Litt usikker på om HVA du mener ryker: Ekteskapet, KLM sin drikke og lille matbit i eco, min mann sitt medlemskap hos SAS eller noe annet? Xxx.
Tenker at mat biten i eco kanskje ryker snart. I et så stramt marked der alle kutter og kutter så er det rart om KLM forsetter med gratis mat. Men håper jo de velger og stå på gratis mat
Jeg sendte mail og spurte om SAS ville kompensere meg for de utgiftene jeg har til evnt å kjøpe oss inn i den loungen vi oftest bruker (som de nå fjerner). Gjelder totalt 16 returer der vi er booket i Plus for å ut nytte loungen før vi reiser hjem fra kaotiske flyplassforhold i sør-Europa. Jeg føler nemlig at jeg har kjøpt katta i sekken når jeg allerede har betakt for Plus, og ikke får loungen som en del av den pakken jeg har betalt for. Svaret var nei. Jeg ville heller ikke få noen kompensasjon på forhånd for at jeg ikke får produktet jeg har betalt for, men kunne sende inn en klage i ettertid.
Jeg tror jeg hadde sendt en kort melding og fortalt at jeg vil ta saken videre umiddelbart, da svaret ikke kan aksepteres. Forbrukerrådet kan sikkert gi noen tips i så måte. VG har kanskje også lyst til å kjøre en sak på dette?
http://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/ Kort utdrag: Man har rett til å klage hvis du ikke har fått det du har betalt for. Alt skal være som selgeren har sagt gjennom annonsering. Se også hva forbrukerrådet tenker om kompenasjon. Jeg tenker du fint kan ta denne saken videre. Jeg hadde blitt forbannet hvis jeg opplevde det samme.
Ja, det mener jeg bestemt. Last ned LoungeBuddy til smarttelefonen din, legg inn statuskort etc. så setter du opp turen din med flyselskap, billettype og rute, så skal det komme opp hva de bruker. Har ikke tlf her akkurat nå, men tipper de bruker Menzies. Edit: Jupp, Menzies. https://www.loungebuddy.com/PRG/menzies-aviation-lounge-terminal-2-Y24UEabUnW?source=homepage
Jepp, den ligger etter sikkerhetskontrollen på høyre side opp noen trapper. Når du kommer på toppen av trappene må du ta den loungen som ligger til venstre og ikke til høyre. Husker ikke helt navnet på den. Besøkte der her om dagen. Ikke noe særlig utvalg, men greie stoler, kald øl og en halvdårlig kaffemaskin.
Har faktisk tenkt på det samme og jeg vedder på at om vi nå bruker tid på å opparbeide oss gullstatus igjen, så ryker det... For meg som reiser så pass mye innenlands er det en no-brainer å gå over til SAS, så jeg kommer nok neppe til å endre. Mannnen har fått gullkort av meg, men har foreløpig ikke brukt det, så han har enda ikke noe å sammenligne med. Xxx.
Jeg er enig med de andre her, jeg ville tatt en prat med forbrukerområdet. Du har definitivt ikke fått det du har betalt for! (De har jo reklamert voldsomt for SAS plus m. fordeler....) Xxx.
Som deg (?), så jobber mannen i akademia. Da flyr han der han skal på konferanse i tillegg til at det blir en del turer til Shanghai. Sistnevnte er vel det eneste som er et satt mønster. For egen del blir det også mye Shanghai, men også noen feriedestinasjoner. Hvordan det kommer til å påvirke oss er derfor vanskelig å si, greien er vel at den gangen man kommer til en flyplass uten lounge/fast-track, så er det kjipt. (Skulle bl.a. ønske det var fast-track i Shanghai... men der tror jeg ikke det er non fast-track i det hele tatt?) Xxx.
Hahaha, jeg tror vi står i det, MEN det kan dog hende våre veier skilles når det gjelder bonusprogram. For meg er det ikke aktuelt å gå over til KLM siden jeg fly så mye innenlands. Mannen skal forøvrig fly Air China (?) i dag. Krysser fingrene for at de har en knall lounge i Hangzhou.... (Med KLM gull/platinumkort kommer han ikke inn i innenlandsloungene i Kina, men det gjør han med EBG.) Xxx.
Ja. Altså, for å klargjøre... Han kommer ikke inn i innenlandsloungene i Kina med FB gold/platinum når han reiser med Skyteam, men med EB Gold kommer han inn når han reiser med Star A. Dette er ihvertfall det han og en kollega, som har gullkort i flyselskap som er i Star A. har erfart. Xxx.
Ja. Altså, for å klargjøre... Han kommer ikke inn i innenlandsloungene i Kina med FB gold/platinum når han reiser med Skyteam, men med EB Gold kommer han inn når han reiser med Star A. Dette er ihvertfall det han og en kollega, som har gullkort i flyselskap som er i Star A. har erfart. Xxx.
Det er fast track i Shanghai (PVG) men kun for de med Business billetter, dog ingen Star Alliance gold eller tilsvarende.
Det er jo egentlig genialt om dere har hver deres allianse, når dere reiser på ferie så har dere da mye større utvalg på transport med benefits.