Har fått mail fra SAS: Nå endrer vi tjenesten Familiekonto og lager en ny og forbedret utgave som vil bli lansert til høsten. Alle poengene som allerede er overført til familiekontoen, vil bli stående. Alle aktiviteter som blir registrert på giverkontoen(-e) innen 8. april, kommer til å bli overført til familiekontoen. Deretter vil det ikke bli gjort flere overførsler til familiekontoen i sin nåværende form. Følg med framover mot høsten og bestill den nye, forbedrede tjenesten. Hilsen SAS WE ARE TRAVELERS Noen som vet hva dette betyr? Betyr det at etter 8 april så vil vi ikke få poengene til familiemedlemmer? Selv om turene er bestilt før 8 april?
Veldig merkelig at man avslutter den gamle tjenesten så lenge før man innfører en ny. Det de i praksis sier i denne mailen (god skjult) er at de legger ned familiekonto med effekt fra 8. april. Og at det kanskje kommer noe nytt til høsten...
Dette liker jeg ikke. Familiekonto er en kjekk sak for de med unger som ikke flyr allverden. Og enda mer kritisk, alle CT poeng må gå fra min konto, kjedelig og de andre i husstanden har 10-20k poeng hver.. Jeg lukter at dette henger sammen med "få statuspoeng for familien" med en stygg overføringsrate. 1:4 eksempelvis.. Emirates har vel noe slikt?
Hmmmm. Det virker jo litt merkelig hvis de låser overføring av familiepoeng i påvente av en devaluering av poengene? Jeg tror (eller håper) vi får en forbedring gjennom forsatt mulighet å overføre som ekstrapoeng med rate 1:1, samtidig som det åpnes for mulighet til å overføre basicpoeng med en eller annen rate. Kanskje 1:4 - og hvis gud er god - med rate 1:1.
Hvis man allerede har gull status, så bør vi vel heller be til gud om at det ikke blir 1:1.... Da blir jo enhver familie på 5 gullmedlemmer på en langtur med SAS. Blir veldig mange gold med påfølgende devaluering som en uungåelig konsekvens.....
1:3 eller 1:4 er vel innafor når disse teller mot status, men om man ikke har mulighet til å velge om det er status eller bare en ren overføring så vil jeg si at dette er dårlige nyheter for mange som har brukt familiekonto frem til nå. Jeg får en del poeng via trumf og kredittkort så skal nok kunne bruke CT men var utrolig greit og oversiktelige å ha alt på en plass. Et lite plaster på såret er at poengene ikke lenger går ut på dato, så lenge det er aktivitet på kortet.
Haha.. knot å være forumdeltaker på mobil med stavekontroll... Tydeligvis er ikke "regel" et ord i mitt vokabular
Fikk samme mailen - ikke spesielt happy med denne. Har, som de fleste med familiekonto, opplegget slik at bonusreiser tas fra min konto fordi de andre flyr endel mindre enn meg. Men som vanlig med SAS, når de har et bra opplegg så blir de fjernet - og "forbedringene" pleier å være for SAS og ikke oss kunder...
Jeg bruker ikke dette, men veldig merkelig at de har så hastverk at de fjerner et eksisterende tilbud før erstatningen er på plass. Er det så enormt dårlig butikk for SAS at de ikke kan leve med det i 6 måneder til?
Grunnen til at det legges ned er bytte av teknisk plattform. Den nye plattformen har ikke integrert dagens familieløsning, men har derimot blitt spesialtilpasset den nye "forbedrede" familieløsningen. Jeg forstår godt at de ikke gidder å tilpasse den nye plattformen for den gamle løsningen, men også full forståelse for at det føles kjipt at familieløsningen blir borte i 6 måneder. SAS kunne definitivt løst det bedre...
De kan løse dette på en smooth måte ved å gi gode muligheter for poengoverføring for alle i familien (les gratis) når ny ordning er på plass.. Da vil bare overføringen av poengene bli litt utsatt, men ikke fjernet på tross av overgang til ny teknisk plattform.
Tror vel man bare skal lene seg tilbake og vente. Kan jo faktisk være at det kommet et bedre produkt. Men at det ikke er teknisk på plass enda. Er ikke liten IT jobb SAS jobber med.
På min konto kom det i dag 8. mai inn poeng fra tilknyttet konto. De har ikke helt stengt for overføring allikevel da?