Hei Prøvde både i går og i dag å booke en eurobonus reise fra SVG til OSL. Men hver gang får jeg samme feilmelding: at systemet ikke kan hente mine Eurobonus detaljer, men at jeg kan få tilgang til all annen informasjon. Ringte til SAS kundeservice. Første person som svarer (svensktalende - Pontus) sier at jeg må slette cookies og prøve å koble meg opp via en annen browser og ikke være koblet til Wifi. Jeg prøver på tre ulike datamaskiner og to mobiltelefoner, har kjørt reset på passord men fortsatt samme feilmelding. Så sier svensktalende kundeservice at han ikke kan fjerne gebyret for telefonbooking fordi: "han får da en svært sint leder på ham" og at "en slik omstendighet gir ikke grunn til å frafalle servicegebyr". Jeg orker ikke og legger på og ringer på nytt etter 1 time og kommer da til en dame (også svensktalende) som ber meg vente mens hun snakker med en kundeservice. Etter 5 minutter sier hun at de ikke kan frafalle servicegebyret for booking siden dette er et ikke problem de anser som kvalifiserende. Jeg stiller spørsmål om hvordan skal man booke en eurobonus reise for sine poeng når IT plattformen til SAS ikke fungerer. Jeg klarer å logge meg inn på min profil men IT systemet klarer ikke å hente mine Eurobonus detaljer (har 195.000 poeng så mer enn nok til en innenriksreise for min søster og hennes sønn. Jeg sier til henne at dette er veldig dumt og får som svar at jeg kan klage til Customer Feedback men der har de nå flere uker ventetid. Flyet skal gå i kveld og jeg er helt oppgitt SAS. Har vært både diamond og gull i over 10 år men denne type kundetilnærming vekker forakt for kundeservice. Andre som har opplevd dette ?
Jeg har opplevd det samme, men da har jeg allerede vært innlogget og kommet inn på SAS sider via en link for eksempel. Da forsvinner min statusindikator oppe til høyre og jeg får opp samme røde banner som deg. Prøvde nå igjen etter å ha lest posten din - googlet SAS og klikket meg inn, samme problem. For meg løser det seg alltid å logge ut og inn igjen, men har opplevd at siden er treig og at det tar tid å laste inn EuroBonus «dashbordet».
Jeg hadde samme røde banner for 4 dager siden, men da klarte jeg allikevel å booke en reise. Poengene er ikke trukket fra konto ennå, da...
Er du sikker på at reisen er booket? Hos meg sto det at den ikke var ferdig behandlet på fredag og nå er den borte. Har et par ganger tidligere booket bonusreiser uten at poeng har blitt trukket og det har fungert fint å reise. Ser at jeg fremdels med samme feilmelding om at det ikke er mulig å hente eurobonus info. Fungerer av og til i Firefox, men ikke lenge nok til at jeg får gjennomført en bestilling.
Der fikk jeg faktisk bestilt i Firefox. Men feilmeldingen kom rett etter bestilling, så jeg får ikke bestilt flere. Er det forresten flere som har problemer med at gamle bestillinger ikke forsvinner fra appen selv etter refresh av bestillingen? Nå har jeg masse gamle bestillinger der som ikke går bort og det blir fort uoversiktlig.
Jeg slet med det samme i går, men fikk til slutt igjennom en booking, det bare plutselig fungerte. Når jeg begynte å booke og hadde valgt reise og gikk videre ble jeg bare logget ut. Poeng og penger for skatter og avgifter er trukket, og reise dukket opp i app
Dette skjer ofte hos meg også. Prøver igjen, og da fungerer det. Men det er utrolig irriterende. Noen ganger må jeg plutselig ligge inn på nytt, selv om jeg er innlogget.
Det samme skjedde oss da vi skulle bestille tur til CPH for et par uker siden. Vi ringte inn og sa at vi hadde hatt problemer og prøvd flere enheter, null servicegebyr her i gården da kundeservice fikset flybillettene. Vi ringte gullinja om det har noe å si
Det var uflaks med sånne situasjonen skjedde. Hånda mi skjelvet som f*** da igår jeg forsøkte å bestille en bonusreise på SAS Business fra HND for meg og samboeren min. Jeg brukte safari som nettleser og kom meg fram til betaling og idet betaling pågikk, kastet safari meg ut og ba meg å logge inn for å fortsette bestilling. Jeg logget meg inn og så at jeg fikk referanse, men betaling skjedde ikke. Jeg tok teksttelefon til kundeservice, 20 min før stengetid og ba om å ordne med bestillingen. De svarte om å rense cookie, da jeg gjorde det og forsøkte å bestille på nytt. Det gikk gjennom for andre gang, nettleser jeg valgte for forsøk nr2 var chrome.
