Mulig det er jeg som ikke følger med eller husker feil. Men er det flere som har inntrykk av f. eks BCN har forsvunnet fra Oslo med SAS? Når jeg søker på ruter utover høsten er det påfallende ofte at jeg må via CPH nærmest uansett. Samme med NYC i februar og mars. Der får jeg bare opp turer via CPH.
Barcelona gikk bare på fredag og muligens søndag fra Oslo nå i april/mai. Det har vært et problem i årevis at de legger ut direkteruter og kansellerer de når det nærmer seg. Tyder på dårlig salg.
OSL-EWR ligger inne med 6 ukentlige hele vinteren, alle ukedager utenom tirsdag. Det ser ut til å være billetter til salgs i alle klasser på avgangene jeg har søkt opp.
Det er et godt poeng. Men dog en gåte for meg at sas ikke klarer å selge billetter til Barca. Det er jo en destinasjon med høyt turisttrykk. Men når jeg først er inne på dette. MUC og FRA kan jeg heller ikke finne på dagene jeg søker på. Jeg kan forstå at FRA fases ut. Men MUC er da fremdeles en by folk drar til, eller er jeg bare rar som tror det?
Jeg synes det er merkelig at SAS ikke har flere direkteavganger til Barcelona og Berlin. Virker som man som regel må om Arlanda eller Kastrup for å komme seg dit.
Norwegian ruler på OSL-BER med 3 daglige enkelte dager, booket med dem for en dagstur i våres. Da tar jeg ikke Sas via Køben.
Helt enig. Og det samme er med Barca. Det gir lite mening å mellomlande på Kastrup når konkurrentene tilbyr direktefly. Er det ei greie med rekonstruksjonen av sas at enda flere fly skal via Kastrup?
Nå har ikke Berlin hatt noen gode reisetider med SAS før rekonstruksjon heller. Retur i ti-tida på søndag. Hva er det?
Det vil jeg si kommer an på, reiser helt klart heller Iberia biz til Granka via MAD enn direkte med såvel SAS som Norwegian.
Enig! Fin måte å slippe unna de fleste norske Granska-folkene som drikker tyrkershots og øl før avgang kl 0530 på morgenen og er så langt fra frequent flyers som det går an å komme
Du er ikke den eneste som stusser over SAS sine ruter. Lufthansa flyr 4 ganger OSL-FRA i dag. SAS flyr 0. Og det er langt i fra tomme fly som flys av Lufthansa. Som regel har Lufthansa vært billigere også med Business sammenlignet med SAS Plus. Og da får man garantert blokkert midtsete og litt mer tjohei. Via CPH derimot, da kan man finne noen alternativer. Men jeg vil helst slippe det (med mindre jeg er på milage run, da tar jeg gjerne OSL-ARN-CPH-FRA )