SAS kutter tilgang til 3. parts lounger

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av view, 16. des 2016.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er EBG, men fikk lovnad om å ta det videre :)

2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,183
    Bonuspoeng:
    183
    Er også EBG. De har vel fått litt forskjellige versjoner svar å velge blant :).

3. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Heldigvis fikk jeg med mitt usle EBS-kort besøkt saga business loungen på KEF idag med plus saver billett - forøvrig en kjempeflott og stor lounge med godt utvalgt av både vått og tørt, samt én dusj :)

4. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Nyt det mens du kan! Over nyttår er det slutt på moroa.

5. Anders88

Anders88 Medlem

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Betyr dette at en også mister tilgangen til Lufthansa sin Senator lounge på Budapest flyplass ?

6. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det er en *A-lounge, og derfor ingen tredjepartslounge.

7. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Har bodd mange år i CPH, og her er prisene med LH konkurransedyktige. Har akkurat satt fot igjen i Norge, får se om jeg endrer mening ettersom jeg får litt mer erfaring med priser fra OSL.

8. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ingen LH lounge (eller Star Alliance) på BUD.

9. titocosta

titocosta Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Forbaska svadagenerator frå SAS HQ knytt til denne saken. Det vi skulle gjort er å koordinert og skreve eit brev felles. For eksempel fått alle her på forumet med EBG/EBD/EBP til å skrive under med fullt navn og EB-nummer og sendt dette til Eivind. Er vel fleire her på forumet som møter han iblandt?

10. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det vil ha omtrent samme effekt om vi samles, rusler ut til nærmeste skog og roper av våre lungers fulle kraft.

Men neste gang SAS byr inn til EBD-party, hvis de noensinne gjør det igjen, så har jeg faktisk lyst til å melde meg på og stille en del spørsmål om nettopp beslutninger som denne, og hvorfor det kommuniseres så elendig og for den saks skyld hvilke vurderinger som ligger bak med hensyn til kunderelasjoner.

Eddie47, Kristian, Are and 10 others like this.
  11. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skrev inn; uttrykte min misnøye og ba om et LITT mer utdypende svar enn Copy/Paste.
    Dette kom i retur: :(

Hej Christian,

Tack för att du hör av dig!
    Jag förstår att du vill ha ett annat svar än det du hänvisar till, men det är den information vi har gällande kontrakten kring lounge och Fast Track.
    Vi hoppas att du fortsätter att välja SAS för dina resor ut i världen, och ser fram mot att se dig ombord igen.
    Med vänlig hälsning

Pontus
    Customer Care Team

12. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,430
    Bonuspoeng:
    183
    @peterfox Er det noen sjanse for å få mainstream media (Aftenposten, VG, etc.) til å plukke opp denne saken?

SAS har jo vært strategiske og sluppet den "dårlige nyheten" på en fredag...

Snabelfaen and milehigh like this.
  13. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg klarer ikke helt å fri meg fra en mistanke om at riksmediene gir blanke i om SAS kutter tilgangen til tredjepartslounger. Halve artikkelen må i så fall brukes til å forklare hva dette er for noe, og jeg tror selv da ikke akkurat at allmennheten vil kaste seg rundt i sympati over at SAS-reisende i Plus eller med glitrende kort mister adgang til en håndfull fast tracks og lounges (men beholder adgangen til flesteparten av dem, i forstand av SAS' egne eller *A-lounger).

Kort sagt: Dette er en veldig sur sak for noen få av oss reisende, men likevel noe som folk flest i aller beste fall gir blanke i.

jayeff, mfretheim, Chrisbgg and 3 others like this.
  14. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vet ikke egentlig om jeg unner SAS negative mediaoppslag rundt dette heller, men det er nå min mening.

braathens safe, jayeff and Chrisbgg like this.
  15. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har fått med seg at *A tydeligvis driver å åpner nye Lounger?
    Link

Xflipper liker dette
  16. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror at dette kan bli veldig bra for oss, for lounge er ikke for enhver pris. Jeg er glad hvis SAS greier å presse prisene enda mer ned, og blir mer konkurransedyktige. Når jeg flyr til Alicante så bryr jeg meg katta om de har en lounge i Alicante eller ikke. Jeg bryr meg mer om jeg får meg en snaks eller noe sånt på flygingen ned dit. At de har lounger i større hubene har noe å si, for jeg vil ikke svi allverdens med penger på mat på flyplassene for min del når jeg reiser, også vil jeg ha ett sted der jeg kan hvile og slappe av litt når jeg er nede for ei mellomlanding :)

Tror faktisk etter å ha studert dette, så ser jeg at SAS kan bli enda bedre på en eller annen måte i form av at de får slanket prisen på flybillettene litt :)

17. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Ser poenget ditt. Men de kunne i det minste spart seg for fast track for gull +

Chrisljo liker dette
  18. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Og jeg som akkurat har fått mannen til å gå fra KLM og over til SAS... Han er allerede sur for at han ikke får drikke og en matbit i eco. med SAS....

Xxx.

19. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Kan umulig være lenge før dette ryker, men vi får se :)

20. titocosta

titocosta Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43

Tja. Om det er mange nok som flyr mykje med SAS som koordinerer seg kan ein nok lage ein del kvalm. Og det funker som regel også. Særleg mtp. at med kvalme følger også gjerne presseoppslag..:D

Del denne siden