Ja så absolutt! Men en kan også fly med AC fra CPH med A330 eller B787 fremfor "lille" A321LR. Har kun flydd med AC fra BRU, og deres service var ganske nice i forhold til det man opplever hos SAS om dagen. (ref. SK A350 Eco CPH-LAX VS. AC 787-9 Eco BRU-YUL med fokus på mat/gratis drikke, så antar at klassene over også er bedre).
Har prøvd både premium og business med AC flere ganger og har til gode å bli mer enn middels imponert. Personlig ville jeg valgt SAS over AC i både premium og business. Det skal riktignok sies at crew har vært blant det jeg har vært minst fornøyd med hos AC, så det kan hende at jeg har vært maks uheldig.
Har flydd en del med både AC og SK i business, og velger SK fremfor AC «any day». Selv om det er med A321LR
Nja, "det er en norsk og amerikansk måte å gjøre ting på" (sitat fra Lykkeland). SAS velger her den amerikanske. Man inngår avtaler først, håndterer deretter eventuell politisk motstand. Bra de er frempå. Håper det bare er en formalitet.
Har reist med Air Canada både i Business og Economy Extra og har vært strålende fornøyd hver gang. Spesielt fornøyd med Signature Loungen på YYZ … den loungen overgår Polaris
Helt enig.....og selv om jeg ikke har prøvd det lille flyet til SAS så må jeg si at ryggmargsrefleksen er å velge en større fulg fra AC. Dessuten legger de jo stort sett ut flere business seter for Eurobonus enn det SAS gjør
Men for å være litt seriøs.. Skulle jo tro at de kanskje kunne brukt flyene på noe annet enn en sommerrute? For eksempel BOS fra OSL eller EWR fra BGO. Spesielt siden AC allerede flyr fra CPH..
Kjoseren brukte 787 fra BGO til JFK Det ble en heftig stor maskin så planen var vel å fly med mindre fly når de ble tilgjengelig.
Ja de hadde MAX på Stewart og en eller annen flyplass langt utenfor Boston. Stewart røk vel da MAX ble satt på bakken i 2019, mens "Boston" røk i 2018. United kommer jo med 757 i sommer til BGO
Dessverre rimelig håpløst å fly fra mange steder i Norge til ARN, en del har WF til CPH så det funker i tilfelle man kun skap til Toronto, men skal man videre har man få segment igjen om man må f.eks.KRS-OSL-ARN-YYZ.. Jeg liker på mange måter at SAS rullerer mellom de store byene på langdistanse, da har man flere muligheter, men samtidig er det jo også en fordel for mange om alt går via CPH og det er direktefly til CPH fra alle byer.. Egentlig burde det vel rullert mellom OSL og ARN siden vi har en del innenriks som må hoppe ditt, mens alle i Danmark kan spassere til CPH og fly rett derfra
Da har SAS lagt ut rutene til Toronto for salg. SK 949 - CPH-YYZ - 12:00-14:55 SK 950 - YYZ-CPH - 17:00-07:10(+1) SK 947 - ARN-YYZ - 12:05-14:55 SK 948 - YYZ-ARN - 17:00-07:10(+1) Ser ut som oppstart er 2. juni