SAS - Nytt service/måltidskonsept

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av andyp, 23. april 2014.

  1. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Legger ved noen bilder som viser det nye måltidskonseptet SAS har innført i Plus på Europaflightene.
    Post gjerne egne bilder og/eller erfaringer rundt dette både på long og shorthaul

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Smakte ganske så bra til å være en kaldt måltid, men ikke noe mer en en "pimped" versjon av salatene syntes jeg. Du går med andre ord ikke glipp av så mye dersom du reiser før kl 16 med SAS på rutene som er lengre en 1,5 time.
    Hadde ellers en fin reise med SAS til Palma i påsken. Både kone og barn koste seg med gratis forsyninger fra menyen.
    Måtte minne Purser på å bruke de ordentlige Orrefors glassene på veien hjem, noe som førte til at han gikk rundt til alle i Plus etterpå og spurte om de ønsket nye glass.
     
    SASDC8, Baldrick, Fnate and 1 other person like this.
  2. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Dette var fra første kvelden av det nye servicekonseptet, 30. mars fra AMS til CPH. Maten denne kvelden var overraskende god, og jeg var god og mett etter flighten.
    CPH-OSL var det musserende og de nye smoothiene også, men servert i plastglass...

    IMAG4361.jpg IMAG4364.jpg IMAG4365.jpg
     
  3. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Det største problemet er at de ikke serverer noen form for skikkelig mat innenlands lengre, samt at frokosten ikke er blitt noe bedre (med tanke på at den nå koster 60 Nok i Go). På 1 time og 30 minutters flightene til Bodø, blir det rett og slett for dumt med chips og verdens mest usunne muffin som middag etter en lang dag med møter. Har ennå til god å møte en eneste passasjer i SAS plus som er fornøyd med endringen innenlands. For å være helt ærlig så har SAS med de endringene de har gjort flyttet produktet sitt nærmere DY, og det er ikke spesielt smart.

    Syns heller ikke de nye "etter klokken 1600" rettene deres ser spesielt spennede ut.
     
    Fnate and Jørgen like this.
  4. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Tar poenget ditt Ida, men det må også være lov å kritisere hvordan produktet ser ut, og etter min mening syns jeg ikke det ser spesielt spennede ut :)

    Som nenvt tidligere er mitt største ankepunkt at produktet til SAS er blitt dårligere innenlands i Norge etter endringen, og kanskje det vi som reiser til og fra BOO som rare, men her er det mange som savner både wrapsen og ikke minst sandwitchene. Nei jeg får vel heller begynne å sette av mer tid på OSL, og kjøpe med meg noe fra Upper Crust for å spise ombord :)
     
  5. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Nei det ikke bare Bodøværingene (selv om de tror de er spesielle ;)). På flightene jeg har hatt mellom TOS-OSL-TOS har wrapsene gått unna som varmt hvetebrød som regel. BGO-OSL-TOS i går med 30 minutter connection på OSL, og det blir litt stusselig med en øl og potetgull. Jeg innrømmer gjerne at jeg likte wrappen, og synes den var mye bedre en sandwichene de hadde innenlands.
     
    Jørgen and SASDC8 like this.
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg likte wrapen ganske bra selv! SAS gjør produktet sitt dårligere og dårligere dessverre.
     
    SASDC8 liker dette
  7. Hickok

    Hickok Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Det blir nå fryktelig enkelt å påstå at det må være en forbedring å fjerne maten siden "ingen likte den likevel". Husk at dårlig fortsatt kan være bedre enn ingenting.
     
    Jørgen liker dette
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde sikkert hatt godt av knekkebrød og vann jeg også, men nedgraderingen av serveringen innen Norge er jo ikke bra.

    Her er hva Air Canada klarte i sin pluss-klasse i dag, på en flyvning som tok 1:28 fra gate til gate. 1:05 Air time: Nydelig oppvarmet kyllingwrap med salat og nøtter. Til dette rakk de dobbel runde med Club Soda vogna og spisepause til seg selv. I Air Canada GO serverte de fri alkoholfri drikke.

    [​IMG]

    Jeg synes den nye pakka er stusselig jeg.
     
  9. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor stor er "pluss" hos Air Canada? Ellers er det utrolig hvor survete voksne også kan høres ut...
     
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Vi er ikke survete, vi er bare ekte nordmenn:

    Rike, mette og fly forbanna
     
    SASDC8, Dash and EB like this.
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det største problemet er vel at veldig mange velger DY om det koster 20 kr mindre, så SAS må spare på alt for å presse prisene.

    Samtidig, personlig ser jeg ikke hvorfor vi skal betale mye mer for SAS, jeg vil tro at en kopp kaffe/te +avis og EB er verd 50-100 kr, men det koster fort 3-400 kr ekstra.
    At de så fjerner frokosten synes jeg er trist, men hadde de f.eks. innført gratis frokost for EBG så hadde det vært en grei "mellomløsning".

    Jeg skal snart ut å fly KRS - OSL - KKN med familie og sist fikk vi to frokoster på veien, det var veldig greit for de små, nå må vi passe på å ta med oss "sikkerhetskontroll-lovlig"-mat på veien.

    Flyr lite morgenturer selv, men håper på sikt å flytte min vanlige søndag kveld til mandag morgen og ville absolutt satt pris på å slippe å lage frokost før jeg drar hjemmefra.
     
    Darkcho liker dette

Del denne siden