SAS match til Finnair gold

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 16. sept 2024 kl 23:36.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,117
    Likes mottatt:
    9,239
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.finnair.com/fi-en/finnair-plus/match-your-tier-to-finnair-plus

    Beste deal er kanskje OSL-HEL//HEL-ARN?


    Matcha din nivå till Finnair Plus Silver eller Gold

    Ta del av värdefulla fördelar och få en smidigare resa när du flyger med Finnair. Som medlem i SAS EuroBonus-program kan du ta del av erbjudandet om statusmatchning! Det enda du behöver göra är att gå med i Finnair Plus, lägga in en ny bokning eller nya bokningar på berättigande rutter och mejla oss.



    Rutterna som berättigar till nivåmatchningen inkluderar alla bokningar av Finnairs långdistansflyg till eller från USA, Asien, Dubai eller Doha och bokningar av både lång- och kortdistansflyg med Finnair där avrese- eller ankomstland är Sverige, Danmark eller Norge.



    Du måste ha bokat antingen två enkelresor med Finnair eller en Finnair-resa tur och retur. Ditt flyg måste även marknadsföras och trafikeras av Finnair. Boka senast den 30 september 2024 och res mellan 16 september och 15 december 2024.



    Om du redan är Finnair Plus-medlem återställs din aktuella uppföljningsperiod för Finnair Plus-nivån till datumet för nivåmatchningen. Finnair Plus-nivåstatusen är giltig i ett år.



    Giltiga statusar för matchning

    SAS EuroBonus Silver-medlemmar matchas med nivån Finnair Plus Silver.

    SAS EuroBonus Gold-, Diamond- och Pandion-medlemmar matchas med nivån Finnair Plus Gold.

    Nivåerna Finnair Plus Platinum och Platinum Lumo kommer inte att vara tillgängliga för matchningen.

    Exempel på berättigande rutter

    En bokad tur och retur-resa: från Helsingfors till New York och tillbaka

    En bokad tur och retur-resa: från Oslo till Kraków och tillbaka

    Två bokade enkelresor: ett flyg från Doha till Stockholm och ett flyg från Göteborg till London

    Två bokade enkelresor: ett flyg från Köpenhamn till Paris och ett flyg från Paris till Osaka

    Följ dessa enkla steg för att registrera dig

    Logga in som medlem. Inte medlem än? Gå med nu – det är gratis och enkelt!

    Boka två enkelresor med Finnair eller en tur och retur-resa med Finnair för berättigande rutter

    Skicka ett e-postmeddelande till [email protected] med

    e-postmeddelandets ämne: Statusmatchning

    ditt för- och efternamn

    dina kontaktuppgifter: e-post och telefonnummer

    ett foto av ditt giltiga bonusmedlemskort som bilaga

    ditt Finnair Plus-medlemsnummer

    bokningskoden för bokningen eller bokningarna som inkluderar berättigande Finnair-flyg

    Du måste ansöka om statusmatchningen senast den 30 september 2024. När du har skickat e-postmeddelandet till oss granskar vi din ansökan inom 14 dagar. Om din ansökan godkänns får du ett välkomstmejl om din nya Finnair Plus-nivå.
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,117
    Likes mottatt:
    9,239
    Bonuspoeng:
    183
    Så fly ARN-CPH-OSL hjem så DY-matchen er i boks også:)
     
  3. kjellv

    kjellv Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg sitter igjen med to spørsmål:
    1. Risikerer man da avslag på søknad etter å ha bestilt en non-refundable økonomireise? (Sikkert mest teoretisk)
    2. Kan man komme unna med å bestille en full flex og kansellere den etter status match? Virker som alt går manuelt her, og tviler på de sitter og følger opp at hver enkelt har gjennomført reisen sin? De skriver jo også konsekvent om booking og ikke noe om gjennomført reise.
     
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    Bare så jeg ikke misforstår. Booker jeg en t/r OSL - HEL samme dag med AY så er dette innafor? Og statusen er da gyldig i 1 år frem til September 2025 for nye medlemmer?
     
    ina liker dette
  5. kjeid

    kjeid Once you go C...

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Får man upgrade vouchers ved statusmatch?
     
  6. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    1,192
    Bonuspoeng:
    83
    Jeg fikk upgrade vouchers når jeg fikk match for noen måneder siden, så hvis det er det samme så får man det!
     
