Heldigvis fikk jeg med mitt usle EBS-kort besøkt saga business loungen på KEF idag med plus saver billett - forøvrig en kjempeflott og stor lounge med godt utvalgt av både vått og tørt, samt én dusj
Har bodd mange år i CPH, og her er prisene med LH konkurransedyktige. Har akkurat satt fot igjen i Norge, får se om jeg endrer mening ettersom jeg får litt mer erfaring med priser fra OSL.
Forbaska svadagenerator frå SAS HQ knytt til denne saken. Det vi skulle gjort er å koordinert og skreve eit brev felles. For eksempel fått alle her på forumet med EBG/EBD/EBP til å skrive under med fullt navn og EB-nummer og sendt dette til Eivind. Er vel fleire her på forumet som møter han iblandt?
Jeg tror det vil ha omtrent samme effekt om vi samles, rusler ut til nærmeste skog og roper av våre lungers fulle kraft. Men neste gang SAS byr inn til EBD-party, hvis de noensinne gjør det igjen, så har jeg faktisk lyst til å melde meg på og stille en del spørsmål om nettopp beslutninger som denne, og hvorfor det kommuniseres så elendig og for den saks skyld hvilke vurderinger som ligger bak med hensyn til kunderelasjoner.
Jeg skrev inn; uttrykte min misnøye og ba om et LITT mer utdypende svar enn Copy/Paste. Dette kom i retur: Hej Christian, Tack för att du hör av dig! Jag förstår att du vill ha ett annat svar än det du hänvisar till, men det är den information vi har gällande kontrakten kring lounge och Fast Track. Vi hoppas att du fortsätter att välja SAS för dina resor ut i världen, och ser fram mot att se dig ombord igen. Med vänlig hälsning Pontus Customer Care Team
@peterfox Er det noen sjanse for å få mainstream media (Aftenposten, VG, etc.) til å plukke opp denne saken? SAS har jo vært strategiske og sluppet den "dårlige nyheten" på en fredag...
Jeg klarer ikke helt å fri meg fra en mistanke om at riksmediene gir blanke i om SAS kutter tilgangen til tredjepartslounger. Halve artikkelen må i så fall brukes til å forklare hva dette er for noe, og jeg tror selv da ikke akkurat at allmennheten vil kaste seg rundt i sympati over at SAS-reisende i Plus eller med glitrende kort mister adgang til en håndfull fast tracks og lounges (men beholder adgangen til flesteparten av dem, i forstand av SAS' egne eller *A-lounger). Kort sagt: Dette er en veldig sur sak for noen få av oss reisende, men likevel noe som folk flest i aller beste fall gir blanke i.
Jeg vet ikke egentlig om jeg unner SAS negative mediaoppslag rundt dette heller, men det er nå min mening.
Jeg tror at dette kan bli veldig bra for oss, for lounge er ikke for enhver pris. Jeg er glad hvis SAS greier å presse prisene enda mer ned, og blir mer konkurransedyktige. Når jeg flyr til Alicante så bryr jeg meg katta om de har en lounge i Alicante eller ikke. Jeg bryr meg mer om jeg får meg en snaks eller noe sånt på flygingen ned dit. At de har lounger i større hubene har noe å si, for jeg vil ikke svi allverdens med penger på mat på flyplassene for min del når jeg reiser, også vil jeg ha ett sted der jeg kan hvile og slappe av litt når jeg er nede for ei mellomlanding Tror faktisk etter å ha studert dette, så ser jeg at SAS kan bli enda bedre på en eller annen måte i form av at de får slanket prisen på flybillettene litt
Og jeg som akkurat har fått mannen til å gå fra KLM og over til SAS... Han er allerede sur for at han ikke får drikke og en matbit i eco. med SAS.... Xxx.
Tja. Om det er mange nok som flyr mykje med SAS som koordinerer seg kan ein nok lage ein del kvalm. Og det funker som regel også. Særleg mtp. at med kvalme følger også gjerne presseoppslag..