SAS destinasjons spekulasjon

Tråd i 'Reisemål' startet av Woodswing, 27. mai 2024.

  1. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    303
    Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig det er jeg som ikke følger med eller husker feil.
    Men er det flere som har inntrykk av f. eks BCN har forsvunnet fra Oslo med SAS?
    Når jeg søker på ruter utover høsten er det påfallende ofte at jeg må via CPH nærmest uansett.
    Samme med NYC i februar og mars. Der får jeg bare opp turer via CPH.
     
    NoLimit liker dette
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    Barcelona gikk bare på fredag og muligens søndag fra Oslo nå i april/mai. Det har vært et problem i årevis at de legger ut direkteruter og kansellerer de når det nærmer seg. Tyder på dårlig salg.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    OSL-EWR ligger inne med 6 ukentlige hele vinteren, alle ukedager utenom tirsdag. Det ser ut til å være billetter til salgs i alle klasser på avgangene jeg har søkt opp.
     
    Woodswing liker dette
  4. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    303
    Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Det er et godt poeng. Men dog en gåte for meg at sas ikke klarer å selge billetter til Barca. Det er jo en destinasjon med høyt turisttrykk.

    Men når jeg først er inne på dette. MUC og FRA kan jeg heller ikke finne på dagene jeg søker på. Jeg kan forstå at FRA fases ut. Men MUC er da fremdeles en by folk drar til, eller er jeg bare rar som tror det?
     
    NoLimit liker dette
  5. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    483
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg synes det er merkelig at SAS ikke har flere direkteavganger til Barcelona og Berlin. Virker som man som regel må om Arlanda eller Kastrup for å komme seg dit.
     
    tobeornot999 and Woodswing like this.
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,917
    Likes mottatt:
    2,037
    Bonuspoeng:
    113
    Norwegian ruler på OSL-BER med 3 daglige enkelte dager, booket med dem for en dagstur i våres. Da tar jeg ikke Sas via Køben.
     
    tobeornot999 liker dette
  7. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    303
    Likes mottatt:
    1,504
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig. Og det samme er med Barca. Det gir lite mening å mellomlande på Kastrup når konkurrentene tilbyr direktefly.
    Er det ei greie med rekonstruksjonen av sas at enda flere fly skal via Kastrup?
     
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har ikke Berlin hatt noen gode reisetider med SAS før rekonstruksjon heller. Retur i ti-tida på søndag. Hva er det? :p
     
    NoLimit and magnusant like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Det vil jeg si kommer an på, reiser helt klart heller Iberia biz til Granka via MAD enn direkte med såvel SAS som Norwegian.
     
    tobeornot999 liker dette
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Enig!

    Fin måte å slippe unna de fleste norske Granska-folkene som drikker tyrkershots og øl før avgang kl 0530 på morgenen og er så langt fra frequent flyers som det går an å komme :p
     
    Kristian, RoadKing and jgroneng like this.
  11. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,434
    Likes mottatt:
    4,338
    Bonuspoeng:
    113
    Du er ikke den eneste som stusser over SAS sine ruter. Lufthansa flyr 4 ganger OSL-FRA i dag. SAS flyr 0. Og det er langt i fra tomme fly som flys av Lufthansa.

    Som regel har Lufthansa vært billigere også med Business sammenlignet med SAS Plus. Og da får man garantert blokkert midtsete og litt mer tjohei.

    Via CPH derimot, da kan man finne noen alternativer. Men jeg vil helst slippe det (med mindre jeg er på milage run, da tar jeg gjerne OSL-ARN-CPH-FRA :))
     
    Eddie47 liker dette

Del denne siden