Reiseforsikring og poengreiser

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av kajh, 25. aug 2020.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,768
    Bonuspoeng:
    183
    Fra dekningsvilkår for avbestilling av reise hos Tryg:
     
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Feil, Tryg har oppdatert siden sin. Har vært kunde der nå i 10år og erfaring med det. Tror de også har glemt å fikse vilkårene sine da denne siden nedenfor kom i bilde. 049BCACB-DDAB-4B79-9271-EE2872C67A37.png
     
    petrate liker dette
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,768
    Bonuspoeng:
    183
    Beløpet som oppgis i dette feltet blir trukket fra i en eventuell utbetaling.
     
    Henrik liker dette
  4. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, var slik jeg forsto det også. Samme type skjema hos Europeiske/IF. Dersom man svarer at hele reisen er betalt med poeng går kravet i 0,-. Så eneste mulighet er å be om en manuell behandling der selskapet er villig til å utvise skjønn, slik @Emma opplevde med sitt selskap.
     
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Svaret fra Europeisk/If er at bonuspoeng ikke dekkes under noen omstendighet. Så der kommer man ingen vei. Fair enough - det står i vilkårene at det ikke dekkes.
     
  6. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Vi skulle dra til Bali på mandag. Idag testet kona positivt på Covid.
    Turen er booket med poeng som er utgått og CT fra 2019 som er flyttet 3 ganger.

    AIG hvor jeg har reiseforsikring sier: Benyttede bonuspoeng refunderes ikke.
    Tror jeg betalte med SAS MC: mener å ha lest at de ikke refundere bonuspoeng heller.

    Noen som har noen andre tips?
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,768
    Bonuspoeng:
    183
    Ring SAS og hør om reglene for avbestilling/ombooking ved positiv Covid-19-test fortsatt gjelder: https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/?faq-category=corona-eurobonus&faq-search=

    I alle tilfeller vil du kunne avbestille frem til 24t før avgang og få tilbake ikke-utgåtte poeng.
     
    Are, paramberg and Maggie like this.
  8. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    1,827
    Bonuspoeng:
    93
    Ville kanskje ventet litt til med å fastslå at reisen må avlyses? Hvis hun er fullvaksinert er det vel ingen testkrav for å reise dit, og for mange går symptomene over på et par dager. Merk at om SAS policy fortsatt gjelder, så krever de bevis for positiv test, tror dvs. PCR hos lege/testsenter.
     
  9. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips. Når det står at det må avbestilles innen 24 er dette til CT telefonen og at de stenger kl 16 eller er det mulig å gjøre dette etter kl 16 idag?

    Og er det noen måte å finne ut hvor gamle poengene er?
     

    Attached Files:

    Last edited: 27. jan 2023
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,768
    Bonuspoeng:
    183
    Vanlig kundeservice skal kunne hjelpe deg med avbestilling i helgen.

    Ikke uten å kontakte kundeservice.
     
    Pyro liker dette
  11. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Takk!

    Etter 45 min på telefon med de så ordnet dette seg bedre enn jeg hadde håpet.

    Kortversjon:
    Booking fra 2019 med poeng og CT fra 2019. Dette sa han først at ikke var mulig å få igjen. Men takket være linken til @trygveat så ble han borte i 20 min for å sjekke og svaret var at de refunderte 165 000 poeng med 5 mnd gyldighet og CT med 3 mnd gyldighet og poengene og Ct kom inn på kontoen 15 min etter jeg la på :)

    Tusen takk @trygveat :) For et deilig forum insideflyer er!!!
     
    eventyrer, obay, Insomnia4u and 14 others like this.
  12. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Har en reise i mars betalt med CT og bonuspoeng. Grunnet sykdom blir det ikke noe av denne turen.

    Bonuspoengene får vi jo igjen, og bestillingsgebyr etc får vi vel fra reiseforsikring i verste fall, men hva med utgått CT? Noe håp i å redde den?

    Har DNB PB reiseforsikring (Fremtind Best) og alt er betalt med Amex Elite.

    Ikke covid, så det unntaket gjelder ikke oss. Med mindre jeg får covid rett før turen skulle ha vært. Det får være plan B :cool:
     
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, er dessverre det korte svaret.
     
  14. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde en fin opplevelse med Gouda nå. Vi hadde bestilt bonusbilletter til Bali og en uke før avreise fikk jentungen vannkopper.

    Jeg måtte ringe og konfere forsikringen. Forsikringsselskapet sa at de ville dekke tilsvarende tilsluttende flyreiser uavhengig om det var betalt med bonusbilletter eller ikke. De ville ikke dekke tapet av bonuspoeng, men tilsvarende flyreise
     
  15. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fant ingen reiseforsikring som dekte poeng eller CT. Som jeg skrev et par poster over så ringte jeg inn til CT telefonen og sa jeg hadde fått covid. De sa da at CT var utgått og jeg ikke ville få denne igjen. Jeg viste da til denne siden: https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/?faq-category=corona-eurobonus&faq-search=
    Hvor det står at man får igjen CT ved covid. Etter 10 min på hold bekreftet agenten dette. Og jeg fikk tilbake en CT med gyldighet på 3 mnd.

    Måtte ikke sende over legeerklæring eller lignende en gang.
     
  16. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde dere billetter på økonomi eller business, og dekket de da tilsvarende klasse?
     
  17. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde bizz og de ville dekke tilsvarende.
     
    RoadKing liker dette
  18. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekket vilkårene til Gouda og i motsetning til de fleste andre forsikringer står det ingenting om at reiser for bonuspoeng ikke er dekket.

    Greit nok at de ikke refunderer poeng, en tilsvarende reise er jo minst like bra(får jo statusopptjening også :) )


    Har du Gouda Standard eller Super ?
     
    Storbaba liker dette
  19. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Det er via arbeidsgiver, men tror den heter Business Super. Men super er vel super?
     
    Lars J liker dette
  20. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Det vil jo isåfall være en dealbreaker!
    Har du sett på resten av vilkårene vs andre selskaper?
     

Del denne siden