SAS introduserer Premium menyer i SAS GO langdistanse

Tråd i 'Nyheter' startet av benair, 16. okt 2018.

  1. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    SAS informerer i en pressemelding i dag at de introduserer muligheten for forhåndsbestilling av Premium menyer på langdistanse flyvningene for reisende i SAS Go. Dette er basert på gode erfaringer med forhåndsbestillinger av mat på kortdistanse de siste årene.

    Oppstart blir november 2018.

    Reisende kan velge mellom fire hovedretter, det medfølger en fast forrett og dessert, samt to drikke fra en meny.

    Merk at konseptet foreløpig kun introduseres i SAS Go, og ikke i SAS Pluss.

    Lenke til pressemelding på engelsk
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    3,149
    Bonuspoeng:
    113
    Dette kunne vært en fin ting og gi EBD gratis selv om det neppe skjer. Koster nok litt for mye for bolaget:/
     
    benair and Shyneno like this.
  3. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    3,511
    Bonuspoeng:
    113
    In response to this trend, SAS’s pre-order concept is being introduced onto long haul flights, following its successful introduction onto short haul flights.

    Betyr dette at det kommer i sas plus i europa etterhvert også? (Premium meals)
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg syns det er helt vanvittig at de prioriterer Go på dette, og det er selvsagt fordi de der kan ta betalt.

    Jeg skal til Granca i desember, reiser i Plus og må innrømme at jeg planlegger å ta med meg mat. Det er helt utrolig at vi finner oss i den møkkaboksen. Det er i og for seg en helt grei løsning når man flyr i 2 timer eller mindre, men når du flyr til middelhavet og lenger så er det helt patetisk. Jeg reiser på poeng, og hadde aldri i verden tatt for meg Plus om ikke det hadde vært for MC kortet som gir "gratis" oppgradering. Som EBD får jeg uansett drikken fritt bak i vogna.

    Den boksen hadde vært en utmerket løsning på kortdistanse, men faller helt gjennom når du reiser utenfor på lengre turer. På kortdistanse innen Skan får man imidlertid enda mindre.

    Vurderte sterkt å kjøpe billetter isteden med Swiss' datterselskaper eller Lufthansa, for der får man iallefall ordentlig servering foran gardina.

    Er det virkelig ingen i SAS som ser det utrolig dårlige servicenivået de har på Plus? Bare det at du får beskjed om å bunkre opp på første servering foran en flytur på 5 timer er jo helt hinsides.
     
    DanH, FastLane, Kalsnes and 12 others like this.
  5. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    398
    Bonuspoeng:
    63
    Må si jeg selv godt kunne tenke meg muligheten for å forhåndsbestille mat uansett klasse, og ikke kun i GO. For min egen del er jeg ganske altetende, men etter å akkurat ha flydd business til LAX med SAS er jeg overrasket over hvor lite barnevennlig serveringen egentlig er, og over de til dels sære valgene til dessert. Hadde med datteren på 14 som er veldig allsidig i kosten til tenåring å være, og som synes det er spennende og morsomt å prøve nye ting, men desserten ble likevel refusert på både tur og retur. Gleden over "ice cream from Gute Glass" snudde raskt da vi oppdaget at det var en merkelig blåbær-yoghurt-sorbetaktig sak som ble servert - og som ingen i reisefølget spiste opp. Ostefat er ikke heller nødvendigvis noe alle liker. Jeg mener ikke at det nødvendigvis skal serveres kyllingnuggets, burger og pommes, men det hadde vært fint å ha en lett tilgjengelig mulighet for å skreddersy sitt menyønske litt - for både barn og voksne. Det ville gi produktet et enda bedre "premiumpreg" og antakelig enda mer fornøyde kunder. Og ja, jeg vet at barn og ungdom ikke er primærmålgruppen for Business class, men tror alle aldersgrupper kunne ha stor glede av litt flere valgmuligheter for matserveringen :)
     
    DanH, Eddie47, RoadKing and 1 other person like this.
  6. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy Edelweiss Business til LPA for noen år siden. Sannsynligvis min beste intraeuropeiske Business Class-opplevelse i dette årtusen.
     
    Eddie47 and RoadKing like this.
  7. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    12,937
    Bonuspoeng:
    183
    Har klart å bestille SAS plus til Granka til familien i vinterferien og kan ikke si jeg gleder meg til flyturen basert på dette. Høres nesten ut som charternivå. SAS har vel ikke engang IFE på disse flightene, ei heller lounge i Las Palmas?
     
  8. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,167
    Likes mottatt:
    114,758
    Bonuspoeng:
    350
    SAS har ikke IFE på kortdistansemaskinene.
    Men wifi kan det hende du får.
    Matmessig er SAS en katastrofe synes jeg.
    Så på en så lang flight som til LPA er det stusselige greier man får synes jeg.
    Fløy til LPA nå på lørdag og fikk no kyllingskiver med litt grønnsakslignende greier.

