Min reiseforsikring hos Storebrand (Akademikerne Super) skriver dette under "innhenting og forsinkelser": "3. Forsinkelser og utgifter som ikke omfattes: Reise- og overnattingsutgifter som er betalt med bonuspoeng, CashPoints eller andre medlemsfordeler" Er dette vanlig forbehold? Jeg forstår at det er vanskelig å erstatte bonuspoeng hvis en reise avbestilles, men jeg er overrasket over at de ikke dekker innhenting av reiserute hvis den opprinnelige bestillingen er en bonusreise!
Det er vel transport- og overnattingskostnader, betalt med bonuspoeng, som menes her? Disse er ofte vanskelig å prissette og mange reiseforsikringer har derfor et slikt forbehold. Andre dekninger på forsikringen skal ikke være omfattet av begrensningen, men vi hadde nylig et eksempel på "et krumspring" fra et annet forsikringsselskap, så det kan være lurt å få en skriftlig avklaring.
Var i kontakt med Storebrand angående dette i dag, da jeg må skaffe reiseforsikring siden det ikke dekkes av ny arbeidsgiver. De sa at dersom jeg planla å reise en del med bonusbilletter var det nok ikke å anbefale nettopp på grunn av det Einar skriver over her. Slik jeg kjenner forsikringsselskaper er de nok raske med å vise til dette når man trenger de som mest. Såvidt jeg kan se er det Fremtind og Gouda som skiller seg ut? Fremtind med noen forbehold (erstatter ikke refunderte bonuspoeng, fair nok. Men virker jo da som de erstatter evt poeng man ikke får tilbake), og Gouda helt uten.