Feil, Tryg har oppdatert siden sin. Har vært kunde der nå i 10år og erfaring med det. Tror de også har glemt å fikse vilkårene sine da denne siden nedenfor kom i bilde.
Ja, var slik jeg forsto det også. Samme type skjema hos Europeiske/IF. Dersom man svarer at hele reisen er betalt med poeng går kravet i 0,-. Så eneste mulighet er å be om en manuell behandling der selskapet er villig til å utvise skjønn, slik @Emma opplevde med sitt selskap.
Svaret fra Europeisk/If er at bonuspoeng ikke dekkes under noen omstendighet. Så der kommer man ingen vei. Fair enough - det står i vilkårene at det ikke dekkes.
Vi skulle dra til Bali på mandag. Idag testet kona positivt på Covid. Turen er booket med poeng som er utgått og CT fra 2019 som er flyttet 3 ganger. AIG hvor jeg har reiseforsikring sier: Benyttede bonuspoeng refunderes ikke. Tror jeg betalte med SAS MC: mener å ha lest at de ikke refundere bonuspoeng heller. Noen som har noen andre tips?
Ring SAS og hør om reglene for avbestilling/ombooking ved positiv Covid-19-test fortsatt gjelder: https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/?faq-category=corona-eurobonus&faq-search= I alle tilfeller vil du kunne avbestille frem til 24t før avgang og få tilbake ikke-utgåtte poeng.
Ville kanskje ventet litt til med å fastslå at reisen må avlyses? Hvis hun er fullvaksinert er det vel ingen testkrav for å reise dit, og for mange går symptomene over på et par dager. Merk at om SAS policy fortsatt gjelder, så krever de bevis for positiv test, tror dvs. PCR hos lege/testsenter.
Takk for tips. Når det står at det må avbestilles innen 24 er dette til CT telefonen og at de stenger kl 16 eller er det mulig å gjøre dette etter kl 16 idag? Og er det noen måte å finne ut hvor gamle poengene er?
Vanlig kundeservice skal kunne hjelpe deg med avbestilling i helgen. Ikke uten å kontakte kundeservice.
Takk! Etter 45 min på telefon med de så ordnet dette seg bedre enn jeg hadde håpet. Kortversjon: Booking fra 2019 med poeng og CT fra 2019. Dette sa han først at ikke var mulig å få igjen. Men takket være linken til @trygveat så ble han borte i 20 min for å sjekke og svaret var at de refunderte 165 000 poeng med 5 mnd gyldighet og CT med 3 mnd gyldighet og poengene og Ct kom inn på kontoen 15 min etter jeg la på Tusen takk @trygveat For et deilig forum insideflyer er!!!
Har en reise i mars betalt med CT og bonuspoeng. Grunnet sykdom blir det ikke noe av denne turen. Bonuspoengene får vi jo igjen, og bestillingsgebyr etc får vi vel fra reiseforsikring i verste fall, men hva med utgått CT? Noe håp i å redde den? Har DNB PB reiseforsikring (Fremtind Best) og alt er betalt med Amex Elite. Ikke covid, så det unntaket gjelder ikke oss. Med mindre jeg får covid rett før turen skulle ha vært. Det får være plan B
Jeg hadde en fin opplevelse med Gouda nå. Vi hadde bestilt bonusbilletter til Bali og en uke før avreise fikk jentungen vannkopper. Jeg måtte ringe og konfere forsikringen. Forsikringsselskapet sa at de ville dekke tilsvarende tilsluttende flyreiser uavhengig om det var betalt med bonusbilletter eller ikke. De ville ikke dekke tapet av bonuspoeng, men tilsvarende flyreise
Jeg fant ingen reiseforsikring som dekte poeng eller CT. Som jeg skrev et par poster over så ringte jeg inn til CT telefonen og sa jeg hadde fått covid. De sa da at CT var utgått og jeg ikke ville få denne igjen. Jeg viste da til denne siden: https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/?faq-category=corona-eurobonus&faq-search= Hvor det står at man får igjen CT ved covid. Etter 10 min på hold bekreftet agenten dette. Og jeg fikk tilbake en CT med gyldighet på 3 mnd. Måtte ikke sende over legeerklæring eller lignende en gang.
Sjekket vilkårene til Gouda og i motsetning til de fleste andre forsikringer står det ingenting om at reiser for bonuspoeng ikke er dekket. Greit nok at de ikke refunderer poeng, en tilsvarende reise er jo minst like bra(får jo statusopptjening også ) Har du Gouda Standard eller Super ?