Rettigheter kansellert fly Turkish Airlines

Tråd i 'Reisedeals' startet av heleriks, 02. okt 2024 kl 14:49.

  1. heleriks

    heleriks Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei

    Jeg lager dette innlegget på vegne av en jeg kjenner som har fått kansellert en mellomlanding med turkish airlines igår kveld fra Istanbul. De ble innlosjert på et hotell i regi av turkish, og fikk beskjed om at det var avgang videre idag. Det er også avlyst, fikk deretter beskjed om at det skulle gå fly i morgen kveld, det er også avlyst. Spørsmålet, er om returbillletten kan benyttes på noen måte slik at vedkommende kan komme hjem igjen til Oslo med et fly i morgen, det går 3 stk. 08.00, 10.50 og 15.00. Eventuelt, hvilke rettigheter er det de har? De får ikke kontakt med turkish, de har gitt beskjed om at de må ringe tilbake for å se om det er mulig, men personen hadde bare håndbagasje, og vet ikke hva som skjer videre. Hva er lurt å gjøre i dette tilfelle? Har vedkommende krav på erstatning gjennom turkish eller reiseforskring?
    Setter pris på alle svar
     
  2. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,127
    Likes mottatt:
    1,524
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor har du laget denne tråden i reisedeals ?
     
    MilageRune liker dette
  3. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    882
    Likes mottatt:
    2,760
    Bonuspoeng:
    93
    Om de ikke kommer gjennom til TK på telefon så må de neste møte opp på flyplassen og finne en skranke. Da kan de muligens få ledig plass som åpner seg i siste liten på neste fly som går. Så fremt kansellering ikke skyldes dårlig vær eller stengt luftrom så skal de normalt ha krav på erstatning fra TK og om de trenger å komme seg hjem raskt kan de ev. kjøpe en ny billett med annet selskap og kreve refusjon etterpå.

    Se ellers eksisterende tråd som du kunne ha benyttet å stille spørsmål:
    https://insideflyer.no/forums/threads/turkish-airlines-guide-til-kompensasjon-ved-irrops.19626/
     
  4. heleriks

    heleriks Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Det tar jeg på min kappe. Så ikke at jeg opprettet tråd i reisedeals. Min feil, kan den flyttes??
     

Del denne siden