  7. SilverBird

    SilverBird Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Herlig! Jeg har ventet på en slik kampanje fra Finnair Plus. Den forrige kampanjen gikk jeg glipp av. Dette gjør valget mellom Finniar Plus, British Airways Executive Club og Iberia Plus noe enklere. Jeg oppnår uansett Gold/Oro etter en stund men kjekt å få en flying start etter overgangen til OneWorld :cool:
     
    tobeornot999 liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,032
    Likes mottatt:
    33,250
    Bonuspoeng:
    293
    To spørsmål for dere som kan 1W:
    Hva er 1W tilsvarende for: "Finnair Plus Gold"

    Når ruten markedsføres av Finnair, vil det si at dersom man kjøper en flight med Finnair flight nummer, så er den markedsført av Finnair, uansett hvem som faktisk flyr?
     
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,117
    Likes mottatt:
    9,239
    Bonuspoeng:
    183
    =OW sapphire=*A gold
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,032
    Likes mottatt:
    33,250
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, så EBD blir Sapphire. Jaja, bedre enn ingenting.
    Får se hva jeg rekker før 15 desember...
     
  11. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    Sapphire er bra det. Er vel på linje med Elite Plus eller *A Gold status:)
     
  12. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har sjekket Expertflyer og det ser ut som MCT på HEL er 35 min. Det er akkurat samme tiden fra jeg lander på HEL og returen går tilbake til OSL. Men på Finnair finner jeg ikke returflighten når jeg søker der. Må jeg da eventuelt booke 2 enveis? Eller kan jeg ringe Finnair. B2B med 35 min burde vel ikke være noe problem på HEL?

    Får vi gullstatusen i 1 kalenderår? Eller er det inneværende år pluss neste periode? Ble litt usikker her.

    Takker for svar på forhånd:)
     
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,191
    Likes mottatt:
    8,521
    Bonuspoeng:
    183
    Det går helt fint - HEL skiller ikke på ankommende og utreisende passasjerer.

    Synd å miste et besøk i Finnair loungen selvsagt. Men så lenge du har boarding pass på tlf, går du bare tilbake inn på flyet.

    Hvis billetten ikke dukker opp på t/r søk (den gir jo ingen mening egentlig), booker du 2 en-veis. Finnair er tydelige på at dette kvalifiserer.

    Gull statusen gis i 1 kalenderår fra den innvilges. Om du har annen års-dato fra før, står det tydelig at de endrer denne til ny årsdato med den måneden de matcher. Som gjør at kortet løper i 12 mnd fra match.

    EDIT: glemte å skrive det rett ut (selv om det lå under i det jeg skrev), men det kan tenkes at de kjører shuttle med samme maskin tilbake. Selv om dette på ingen måte er sikkert. Ser fra Flight radar at det varierer endel om man følger med på aircraft reg no.
     
    Last edited: 18. sept 2024 kl 17:42
    milehigh liker dette
  14. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,707
    Likes mottatt:
    5,108
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for raskt svar:) Men det er vel ikke sikkert at inngående fly til HEL er det samme som flyr tilbake til OSL? Ser at regelen sier at start eller slutt må være Oslo så da er jo 2 enveis ok.
    Har vært mye på HEL før, viktigste er å komme hjem kjapt. Jeg kommer til OSL kvelden før fra LHR med BA så da overnatter jeg på OSL istedenfor å reise hjem på kvelden:D:p
     
    tobeornot999 liker dette
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,191
    Likes mottatt:
    8,521
    Bonuspoeng:
    183
    Du svarte så fort at jeg ikke rakk å editere ferdig først :D

    Absolutt ikke garantert samme maskin, nei. Selv om de små Norra maskinene (Embreaer E190) flyr på mange av de tynne rutene, så ser jeg at de sirkulerer godt rundt på rutene når jeg blar tilbake i historien her.
     
    TravelManBiz liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,032
    Likes mottatt:
    33,250
    Bonuspoeng:
    293
    Joa, men jeg har hatt mange år med Emerald i mine glansdager.
    Sapphire er greit nok. Men jeg tror jeg dropper det. Hadde det vært BA hadde jeg nok gjort det for å røske liv i mitt gamle medlemsskap der.
     

Del denne siden