SAS med uforutsigbar rutetilbud til Haugesund

Tråd i 'Off-topic' startet av benair, 03. jan 2024.

  1. benair

    benair Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er gammel nok til å huske da SAS og Braatens hadde laminerte rutetabeller i papir med et års gyldighet. Har savnet det litt de siste månedene når jeg søker på avganger mellom Haugesund og Oslo med SAS. Det føles av og til som russisk rulett og fullstendig tilfeldig hvilke avganger som flys hvilke dager. Eksempel fra en tilfeldig uke for avganger HAU-OSL:

    MAN 26FEB:
    06:30
    09:50

    TIR 27FEB:
    06:30

    ONS 28FEB:
    06:30
    09:50
    15:20
    18:15

    TOR 29FEB:
    06:30
    15:20
    18:15

    FRE 01MAR:
    09:50
    15:20
    18:15

    Er det slik på andre destinasjoner også, og er det i så fall noen som har en forklaring på hva som foregår? Det virker så tilfeldig fra dag til dag. Dette har pågått siden oktober, men det virker som rutefrekvensen i 2024 er enda mer uforutsigbar.
     
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,917
    Likes mottatt:
    2,037
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok en del småflyplasser som er påvirket om dagen har jeg inntrykk av, jeg flyr en hel del på KSU og der er alle tidene nye og det er kuttet i avganger om de har hatt "i alle år". Dette gjelder spesielt nå i lavsesongen i jan-feb som tradisjonelt er dårlig i bransjen.

    Jeg tror det er gjort større tilpasninger og flys lavere volum der man har fokusert på mest mulig effektive slynger fremfor å tenkte gode connections når det gjelder sekundære flyplasser.

    For å si noe positivt om små flyplasser og SAS, så ser jeg SAS Link tar over KSU fra sommerprogrammet og da går frekvens opp i igjen så det er bra at man har mer tilpasset materiell. Ingen tvil om at det trengs mer SAS Link og Embraer rundt omkring i Norge til tider.
     
    benair liker dette

Del denne siden