SAS-prising

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 22. febr 2016.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    SAS pris.png

    Jeg har riktignok en doktorgrad, men ikke i matematikk - allikevel er det et eller annet med prisberegningen her som ikke helt stemmer (om så på en liten krone nær).

    Det har også hendt at jeg har endt opp med en totalsum på omlag 100 kroner mindre enn prisen på de individuelle segmenter skulle tilsi. Noen som vet hva dette skyldes? Er det en eller annen mini-bug i prisberegningssystemet?
     
    RoadKing liker dette
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje systemet opererer med desimaler på de opprinnelige prisene, men at det er fjernet på de prisene kundene ser? Det kan forklare avvik på 1 kr i hvert fall.. Større avvik stemmer det naturligvis ikke med.. :p
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal legges til at den 100 kronersforskjellen var i forbindelse med Friends & Family-tilbud, hvilket kanskje kan forklare det.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo et kjent fenomen at priser ofte avrundes til nærmeste x998 kr :)
     
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,337
    Likes mottatt:
    35,346
    Bonuspoeng:
    293
    Ein eller annan hadde spurt om det same inne på fjaseboksida til bolaget og svaret derifrå var at det var desimaltal i prisane som kunne gi avvik på ei krone. No finn eg sjølvsagt ikkje igjen den posten... Om det er større avvik, så må nokon med doktorgrad i matematikk inn her :)
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,712
    Likes mottatt:
    32,632
    Bonuspoeng:
    293
    Gitt at 1057 egentlig er 1057,40 og 940 egentlig er 940,20. Så vil de innenfor de aksepterte avrundingsregler korrekt presenteres som 1057 og 940 når man ikke viser ører.
    Slår man imidlertid sammen, så vil ørene til sammen bli 60, og da skal det avrundes oppover.
    Jeg vet ikke, men jeg vil tippe dette er tilfellet her.
     

Del denne siden