SAS GO Light og EBG

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Chrisbgg, 25. febr 2016.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

    Skal ut å fly i morgen, og når fruen nå kom med kofferten, skjønte jeg raskt at det ikke ble håndbagasje på hun..

    Og da dukket spørsmålet opp, 2 ekstra bagasje som EBG, går det på Go Light billett?

    Mvh
    C
     
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,917
    Likes mottatt:
    2,037
    Bonuspoeng:
    113
    Du får sjekke inn 2 stk gratis kolli som EBG på GO Light.
     
    Chrisbgg liker dette
  3. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    940
    Likes mottatt:
    1,361
    Bonuspoeng:
    93
    Litt OT:
    Men IKKE gjør samme tabben hvis du flyr med Light-fare med LH-gruppen. Der får selv ikke HON gratis innsjekket bagasje...
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,823
    Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Det står litt kryptisk på http://www.sasgroup.net/en/sas-go-light-for-those-who-travel-light/ at

    The benefits normally afforded to SAS EuroBonus members will also be available on SAS Go Light. This means that Silver, Gold and Diamond members travelling on an SAS Go Light ticket will be able to check in luggage at no additional cost.

    Umiddelbart ville jeg tenkt at man som EBG får en i stedet for to kolli, men her står det ikke noe om at de vanlige fordelene reduseres, således at jeg tror at man fremdeles kan ta med to kolli som EBG.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Det ville jeg anta.
    Trist at lufthansa vanner ut Gold ved å nekte dette på light billetter..
     
  6. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, dette gikk som smurt det.. :)

    2 innsjekket bagasje, null stress,,

    Hilsen fra Loungen


    C
     
    Islending and Travellingalf like this.
  7. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Fungerer det samme med EBS? Står at jeg har 1 stk gratis innsjekket bagasje som EBS medlem. Om det fungerer på Go Light vet jeg ikke.
     
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    I følge det @Scandipendler skriver så skal du kunne sjekke inn 1 kolli uten å betale som EBS i Go Light
     
  9. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Mange selskapers "minipriser/light-priser" uten bagasje gir IKKE fordelen man normalt har som sølv/gull med ekstra gratis kolli. Her må SAS ha honnør for å la statuskunder allikevel ha med. Det er 100% sikkert at du kan ha med ekstra kolli gratis på Go Light om du er sølv, og to som gull/diamant. :)
     
    view and RoadKing like this.
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Her skal SAS ha velfortjent honnør ja, og jeg mener dette er helt riktig av selskapet.

    At man som HON hos Lufthansa ikke får ha med seg bagasje på slike billetter er jo bare heeelt sinnsykt.. Snakk om å pisse på sine beste kunder, som teller noen få tusen i tallet og som alle flyr helt avsinding mye med LH-gruppen..
     
    Petter B-C and view like this.
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Enig, samtidig, hvor mange ganger i løpet av et år tror du en HON kjøper eco light? Kan kan vel telles på en hånd.. HON flyr vel knapt noe annet enn F/C. Senatorer derimot, der blir det nok litt større problem.
     
  12. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er helt enig, her er SAS veldig flinke og de fortjener skryt.

    Det Lufthansa driver med er bare helt latterlig! Nå er jeg selv M&M Senator og kan si at det her helt vanvittig med penger som skal til for å oppnå både SEN og HON. En jeg kom i snakk med tidligere i år sa litt rundt at gjennomsnittet for Senator var rett under €20.000 i året, og HON lå på €50.000 i året. At du da skal betale for bagasje de få gangene du flyr privat og velger billige billetter blir bare latterlig. Men de fleste SEN og HON har vel overflod med miles til bruk for akkurat det.
     
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Nettopp.. Men det gjør det bare enda mer spesielt at de ikke tillater det de yderst få gangene de velger å fly på slike billetter..
     
    Flemming Poulsen liker dette

Del denne siden