SAS - Familiekonto endres

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av MIkrovegas, 24. mars 2016.

  1. MIkrovegas

    MIkrovegas BA Gold Eurobonus Gold Avis President

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Har fått mail fra SAS:

    Nå endrer vi tjenesten Familiekonto og lager en ny og forbedret utgave som vil bli lansert til høsten. Alle poengene som allerede er overført til familiekontoen, vil bli stående. Alle aktiviteter som blir registrert på giverkontoen(-e) innen 8. april, kommer til å bli overført til familiekontoen. Deretter vil det ikke bli gjort flere overførsler til familiekontoen i sin nåværende form. Følg med framover mot høsten og bestill den nye, forbedrede tjenesten.

    Hilsen SAS
    WE ARE TRAVELERS

    Noen som vet hva dette betyr?
    Betyr det at etter 8 april så vil vi ikke få poengene til familiemedlemmer?
    Selv om turene er bestilt før 8 april?
     
  2. RescueMe

    RescueMe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Veldig merkelig at man avslutter den gamle tjenesten så lenge før man innfører en ny. Det de i praksis sier i denne mailen (god skjult) er at de legger ned familiekonto med effekt fra 8. april. Og at det kanskje kommer noe nytt til høsten...
     
    samirunway liker dette
  3. Are

    Are EBD InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,709
    Likes mottatt:
    2,898
    Bonuspoeng:
    113
    Dette liker jeg ikke.
    Familiekonto er en kjekk sak for de med unger som ikke flyr allverden.
    Og enda mer kritisk, alle CT poeng må gå fra min konto, kjedelig og de andre i husstanden har 10-20k poeng hver..

    Jeg lukter at dette henger sammen med "få statuspoeng for familien" med en stygg overføringsrate. 1:4 eksempelvis.. Emirates har vel noe slikt?
     
  4. view

    view Senior Medlem

    Innlegg:
    949
    Likes mottatt:
    732
    Bonuspoeng:
    93
    F@?$. Da ryker alle poengene fra familiens PLUS turer i sommer som jeg skulle hatt på min konto...
     
  5. Anton80

    Anton80 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    314
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Samme her 6legs (T/R) Roma... for 4 pax
     
  6. Schlandy

    Schlandy Senior Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    372
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her:( planen var å feite opp EB kontoen med bookinger gjort nå under F&F salget.
     
  7. Edin

    Edin Senior Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Hmmmm. Det virker jo litt merkelig hvis de låser overføring av familiepoeng i påvente av en devaluering av poengene? Jeg tror (eller håper) vi får en forbedring gjennom forsatt mulighet å overføre som ekstrapoeng med rate 1:1, samtidig som det åpnes for mulighet til å overføre basicpoeng med en eller annen rate. Kanskje 1:4 - og hvis gud er god - med rate 1:1.
     
  8. TomF66

    TomF66 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    238
    Likes mottatt:
    155
    Bonuspoeng:
    43

    Hvis man allerede har gull status, så bør vi vel heller be til gud om at det ikke blir 1:1.... Da blir jo enhver familie på 5 gullmedlemmer på en langtur med SAS. Blir veldig mange gold med påfølgende devaluering som en uungåelig konsekvens.....
     
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    1,004
    Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    113
    1:3 eller 1:4 er vel innafor når disse teller mot status, men om man ikke har mulighet til å velge om det er status eller bare en ren overføring så vil jeg si at dette er dårlige nyheter for mange som har brukt familiekonto frem til nå. Jeg får en del poeng via trumf og kredittkort så skal nok kunne bruke CT men var utrolig greit og oversiktelige å ha alt på en plass. Et lite plaster på såret er at poengene ikke lenger går ut på dato, så lenge det er aktivitet på kortet.
     
  10. Are

    Are EBD InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,709
    Likes mottatt:
    2,898
    Bonuspoeng:
    113
    Om de på toppen lager en engel om at EBD kan motta poeng fra familien uten kostnad er det ok.. :)
     
    Anton80 liker dette
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    1,004
    Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    113
    Syns EBG også skal få en Engel :) Eller regel.
     
  12. Are

    Are EBD InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,709
    Likes mottatt:
    2,898
    Bonuspoeng:
    113
    Haha.. knot å være forumdeltaker på mobil med stavekontroll...
    Tydeligvis er ikke "regel" et ord i mitt vokabular:)
     
    Fredrik81 liker dette
  13. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk samme mailen - ikke spesielt happy med denne. Har, som de fleste med familiekonto, opplegget slik at bonusreiser tas fra min konto fordi de andre flyr endel mindre enn meg. Men som vanlig med SAS, når de har et bra opplegg så blir de fjernet - og "forbedringene" pleier å være for SAS og ikke oss kunder... :mad:
     
  14. MIkrovegas

    MIkrovegas BA Gold Eurobonus Gold Avis President

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Frykter at dette er den første av flere "forbedringer"
    Håper jeg tar feil..
     
    samirunway liker dette
  15. Herlov

    Herlov BA Gold, Eurobonus Gold InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,340
    Likes mottatt:
    3,549
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker ikke dette, men veldig merkelig at de har så hastverk at de fjerner et eksisterende tilbud før erstatningen er på plass. Er det så enormt dårlig butikk for SAS at de ikke kan leve med det i 6 måneder til?
     
    Xflipper, Trety and milehigh like this.
  16. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Senior Medlem

    Innlegg:
    844
    Likes mottatt:
    524
    Bonuspoeng:
    93
    Grunnen til at det legges ned er bytte av teknisk plattform. Den nye plattformen har ikke integrert dagens familieløsning, men har derimot blitt spesialtilpasset den nye "forbedrede" familieløsningen.

    Jeg forstår godt at de ikke gidder å tilpasse den nye plattformen for den gamle løsningen, men også full forståelse for at det føles kjipt at familieløsningen blir borte i 6 måneder.

    SAS kunne definitivt løst det bedre...
     
  17. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Mon tro stategien var å få flest mulig med på ordningen, herunder nye kortutstedelser som følge av oppmuntringer fra "poolere", så devaluere?
     
  18. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    De kan løse dette på en smooth måte ved å gi gode muligheter for poengoverføring for alle i familien (les gratis) når ny ordning er på plass.. Da vil bare overføringen av poengene bli litt utsatt, men ikke fjernet på tross av overgang til ny teknisk plattform.
     
    Trety, lobster and Fredrik81 like this.
  19. Storg

    Storg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    75
    Bonuspoeng:
    28
    Tror vel man bare skal lene seg tilbake og vente. Kan jo faktisk være at det kommet et bedre produkt. Men at det ikke er teknisk på plass enda. Er ikke liten IT jobb SAS jobber med.
     
    Flemming Poulsen liker dette
  20. Edin

    Edin Senior Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    På min konto kom det i dag 8. mai inn poeng fra tilknyttet konto. De har ikke helt stengt for overføring allikevel da?
     

Del denne siden