    Du har ikke tilgang til lounge på LPA når du flyr SAS
     
    Eddie47 and EndreD like this.
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,355
    Likes mottatt:
    19,628
    Bonuspoeng:
    293
    Vi fikk den sure laksen begge veier..
    Så ble litt chips og lite mat på meg.. .

    Har vurdert dette noen ganger. Prisene er helt ok, kjedelig at man ikke får noen poeng for turen og enda verre at man må ha overnatting på ZRH begge veier..

    Fikk dere lounge på LPA ved avreise?
     
  10. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Enig i det som skrives her at det er et stort paradoks at dette kun blir tilgjengelig i go. Ser ut som en bra deal jeg definitivt ville vurdert om jeg skulle fly over Atlanteren i go. Bare synd bonusopptjeningen har blitt miserabel. Virker som en helhetlig strategi for å bli likere feks Norwegian i eco - billige grunnbilletter, hvor alt koster ekstra. Tipper inkludert mat fra go kan forsvinne helt når de vender kundene til dette - men når maten virker å være bedre og ok pris er det kanskje greit..

    På langdistanse vil biz være kongen, men ganske utrolig at go nå har et bedre mattilbud enn plus. Er også litt komedie at man på kort/mellomdistanse IKKE kan bestille inkludert mat på forhånd i plus, selv om det ser slik ut på SAS sine sider.

    Tror noen burde sette seg ned å se på profilen igjen jeg. Flere seter i biz long haul, og en tydeligere profilering av klassene hvor SAS bør gjøre det klarere at de ikke lenger har et fullservice konsept i eco. Så slipper man den stadige endringa og virvar med go light, pseudo biz, få bonusseter osv osv.
     
    Eddie47, RoadKing and EndreD like this.
  11. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,536
    Likes mottatt:
    36,999
    Bonuspoeng:
    293
    Så er spørsmålet: Dersom det også i Plus skal introduseres forhåndsvalg fra utvidet meny, er det greit om Bolaget legger på billettprisen med 50 (eller 100 (eller mer?)) kroner for at hungriga Plus-resenärer skal få gomle i seg maten? Eller komer SK til å tilby dette som en betalingstjeneste også i Plus og kun la kuben være inkludert?
    #spekulasjonstrigger
     
    Eddie47 and Xflipper like this.
  12. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    113
    Det ville vært veldig dumt å forhåndsbestille mat for en EBG eller EBD.....da er sjansen for en oppgradering lik null :)
     
  13. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    891
    Likes mottatt:
    730
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig .
    Det er nesten som det frister mer og be om frivillig nedgradering. Få seter ved nødutgang og bestille matkonseptet.
    SAS plus til Granca er en vits :(
     
    EndreD, RoadKing and Xflipper like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde ikke gjort meg noe å betalt en hundrings ekstra til Granka mot at jeg hadde a) fått ordentlig mat, b) vært garantert å få den og c) kunne valgt å få maten et stykke ut i reisen.
     
  15. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,823
    Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Altså, jeg har flydd en god del med SAS både i Europa og interkontinentalt, i alle serviceklasser, og har fremdeles til gode å bli servert noe som helst jeg ville kalt en "premium" meny - og minst av alt noe jeg ville ha betalt ekstra for.

    Selv på en flight til Granca eller Madeira ville jeg aldri i verden ha betalt ekstra engang for å få servert hva de disher opp i Biz på longhaul (klapp på skulderen til den som kan gjette hva retten er):

    [​IMG]
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    3,149
    Bonuspoeng:
    113
    Nå var du streng? Syns sas har en meget ok mat i biz interkontinentalt.
     
    SAJblue, polscifly, furlong and 2 others like this.
  17. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    12,937
    Bonuspoeng:
    183
    Er det ikke det flyselskapene bruker å kalle fisk? :)
     
  18. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    940
    Likes mottatt:
    1,361
    Bonuspoeng:
    93
    Dette kalles "Bakt torsk servert med aromatiserte soltørkede Pachinotomater, delikat luftig hollandaise, Pesto Genovese, friske grønnsaker og årgang thai ris".
    AKA: "Smakløst tørt protein med gønsj og gørr"
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Nåja, jeg syns ikke enkelte av rettene vi fikk servert i SQ F så så mye mer delikat ut, så de er ikke alene.
     
  20. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Som alt annet varierer sikkert maten man får i SAS biz, men jeg mener den var veldig solid de gangene jeg jeg har testet dette - men så er jeg også mest vant til eco hos diverse med langt mindre imponerende tilbud. Forøvrig er jeg skeptisk til fisk på fly - er enklere med fugl/storfe spør du meg. (jeg liker godt fisk ellers) Synes SAS ligger litt bak enkelte, men blir urettferdig å sammenligne med feks first. Min favoritt er Asiana, hvor jeg kun har positive opplevelser, så SAS er ikke på topp for min del heller.
     

Del denne siden