SAS kutter tilgang til 3. parts lounger

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av view, 16. des 2016.

1. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Litt usikker på om HVA du mener ryker: Ekteskapet, KLM sin drikke og lille matbit i eco, min mann sitt medlemskap hos SAS eller noe annet? :)

Xxx.

mariusbb, Mbj, view and 2 others like this.
  2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Tenker at mat biten i eco kanskje ryker snart. I et så stramt marked der alle kutter og kutter så er det rart om KLM forsetter med gratis mat. Men håper jo de velger og stå på gratis mat :)

3. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Hahaha kjedelig om ekteskapet røyk pga det

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Man kødder ikke med loungetilgangene!
    Det kan være briste eller bære for mange forhold. :)

no-backpacker and braathens safe like this.
  5. Ragna Rekkverk

Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sendte mail og spurte om SAS ville kompensere meg for de utgiftene jeg har til evnt å kjøpe oss inn i den loungen vi oftest bruker (som de nå fjerner). Gjelder totalt 16 returer der vi er booket i Plus for å ut nytte loungen før vi reiser hjem fra kaotiske flyplassforhold i sør-Europa.
    Jeg føler nemlig at jeg har kjøpt katta i sekken når jeg allerede har betakt for Plus, og ikke får loungen som en del av den pakken jeg har betalt for.
    Svaret var nei.
    Jeg ville heller ikke få noen kompensasjon på forhånd for at jeg ikke får produktet jeg har betalt for, men kunne sende inn en klage i ettertid.

6. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,183
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror jeg hadde sendt en kort melding og fortalt at jeg vil ta saken videre umiddelbart, da svaret ikke kan aksepteres. Forbrukerrådet kan sikkert gi noen tips i så måte. VG har kanskje også lyst til å kjøre en sak på dette?

Ragna Rekkverk liker dette
  7. Fomp

Fomp FNG

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    18
    http://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/

Kort utdrag: Man har rett til å klage hvis du ikke har fått det du har betalt for. Alt skal være som selgeren har sagt gjennom annonsering. Se også hva forbrukerrådet tenker om kompenasjon. Jeg tenker du fint kan ta denne saken videre. Jeg hadde blitt forbannet hvis jeg opplevde det samme.

8. nonstop

nonstop Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noe lounge man kan bruke i Praha nå før nyttår?

9. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Last edited: 21. des 2016
    nonstop liker dette
  10. Fomp

Fomp FNG

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    18
    Jepp, den ligger etter sikkerhetskontrollen på høyre side opp noen trapper. Når du kommer på toppen av trappene må du ta den loungen som ligger til venstre og ikke til høyre. Husker ikke helt navnet på den. Besøkte der her om dagen. Ikke noe særlig utvalg, men greie stoler, kald øl og en halvdårlig kaffemaskin.

miura and nonstop like this.
  11. no-backpacker

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Har faktisk tenkt på det samme og jeg vedder på at om vi nå bruker tid på å opparbeide oss gullstatus igjen, så ryker det... :) For meg som reiser så pass mye innenlands er det en no-brainer å gå over til SAS, så jeg kommer nok neppe til å endre. Mannnen har fått gullkort av meg, men har foreløpig ikke brukt det, så han har enda ikke noe å sammenligne med.

Xxx.

12. no-backpacker

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er enig med de andre her, jeg ville tatt en prat med forbrukerområdet. Du har definitivt ikke fått det du har betalt for! (De har jo reklamert voldsomt for SAS plus m. fordeler....)

Xxx.

13. no-backpacker

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Som deg (?), så jobber mannen i akademia. Da flyr han der han skal på konferanse i tillegg til at det blir en del turer til Shanghai. Sistnevnte er vel det eneste som er et satt mønster. For egen del blir det også mye Shanghai, men også noen feriedestinasjoner. Hvordan det kommer til å påvirke oss er derfor vanskelig å si, greien er vel at den gangen man kommer til en flyplass uten lounge/fast-track, så er det kjipt. (Skulle bl.a. ønske det var fast-track i Shanghai... men der tror jeg ikke det er non fast-track i det hele tatt?)

Xxx.

14. no-backpacker

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hahaha, jeg tror vi står i det, MEN det kan dog hende våre veier skilles når det gjelder bonusprogram. ;) For meg er det ikke aktuelt å gå over til KLM siden jeg fly så mye innenlands. Mannen skal forøvrig fly Air China (?) i dag. Krysser fingrene for at de har en knall lounge i Hangzhou.... ;) (Med KLM gull/platinumkort kommer han ikke inn i innenlandsloungene i Kina, men det gjør han med EBG.)

Xxx.

15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Huh?
    Når han flyr med Skyteam?

16. no-backpacker

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Altså, for å klargjøre... Han kommer ikke inn i innenlandsloungene i Kina med FB gold/platinum når han reiser med Skyteam, men med EB Gold kommer han inn når han reiser med Star A. Dette er ihvertfall det han og en kollega, som har gullkort i flyselskap som er i Star A. har erfart.

Xxx.

17. no-backpacker

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Altså, for å klargjøre... Han kommer ikke inn i innenlandsloungene i Kina med FB gold/platinum når han reiser med Skyteam, men med EB Gold kommer han inn når han reiser med Star A. Dette er ihvertfall det han og en kollega, som har gullkort i flyselskap som er i Star A. har erfart.

Xxx.

18. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Det er fast track i Shanghai (PVG) men kun for de med Business billetter, dog ingen Star Alliance gold eller tilsvarende.

no-backpacker liker dette
  19. nonstop

nonstop Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk! Skal sjekke ut!

Petter B-C liker dette
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo egentlig genialt om dere har hver deres allianse, når dere reiser på ferie så har dere da mye større utvalg på transport med benefits.

Sooninson and lMartin like this.

Del denne siden