SAS / SkyTeam - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det skal gå fint. Bare gå i skranken i loungen, så fikser du det der. Mulig du også kan gjøre det ven innsjekk i app/nettside.
     
    Flyrlavt liker dette
  2. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,514
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Skal nok gå bra å kjøpe seg inn i den nedre etasjen ja.
     
  3. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    977
    Likes mottatt:
    790
    Bonuspoeng:
    93

    Om man først skal betale for lounge på CPH liker jeg maten mye bedre her; alt du trenger for å bygge de lekreste danske smørrebrød:

    https://www.cph.dk/en/practical/workspaces-and-lounges/carlsberg-aviator-lounge
     
    SVG_flyer, jgroneng and Nordlands like this.
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,384
    Likes mottatt:
    8,786
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du ikke har noen veier inn i SAS eller eventyr, er Carlsberg aviator lounge en god ide.

    Ligger akkurat der hvor B gates møter hoved-terminalen (i 2 etasje) og slipper inn de fleste, enten på PP/LK eller mot betaling.

    Og har alle Carlsberg mainstream øl på tap + helt ok mat og vin selvsagt.
     
    SVG_flyer and RoadKing like this.
  5. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,134
    Likes mottatt:
    3,511
    Bonuspoeng:
    113
    Takk :)
     
  6. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    102
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    28
    Hei! Skal til FL via Manchester fra Oslo til uka. Flyr SAS + Virgin, billetter er kjøpt gjennom Virgin. Flyr eco, men er EBG. Har jeg lounge tilgang i Manchester? Regner med jeg har perks i Oslo, men lurer på hvorvidt jeg har det i Manchester..
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    EBG gir deg ingen lounge i MAN.
     
  8. Magman1

    Magman1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Flyr biz bonusreiser i oktober på strekningene:
    • Bergen-København-New York med SAS.
    • New York-Istanbul-Oslo med Turkish.
    Har jeg lounge tilgang i København, New York og Istanbul? Spesielt Istanbul er jeg mest interessert i.
     
  9. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    636
    Bonuspoeng:
    93
    Om man har Biz billett, kan du som regel regne med å ha lounge tilgang.
    Usikker på Bergen, men SAS har jo lounge i København og New York så der kommer du inn. Turkish Business lounge i Istanbul også, fin lounge det!
     
    Magman1 liker dette
  10. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    278
    Bonuspoeng:
    63
    Familien (kone, 2 barn) og jeg flyr inn til LHR med Sas plus, og videre til FRA i LH Eco. Jeg er sas gull og Lufthansa senator. Hvilke muligheter har vi mtp lounge?

    Edit: Svarer meg selv her. Vi spaserte inn i luftansa-loungen og spurte. Han var først skeptisk, men da jeg nevnte at jeg var senator (var ikke registrert på billetten), så ordnet det seg veldig fint. Vi kom inn alle 4, både i den vanlige loungen og Senator-delen.

    Vil påstå at den status-matchen var vel verdt de 5 minuttene det tok :p

    Vet ikke om det alltid er sånn at Senator får ha med hele familien når man flyr eco, men dette var en hyggelig overraskelse for min del.
     
    Last edited: 13. juli 2024
  11. jonvegard

    jonvegard Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    33
    Last minute booking til EZE i dag (reiser i morgen). Vi reiser på to bookinger med to personner i hver booking. FRA-EZE er i first for bestefar og far. På separat booking er mor og barn i business. Bestefar og far er begge senator.

    Spørsmål: er det noen som helst mulighet for at mor og barn får bli med til first class terminal? Vet vel egentlig at de ikke har tilgang, men har noen erfaring med å spørre pent?
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Med mindre dette ikke gjelder First class terminal av en eller annen grunn (står ikke noe spesifikt om det som jeg har sett) så kommer alle inn.

    Screenshot_20240717-132030.png

    Screenshot fra: https://www.lufthansa.com/de/en/admission-rules#companion
     
    Last edited: 17. juli 2024
    Spielhaug liker dette
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Med tanke på alt snakket om 96t sperre for Star Aliance-bookinger, hvordan var bookingprosessen din?
     
  14. jonvegard

    jonvegard Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg var ikke klar over den sperren. Heldigvis var kundebehandler løsningsorientert. Det endte med at jeg lagde to dummy bookinger mer enn 72 timer frem i tid. Deretter ringte jeg inn og endret destinasjon og dato på disse. Litt tungvindt, men gjorde susen.
     
    Spielhaug liker dette
  15. jonvegard

    jonvegard Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    33
    Kan bekrefte at dette var uproblematisk. Rett før vi skulle kjøres til flyet kom de bort med nye boarding pass til mor og barn. De ble oppgradert til first og vi fikk hele rad 3.
     
  16. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,135
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Skal fly MAD-BOG med Avianca biz som LH Senator. Noen som vet om det er lounge for LH Senator på MAD T4/T4S?
     
    Cumulus liker dette
  17. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    347
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    Kommer man inn i LH lounge I Athen med SAS Plus bilett? (Uten status)
     
  18. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    685
    Likes mottatt:
    1,386
    Bonuspoeng:
    93
    Artikkel om SVG i Aftenbladet i dag:

    https://www.aftenbladet.no/lokalt/i...an-man-ikke-lenger-forsyne-seg-selv-med-sprit

    Jeg tror den er bak betalingsmur, så her er sitatene vedrørende North Sea Lounge:

    Ifølge lounge-sjefen har spriten vært «skjult» i litt over ett år.

    – Det begynte vel med offshorearbeiderne, som satt her i mange timer. Mange av dem kom seg ikke med flyet. Det trenger ikke være fordi de sitter her og drikker hele tiden. Men rett før de skal dra, så styrter de drikken.

    Utfordrende passasjerer, og passasjerer påvirket av alkohol og andre typer stoffer, har generelt vært et voksende problem på flyplassen siden pandemien.

    – Men vi ser i løpet av sommeren at det har vært forholdsvis rolig, sier kommersiell sjef Elisabeth Strømstad.

    (...)

    Først etter klokken 13 kan man be om å få servert sprit.

    Øl har de lov å servere fra klokken 06.00.

    (...)

    – De får mye kjeft, de som sitter i disken her, av SAS-passasjerer som føler de fortjener å komme inn her, sier Elisabeth Strømstad.

    Dersom man har lyst til trekke seg unna mylderet av sommerpassasjerer, er det flere måter å komme seg inn i loungen på.

    Tilgang gjennom kredittkort er en av dem, og det ser Iselin en stor økning av.

    – For det er jo trangt med penger, så folk blir kanskje litt flinkere å bruke de godene de har når de har meldt seg inn i et fordelsprogram og sånne ting.

    I tillegg er det en økning blant dem som betaler seg inn.

    KLM-passasjerer utgjør den største andelen av passasjerer på loungen. Lufthansa har flest reisende på business.
     
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,489
    Likes mottatt:
    8,942
    Bonuspoeng:
    183
    Jasså, derfor spriten var fjerna!
     
  20. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,514
    Likes mottatt:
    4,017
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke si jeg er overrasket.
    Offshorearbeidere er nok også grunnen til at Widerøe strammet kraftig inn på serveringen på rutene til og fra Aberdeen.
     

Del denne siden