SAS klippekort (Travel Pass)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 22. mai 2024.

  1. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    528
    Likes mottatt:
    1,959
    Bonuspoeng:
    93
    Dersom man kjøper Travel Pass (20 klipp) som privatperson/firma og velger "several traveller". Er det noen begrensning i antall brukere av klippene?
    Screenshot 2024-05-22 at 00.17.49.png
     
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,272
    Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har litt større klippekort, men ikke sett noe begrensning på hvor mange vi har fått legge inn.
    SAS Corporate Support har egen kontaktinfo og svarer nok raskt om det er en grense, men på de større tror jeg vi nærmer oss 20 brukere uten problem.

    20 og 40 og 60 klipp er vel også alle gyldige for én bruker eller flere, mens 100 og 200 kun er for delt bruk.
     
    eventyrer, Skarven and chrt like this.
  3. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    528
    Likes mottatt:
    1,959
    Bonuspoeng:
    93
    TAKK for deling! Jeg ser i betingelsene at det ikke er noen omtale av eventuelle begrensninger, så jeg tenker dettte er smart om man vet at familien++ må reise litt.

    Jeg tenker at 1700 kr for billetter i C (Plus) Oslo-Tromsø er god pris. Har man familie og evt. noen venner, så går det fort 20 billetter i løpet av et år.
     
    Skarven liker dette
  4. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    636
    Bonuspoeng:
    93
    Var inne på tanken for akkurat samme reiserute, men 3400 kr er ganske dyrt T/R OSL-TOS når det ligger ute billetter i Plus resten av året til 999 kr hver vei, og ofte billigere under tilbud. Får man full opptjening av poeng/legs ved hver tur? Dette må jo være et produkt for de som uansett ville kjøpt Plus uansett pris, og ikke kan bestille i god tid før slik at prisene ofte er dårligere?
     
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,272
    Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Største verdien med klippekort er fleksibilitet og forutsigbarhet. Det er fullt fleksible billetter til fastpris, og ved kjøp på kampanje (som det er nå) er prisene ofte rimelig bra, også sammenlignet med billetter betalt i cash. Du kan avbestille når som helst og alle avganger koster det samme, så du kan ta et stappfullt morgenfly med billett bestilt dagen før og det koster deg fremdeles ikke mer enn klippekortprisen.

    For hyppige reiser på kort varsel og med behov for fleksibilitet er det ikke det verste, og det gir god forutsigbarhet på hva det koster.
     
    Skarven, chrt and Preference like this.
  6. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    528
    Likes mottatt:
    1,959
    Bonuspoeng:
    93
    Det viktigste for meg er tilgang til fly når det er høysesong. Juleferie for en familie og en venns familie er priset til 2500++ kr/billetten i Go. Plus-billetter på beste og mest komfortable rutetider eks. 20/12 fredag ettermiddag er attraktivt. Da er prisen på billigste billett nå 3500 kroner i Go med et kolli innsjekket. 1200 eurobonuspoeng + gullbonus + at du på torsdag får 100 % ekstra på SEB-kort tenker jeg taler veldig positivt for kjøp av klippekort :)
     
    KRS, Upsaker and Preference like this.
  7. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Får man doble poeng (50) om en bestiller med Eb Mastercard i morgen?
     
  8. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du har meldt deg på doble poeng-helgen vil vel alle kjøp hos SAS generere 50p/100 ja.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    Er prisene t/r eller en vei?
    Når flere kan bruke klippekortet, kan man bruke det til å fly to samtidig?
     
  10. CAM

    CAM Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg fik ikke højeste sats (50p) da jeg købte TravelPass i starten af året, kun 30p. Da jeg klagede til kundeservice henviste de til at det kun gælder “flybilletter købt på sas.dk”.
    Jeg fik dog kompensation for de “manglende” point alligevel, men tror ikke der er noget at komme efter fremadrettet.
     
  11. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    694
    Likes mottatt:
    647
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hvor stort avslag de store bedriftene får på disse avtalene i prosent?
     
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Administrerer en bedriftsavtale selv, og det er en minimal kick-back som er litt varierende med pakker og avtalelengder. Alt fra 2 til 5%.

    Selvsagt mulig at Equinor får bedre rabatter enn min mellomstore bedrift :p
     
  13. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,272
    Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Svarte visst aldri. Ja, med klippekortene kan du fly så mange du vil samtidig. Priser er enveis, samme hver vei og aldri noe avvik.
     
    RoadKing liker dette
  14. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Min arbeidsgiver har fått den smarte ideen om at vi må begynne å ukependle til Oslo, og vil gi oss et lønnstillegg, men må betale pendling selv.. Så er det noen her som vet hvor mye av et egetbetalt travelpass en får trekke av på skatten?
    Eller er det noen som trenger en innkjøper i Stavanger?:rolleyes:
     
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Vanlig pendler-fradrag det. Endrer seg fra år til år, både oppover og nedover.

    Følger ikke nødvendigvis prisene, men innfallene til de politikerne som blir enige om statsbudsjettet.

    For 2024 (altså skattemelding som leveres i 2025) er fradraget 1,76 pr km reist, uavhengig av reisemåte og faktisk kostnad.

    De første kr 14.950 beregnet etter denne formelen får du ikke fradrag for. Men alt overskytende reduserer skatten med 22% av utregnet samlet beløp.
     
    EgilSk liker dette
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,308
    Likes mottatt:
    17,786
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som en dårlig deal for deg, eller for arbeidsgiver en veldig god deal.
     
    EgilSk liker dette
  17. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Er jo noen km fra Stavanger til Oslo, via Jessheim, pluss litt opp og ned til leilighet, så blir litt da..
    Så får en vel muligens trekke fra noe for sekundærbolig også..
    Takk for svar uansett.:)
     
    tobeornot999 liker dette
  18. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    235
    Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, vi får et greit lønnstillegg som nok dekker meste, men en er jo mye borte da..
    Ikke en kjempedeal for meg uansett, d har du rett i. Så blir nok å bytte jobb, tenker jeg
     
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Du får ta imot gullkortet før du bytter jobben ;)
     

Del denne siden