydd: 87.175
    Tid i lufta: 146t 13min
    Mest besøkte flyplasser: OSL (37), CPH (28) og GDN (14)
    Mest brukte selskaper: SK (47), LH (12), AV (5)
    Mest brukte flytype: A320 Neo (30), A320 (10), A321 (8)
    Nye flyplasser: HAJ, BLQ, GYE, GPS, UIO, PTY, GRU, EZE
    Nye fly: 747-8i, 737-Max8
    Nye selskaper: Copa Airlines
    Nye land: Panama, Equador, Brasil, Argentina, Uruguay
    Beste lounge/bakkeservice: FCT i Frankfurt – ingen tvil! Henting ved remote parking og transport ut til flyet er helt topp.
    Beste flymåltid: LH F FRA-EZE
    Verste flymåltid: Ingen spesielle bortsett fra manglende servering på korte legs med SAS
    Beste destinasjon: Galapagos
    Beste opplevelse: First Class Terminal – og for så vidt at det gikk an å finne 3x F-billetter. Syv dager på Galapagos var heller ikke så ille…
    Verste opplevelse: 7 (syv!) dager uten bagasje på Galapagos. Avianca klarte til slutt å få den så langt at vi møtte bagasjen på GPS for flight til UIO
    Nyttårsforsetter: Prøve å få booket en F reise bare første CT kommer og vi fortsatt er i SA
    Annet: Totalt 17 turer hvorav kun fire var i jobb. Alt for få enveis-turer med fly (fallskjermhopp), det ble bare 40 av den typen i år takket være et lite opphold på Riksen med litt utblokking av årer og påfølgende rehabilitering

    upload_2023-12-26_12-26-47.png
     
    kjeeli, EndreD, Earl and 12 others like this.
  17. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,136
    Likes mottatt:
    9,291
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg passer ikke helt inn i A4 så tar en kjapp oppsummering på fritekst. Bruker heller ikke noen online tracking tools. Tror imidlertid det blir vanskelig å slå dette reiseåret.
    Flg longhaul turer gjennomført med hele kjernefamilien, dvs mor&far og to skolebarn.
    Goes without saying at absolutt alt av longhaul er business class:)

    Januar SK C til ORD med connections til MCO med Disney World og Sea World.
    April/mai SK C til YYZ (2 pax ombooket til LO C). Niagara Falls og CN Tower.
    Mai SK C til EWR. Statue of Liberty, hangarskipet Intrepid og Empire state building.
    Jun/Jul TK C til FRU (Bishkek). Roadtrip i fjellene, Almaty og grenseområdene mot Kina.
    November SK C til HND. Park Hyatt, sushi&ramen.
    Desember LO C til DEL. Taj Mahal, Old Delhi og en del i mellom.

    YYZ/DEL/FRU/MCO ble kombinert med å besøke/møte øvrige slektninger.

    I tillegg hadde vi en DY til FCO med Vatican museum og Colosseum i mars.

    Med så mye mas måtte far selvsagt ha en egotur med LH F også til MEX med sidetrip til en TX BBQ og rodeoshow. Highlight kanskje 4-åringer som skulle bli rodeoryttere. De ble sendt ut på saueryggen.

    Ser det er lite fokus på hotell her som er min greie, og egentlig det viktigste i mine øyne siden du bruker mer tid der enn på flyet. Derfor ble det suiter i ORD/YYZ/EWR/FCO/FRU/ALA/DEL med et hederlig unntak i TYO med premium rooms og noe shitty MCO-greier. I underkant av 90 leisurenetter totalt + div for øvrig famile. Og noen hundre for guttaboys på IF:D
     
    Woodswing, EndreD, Earl and 17 others like this.
  18. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    431
    Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    93
    Antall flyvninger: 28
    Antall kilometer flydd: 70.747
    Tid i lufta: 118h
    Mest besøkte flyplasser: ARN (13), HND (8), HEL (7)
    Nye flyplasser: Warsawa WAW, Nagoya NGO, Naha OKA, Komatsu KMQ
    Nye flyselskaper: LOT, Japan Airlines
    Beste lounge/bakkeservice: Japan Airlines First lounge Haneda. Sa noen god mat?
    Beste flymåltid: NH HND-CDG Business, fy flate det japanske måltidet var så godt at jeg laget det (nesten) samme hjemme et par måneder senere bare for å gjenoppleve det.
    Verste flymåltid: På smak og kvalitet LX Business ZRH-NRT. En biff som var uspiselig. På størrelse AY Business HEL-HND. Finnair har svingt sparekniven så mye at det er pinlig. Desserten fikk nesten plass i et shotglass, og det eneste de hadde å tilby i løpet av de 8 timene mellom middag og frokost var små Fazer-sjokolader (tenk Twist).
    Beste destinasjon: Kanazawa på vestkysten av Japan. 48 timer hvor vi opplevde geisha-forestilling, tradisjonell lunsj i gamlebyen, sake-smaking og et magisk vinterlandskap.
    Beste opplevelse: Å gå opp på Elefantfjellet i Taipei en tidlig sommermorgen. Det var ufattelig varmt, og det er bare en kort tur opp - kanskje 20 minutter - men det var masse av inntrykk i form av utsikt, dufter fra skogen og selvfølgelig følelsen av å oppleve noe nytt i Taipei etter så mange turer dit.
    Verste opplevelse: LX i Business til og fra NRT. For en vits av et produkt. Gamle og ukomfortable seter, rotete service, likegyldig kabinbesetning og underholdningsskjermer som slo seg av og på flere ganger i løpet av natten. Det var ikke en reise, det var transport.
    Nyttårsforsetter: Ikke være hjemme i julen.
     
