Jeg skulle nettopp booke meg en tur i januar og bruke to vouchere. En av dem går ut på dato 22 september i år. Så tenkte jeg at jeg slår den inn først for å bruke den opp i sin helhet. Alt ser bra ut. Voucheren som går ut om 7 dager har 0 kr igjen å bruke. Men nei, etter bokingen er ferdig, sjekker jeg saldoen og ser at voucher nummer 2 (med utløp september 2021) ble brukt opp helt – mens 1104 NOK er igjen på voucheren som går ut om 7 dager. Er dette et kjent problem? Finns det noe triks for å komme seg rundt dette? Virkelig rare greier man opplever hos SAS inniblant.
Jeg hadde ringt SAS og klaget på dette når systemet ikke klarer å håndtere det. Vil anta/håpe at de kan gjøre om på det..
Enig. Her er det jo SAS som tuller det til for deg. Og du har dokumentert hva du gjorde. De bør ordne opp i dette.
Da har dere jo rett. Men når jeg hører at folk tilbringer 1 1/2 timer i telefonkøen så må jeg vurdere om det er verdt tiden min. SAS på Facebook er vanligvis også håpløst (sjelden jeg får brukbare svar der). Denne reisen er nå kansellert innenfor 24 timers fristen og ble refundert på under 10 minutter. Jeg vurderer å bare bruke voucheren til en "tullereise" som koster nærmest mulig 2 006 NOK og som umiddelbart byttes mot ny voucher (med ny utløpsdato) igjen. Så kan jeg bruke en annen voucher for reisen som egentlig skal bestilles. Jeg har jo en del vouchere å velge fra .