Roll over poeng i versjon 3.0

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Fredrik81, 18. jan 2016.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hei

    Står i en artikkel at SAS fra sommeren vil innføre nytt eurobonus program (3.0). Her vil det blant annet komme mulighet for Roll over av poeng. Har allerede kvalifisert meg til gullkort, og Virderer å kjøpe en biz tur i sommer, og ny opptjenings periode starter 1sept. Er det verdt å ta sjangsen. Eller bør jeg vente. Er det skrevet i sten at denne endringen kommer i sommer?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er antydet at det kan komme roll over, det er ikke sagt at det kommer. Jeg ville avventet og sett hvis jeg var deg. Evt kan du gå for EDB :)
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg stoler ikke på rollover før jeg ser det.
    Vil gjerne ha rollover segment inn før 1. juni ellers "taper" jeg rundt 40 segment.. Men har ikke store forhåpninger... hehe..
     
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Når skal det egentlig komme en redegjørelse vedr. EB 3.0 fra SAS...? Eller ...kommer det til å komme noe.....?
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Til sommeren, var det ikke?
     
  6. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg håper at det kommer "rollover" for poeng før 1. juli.

    Kommer til å få ganske mye mer enn 90 000 poeng denne kval.perioden, men neste år blir det nok ikke like mange. Så det kan være forskjellen på om jeg klarer å fornye EBD eller ikke.
     
  7. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her, bare at gjelder Gull for min del
     
  8. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Ser forøvrig at 16. april 2016 skal være lanseringsdatoen for EuroBonus 3.0 i følge hva som ble sagt på EBD-møte. Noen som kan bekrefte?
     
  9. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    For å bevare husfreden, har de vel ikke noe annet valg enn å innføre roll-over. Går de over til revenue opptjening blir det mange sure tryner, men med dette kjøper de litt tid....Halvvegs off topic: Virker som tredjeparts opptjening har dabbet litt av de siste månedene også..minimalt med saftige kampanjer ala Avis med 6000 poeng.
     
  10. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Etter hva jeg har hørt virker det som om det ikke blir revnue basert opptjening. Er det nye tegn som tyder på noe annet?
     
  11. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen aning. Men om de innfører roll over opprettholdes status lenger for medlemmene og dette må dekkes inn et annet sted, så noe kommer garantert....Uansett kan ikke SAS kutte mer på mat, service, setekvalitet, long haul bonusbilletter eller hjemmeside...
     
  12. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror EB 3.0 i mindre grad vil handle om opptjening gjennom flyvning, statusfordeler og revenue opptjening. Jeg tror vi kommer til å se en utbygging av EB mot andre partnere og nye områder.

    For egen del ser jeg at mine poeng kommer fra mye annet enn å fly. Jeg har AmEx som gir mer poeng enn selve flyvningen + CT, jeg har strøm gjennom EB-avtale, forsikring gjennom EB-avtale og benytter ofte EB-avtaler på booking av hotell og leiebil. Totalt gir dette meg og kona en interkontinental businessreise hvert år. Klart det holder meg lojal.

    Det er dette jeg tror SAS vil utvikle videre i EB 3.0. Selge sine poeng til partnere som dekker SAS sin utgift til EB-programmet.

    Håper og tror SAS øker andelen tilgjengelige bonusplasser i alle klasser. Det virker mot lojalitet hvis du kan tjene masse poeng, men ikke får muligheten til å bruke de.
     
    Misterix, miura, Larata and 3 others like this.
  13. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Amen!
     
    Misterix liker dette

Del denne siden