Sas Plus -> hva blir det på UA i USA?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av FlyTore, 06. nov 2019.

  1. FlyTore

    FlyTore Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

    jeg skal til Vegas i neste uke, flyr SAS Plus til EWR, har nesten 5 timer å slå ihjel der (hvilken lounge anbefales der, er Diamond? Ankomst Terminal B, avreise Terminal C) før jeg fortsetter med UA til LAS.

    Det er satt opp ett 737-900 (bestillingsklasse B hos SAS) - hvor havner jeg da i flyet som tar meg til Vegas? First/Economy Plus eller helt bakerst? I så tilfelle, er det noe smart man bør gjøre for å komme lengre frem i flyet? Har ikke MilagePlus (men kan selvsagt opprettet det), har endel EB poeng å bruke (har lagt inn oppgraderingsforespørsel på vei hjem (ORD-CPH) som flys av SAS.

    Takker for hjelp/tips!
     
    Last edited: 06. nov 2019
    braathens safe liker dette
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    All erfaring tilsier at du havner i krøtterklasse hos UA, også kjent som økonomiklasse.
     
    FlyTore liker dette
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Alltid bakerst for min del, men vet ikke om dette kan endre seg i fremtiden nå som UA har innført en ekte premium økonomi for første gang? Det gjelder ikke 737 fly da, men på feks EWR-LAX kan man fly 787-10 med nye prem eco. Noen erfaringer med Sas Plus i et slikt scenario?
     
    FlyTore liker dette
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Trodde det het monkey class :rolleyes:


    Polaris Lounge. Husk å dobbelt sjekk at det er stemplet SK-EB D/G på boardingen kortet, hvis du møter på dragen, ryktes det at du neppe kommer inn om korrekt status ikke er ført på billetten.
     
    Shyneno liker dette
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Denne tråden kan være relevant:
    https://insideflyer.no/forums/threads/sas-plus-og-united-airlines.10266/

    ***

    Du kan kjøpe oppgradering for penger hos United. Denne tråden kan være relevant:
    https://insideflyer.no/forums/threads/setevalg-united.14231/

    Alternativet er å sjekke om du kan bruke Eurobonus-poeng for oppgradering via SAS-sidene, mer her:
    https://www.sas.no/reiseinfo/om-bord/oppgrader-star-alliance/

    ***

    Kommer du til å fly mye United? I så fall kan det være en idé, men om du flyr mest med SAS, så kommer du lenger med Eurobonus. Bookingklasse B på strekninga ERW–LAS skal vel gi 100 % inntjening (etter tilbakelagte luftmil), så du får 2 300 EB-poeng på den strekninga (med mindre bookingklasse B kjøpt hos SAS blir til en annen bokstav hos United (her er jeg litt usikker)):
    https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/united-airlines/
     
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Kjært barn har mange navn :)

    Er ikkje tilgang til United Polaris berre for dei som reiser business interkontinentalt?
    https://www.united.com/ual/en/us/fly/help/faq/polaris.html
     
  7. FlyTore

    FlyTore Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Da skal jeg sørge for det stempelet! Og man kommer da inn der selv om man 'kun' flyr SAS Plus - så lenge man er Diamond?
     
  8. FlyTore

    FlyTore Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg kommer nok ikke til å fly mye United, det blir SAS i hovedsak (og andre Star Alliance). Blir Thai når jeg snart skal til Vietnam f.eks.
     
    braathens safe liker dette
  9. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Man kommer dessverre kun inn i Polaris Lounge med interkontinental biz billett, ikke med SAS Plus og EBG+. Med mindre @drsyk gir loungedragen sovemedisin ;)
     
    furlong, Shyneno, animals and 2 others like this.
  10. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Polaris-vokteren bryr seg ikke om status, bare hvilken klasse du flyr – og det må være dressmafiaklasse/fiffeklasse (businessklasse (eller førsteklasse) på en interkontinental flyvning. Mer å lese her:
    https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/airport/united-club-and-lounges/access.html

    Med mindre du flyr veldig mye, så tror jeg du vil oppleve at det er nok å satse alle kort på ett bonusprogram (innen flyverdenen). Det finnes vel dem som flyr nok til å ha gullkort både hos British Airways, Lufthansa og SAS, men selv ikke den gemene hop her inne er der.
    Også Thai gir jo noen EB-poeng – om du har den rette billettklassen:
    https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/thai-airways/

    Og jeg bruker denne siden for å finne avstand målt i mil:
    http://www.gcmap.com/mapui
     
  11. FlyTore

    FlyTore Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    da blir det United Club lounge ser det ut som (Terminal C) - om man ikke tar en i B når man lander?

    Har sjekket hos United nå.... First fra EWR-LAS var på høfflige 3195$ så den står jeg glatt over, går for Economy Plus til 122$ (midtsete kun tilgjengelig!). Blir en lang tur!
     
    Shyneno liker dette
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Min feil...overså SAS +, og tenkt du fløy SAS C(under 24 t siden landet med C) og blandet med min avreise(tror forsatt sitter på flyet og blir servert både kylling, biff og and med bobler...Beklager så meget:(
     
    Kristian, FlyTore and McBuljo like this.
  13. FlyTore

    FlyTore Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    ---
    Takker. Holder meg til SAS, Diamond for 4. året. Og med Thai blir det Business så da blir det 125/150% på miles til Vietnam.
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,711
    Bonuspoeng:
    293
    Plus hos SAS blir økonomi hos United!

    Du kommer ikke inn på Loungene i B terminalen når du lander, du blir ført rett til innreisekontroll ... tror ikke du kommer deg inn igjen til B loungene.
    United Club Loungen i C terminalener ingen høydare ... gørr kjedelig lounge, men det er et sted "å henge".
    Reiste samme vei (og flygninger) 16.okt og da kostet seteoppgradering 350 $ til First Business og 89 $ til Plus. Min sønn fikk First for 267$ ....
    For å si det sånn, 5 timer bak i trange ukomfortable seter er ingen fornøyelse.
    Jeg kjøpte First, men tviler på om det var verdt det ....
     
    Shyneno, McBuljo and drsyk like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,711
    Bonuspoeng:
    293
    På mitt boardingkort EWR-LAS sto det ikke EB*G og da kom jeg IKKE inn i United Loungen selv om jeg reiste First og kunne vise frem Gullkort fra SAS .... min sønn måtte gjeste meg inn ... et EBD kort er ennå mer umulig for dragene å forstå ...
     
    Shyneno liker dette
  16. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Falt oppi mensgryta disse damene på United Club lounger...
     
    Shyneno and Eddie47 like this.
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,711
    Bonuspoeng:
    293
    Noen ganger flyr United B757 på ruten EWR-LAS og da har de ofte nye Polaris seter flat-bed i First ... sjekk det ... da endrer verdien seg fort
     
    Travellingalf liker dette
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Men ikke til 29.000kr
     
    drsyk liker dette
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,711
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, men First sete koster også 350$
    (Hvor kom 29.000 kr fra?)
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
     
    Eddie47 liker dette

Del denne siden