Jepp, reisen finnes både i app og på nett. Bestilte med Safari på iphone. Fremdeles ikke trukket poeng. Something is rotten in the land of Denm... -Sweden!!!
Prøvde i nesten hele går kveld å booke et par enkle bonusreiser, men opplevde mange av de samme problemene som beskrevet over. Ble logget ut av EB-kontoen på forskjellige tidspunkter i bestillingsprosessen. Noen ganger var det umulig å trykke 'fortsett'. Og de få gangene bookingen lot til å gå gjennom, ble den ikke billettert. Alt dette mens det kun var henholdsvis én og to billetter igjen på de flightene jeg ville booke. Til slutt så jeg meg nødt til å ringe gulltelefonen. Dermed begynte agentruletten.Til agent 1 forklarte jeg problemet, hvorpå vedkommende forsvant en stund og vendte tilbake med råd om å droppe setereservasjon ved bestilling. Så skulle det nok gå bra. Skjønte at det ikke var noe å hente i dette rådet, så forsøkte å ringe på ny. Agent 2 klarte ikke engang å få seg til å skjønne at det ikke gikk an å booke en reise gjennom EB-nettsiden, men forklarte at det sikkert hjalp å prøve forskjellige browsere eller kanskje iPad. Akkurat. Skjønte at det ikke var noe å hente i dette rådet, så forsøkte å ringe på ny. Kl. 22:51 kom jeg gjennom til agent 3, som også krevde en viss pedagogisk tilnærmelse for å bli forklart og forstå problemet. Men så tok det hele heldigvis en vending til det bedre. Først undersøkte agenten (som den første) min sist utførte billettløse booking og erklærte at dette var så merkelig at det straks måtte feilmeldes internt (som om det vil hjelpe, tenkte jeg i det stille). Så knakk agenten i gang med å booke de flightene jeg ville ha, alt mens hun forsikret om at jeg selvfølgelig ikke skulle betale noe servicegebyr. Og vips, så var det hele i orden. Ikke en eneste gang forsvant hun for å be om hjelp fra kolleger, og hun spurte ikke engang supervisor om å droppe gebyret. Forklaringen på effektiviteten og kompetansen fikk jeg helt til slutt, da hun beklaget (!) at det hadde tatt litt tid for henne å booke reisene mine (det tok godt under fem minutter til sammen...), for hun var ny i jobben (!). I kort: Hipp hurra for agent nummer 3. Men hvorfor i alle himmelens dager klarer (eller vil?) ikke SAS ordne en feil som reelt hindrer kunder fra å gjennomføre bookinger på nettsiden? Eller er det en beleilig feil som gjør det vanskelig å booke reiser for poeng, slik at mange vil velge å gå for cash i stedet?
Hadde også store problemer med å booke bonusbilletter i går. Første gang kom jeg helt til betaling, før jeg plutselig fikk beskjed om at de ikke hadde kontakt med Eurobonus-informasjonen min. Ørten forsøk senere fikk jeg endelig booket billetten. Blir stadig logget ut (eller får beskjed om at jeg må logge inn igjen), og at de ikke får tak i Eurobonus-informasjonen.
Hadde problemer tidlig sist uke faktisk. Hadde booket billetter for 4 pax på 3 forskjellige bookinger (fikk PNR for alle sammen). Kommer på flyplassen og da finnes ikke den ene bookingen, søker opp PNR å får da beskjed om at betalingen ikke har gått igjennom (dekning på kort og brukt på resten av oss). Spør om dem kan kjøre den igjennom; Nei. Ok, kan dere booke den på nytt da med poeng; Nei. Enden på visa ble å booke billett for cash. På flyet var det MASSE ledig så burde kunne løst seg på en bedre måte....
Haha, den har jeg også fått opptil flere ganger. Som om alle har en iPad liggende rundt å slenge... Skulle trodd SAS og Apple hadde en avtale sammen.