    Last edited: 26. des 2023
    EndreD, Earl, OyvindN and 11 others like this.
  19. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,169
    Likes mottatt:
    7,854
    Bonuspoeng:
    183
    Antall flyvninger: 102
    Antall kilometer flydd: 240.394 km
    Tid i lufta: 359t 35min
    Nye flyplasser: PDL, MEX (sov ombord), IST, TPE, SEA
    Nye fly: A350-1000
    Nye selskaper: Vueling, EVA og Cathay.
    Nye land: Uruguay, Mexico og Taiwan.
    Beste lounge/bakkeservice: Vanskelig å komme utenom FCT i Frankfurt for helhetsopplevelsen. Flaghship first dining på DFW for beste lounge restauranten. Gøy å få besøkt the Pier i HKG, men Cathay F på LHR med økonomi- billett er sjokkerende bra.
    Beste flymåltid: ANA F LHR-HND. EVA C VIE-BKK var soleklart beste C-måltid
    Verste flymåltid: Frokosten på Cathay C TPE-HKG.
    Beste destinasjon: Azorene overrasket svært positivt
    Beste opplevelse: Alene i nesen i F med LH på EZE-FRA og alene i F-kabinen hos ANA på LHR-HND var spesielle opplevelser.
    Verste opplevelse: Litt miserabelt å komme frem til IST rundt midnatt og oppdage at flyet til MEX var forsinket fem timer så det ville gå syv om morgenen, og først oppdage soverommene i loungen til TK på vei hjem igjen.
    Nyttårsforsetter: Bruke noen EB-poeng til høsten hos Korean, Vietnam Airlines og Garuda.
    Annet: Ser at jeg har 98 flighter med vindu, en med midtgang og en midtsete. De to siste skyldes endring av billett omtrent i det boarding startet. Litt uklart hvor jeg har sittet de to siste flightene.
     
    kjeeli, EndreD, Earl and 10 others like this.
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Antall flyvninger: 39
    Antall kilometer flydd: 37944
    Tid i lufta: 66 timer
    Mest besøkte flyplasser: Hjemmebase SVG
    Mest brukte selskaper: SK (23), LH (4), OS (3)
    Nye flyplasser: MAD, GRZ, LIN, MXP, GDN, YVR
    Nye selskaper: Iberia, Swiss
    Beste bakkeservice: Air Canada lounge i Vancouver. Flott stor lounge, og med en fantastisk vert som klarte å oppgradere min mor og far mens klokka tikket mot deadline for endringer før avgang. Nye biletter printet 50 sek før deadline. I tillegg meget sympatisk mann som hadde adoptert en ukrainsk ungdom for 4 år siden og hjulpet han til å utdanne seg i flybransjen.
    Beste flymåltid: LH biz
    Verste flymåltid: Mja, en tørr pirog hos SAS til CPH.
    Beste destinasjon: YVR for å møte
    Beste opplevelse: KLM eco VIE-AMS, og da fordi jeg ble så positivt overrasket over servicenivået med inkludert mat og drikke i forhold til SAS eco.
    Verste opplevelse: Når man vet at flyet SVG-CPH er forsinket, og man skal videre til FRA, og forsøker å ringe SAS for å endre til ledige bonusbiletter SVG-FRA… Tyvärr, men joda, men da må resten av reisen (til YVR neste dag) kanselleres og bookes om igjen. Og forresten, det er ikke noen på bonuskontoret som kan billettere idag, så det kan de kanskje gjøre imorgen… Når flyet går kl 0600!!!
    Nyttårsforsetter: Som så mange andre, forsøke å klemme inn en F-reise før vi bytter allianse
    Annet: Et uvanlig reiseår med flest utenlandske jobbturer. Neste år blir det nok omvendt
     
    kjeeli, EndreD, Earl and 11 others like this.

Del denne siden