SAS UNGDOM

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flying_all, 17. sept 2018.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    687F0267-FBA6-45DA-91FE-84CD071BCEDA.jpeg
     
    Alfred liker dette
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen problem å oppgradere ungdomsbilletter.
     
    flying_all liker dette
  3. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reiser stort sett på ungdomsbilletter, og det irriterer meg hver gang jeg skal boarde. Jeg bruker også å spørre om de kan fjerne kommentaren på meg i systemet ved innsjekk, men blir også ofte nektet dette, fordi det da vil være mulig for meg å bare gi billetten min til min partner in crime over 26 år som står utenfor å venter. Dette MÅ kontrolleres i gate sier de. Jeg er jo forsåvidt enig, men det må på plass et smidigere system for frequent travelers.
     
    Avixlo liker dette
  4. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Har reist ish 100 reiser på ungdom nå.. #Livetsomsnart20, og blir sjekket om ID kvar gang grunnet ser eldre :p Er håpløst og må vise ID kvar flyvning...
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med å gå til gate før boarding?
    Mulig det er anderledes på din lokale flyplass, men på KRS ber de alltid ungdom å vise id i gate før boarding begynner.
     
  6. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    For 1800 kr frå Ålesund til Los Angeles hadde eg med glede reist i kjole og gul hatt, hengt passkopien i snor rundt halsen, samt gått sist ombord - baklengs.

    #tenk_aa_endaa_vere_ung_og_sprek, #ikkje_misunnelig_i_det_heile, #men_forstaar_frustrasjonen
     
    jonss, thrain, Points4Fun and 5 others like this.
  7. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    et par spm på en gang her.

    mulig å bytte navn på bonusbillett? og kan jeg oppgradere ungdomsbillett?

    har 4 seter i + til LAX i høst, men trenger 5.
    allerede booket til undertegnede, eldstemann på 13, samt to barn.

    om ikke mer bonus kommer ser jeg det som billigst å booke GO til 13åringen og oppgradere til + for poeng, samt endre hans opprinnelige bonus til min kones navn.

    etter hva jeg har lest meg til kan undgom oppgrader for poeng som vanlig, mens det er verre med navne endring på bonustur? har jeg rett?

    alternativet blir å kjøpe + billett til kona, noe som er vesentlig dyrere....
     
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183

    Så lenge det kun er SAS du flyr skal det ikke være noe problem, du kan gjøre det over tlf mot ett lite gebyr
     
  9. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,141
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    ok, takk for svar.
    er jo voksen mot voksen så burde være mulig. har bare hrt et sted at navne endring på bonus ikke var mulig.

    noen som har oppgradert til usa på poeng og har peiling ca hva man burde legge seg på? han er jo da statusløs, selv om bookingen blir gjort av meg. (er gull på tidspunktet om det har noe å si?)
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt...t-cards/kan-jeg-endre-et-navn-i-bestillinger/

    Har pleid og legge meg ett par tusen poeng over minimum, og har aldri fått avslag.
    Men dette er jo veldig avhengig av hva som er solgt av billetter i de ulike klassene på aktuell flyvning

    Mange eksempler på de som har budt minimum og blitt oppgradert, og de som nesten har dobblet budet har fått avslag

    Plusgrade tråden kan gi noe mer pekepinn
     
    leeds1979 liker dette
  11. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Booker alltid ungdomsbilletter til kidsa på eget bookingnr. Oppgradering er ikke noe problem, de stiller ikke dårligere enn vanlige billetter.

    Hva budet bør ligge på varierer vel mye, men fikk biz til begge for 43k sist.
     
    leeds1979 liker dette
  12. Kaffekopp

    Kaffekopp Ungdom, EBD

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Opplevde at jeg ikke kom gjennom den automatiske slusa på BGO i dag. Fikk opp at jeg måtte henvende meg i en sas-skranke, siden jeg reiste på ungdomsbillett, samt det røde krysset. Er EBD om det er relevant. Noen som har opplevd lignende?

    Fryktelig irriterende om man ikke skal kunne komme gjennom security uten å vise leg. - Blir nødt til å bestille hos norwegian om dette fortsetter. Kjipt å miste morgenflyet fordi man må vise leg før security.
     
  13. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Mener du i slusa på fast track’en til sikkerhetskontrollen?
    Kun opplevd å måtte vise leg ved gaten. Og det skjer heller ikke alltid.
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Føler det var en annen grunn til at ikke kom igjennom. Burde ikke være nødvendig og vise at en er ungdom ved sikkerhetskontroll.
     
  15. Kaffekopp

    Kaffekopp Ungdom, EBD

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Kom ikke gjennom slusen på hverken fast track eller «vanlig» sluse. Måtte vise leg i skranken.

    Burde jo være nok å vise leg ved gaten. Risikerer jo å miste noen fly, de gangene man flyr om morgenen, eller av andre grunner beregner med knapp margin.
     
  16. a3a3

    a3a3 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    13
    Hadde samme problemet da jeg reiste med ungdomsbillett fra BGO for noen uker siden. (Er EBG). Måtte henvende meg i en skranke som også var innsjekkingsskranken, så det ble mye ventetid. Da forsvinner jo på mange måter muligheten til å ha knapp margin som følge av fast-track...
     
    Kaffekopp liker dette
  17. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Om de endrer ID sjekk til innsjekk kontra gate er jeg positiv til det.
     
    Misterix liker dette
  18. Kaffekopp

    Kaffekopp Ungdom, EBD

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Nettopp! Skal en tur TRD-SVG i dag, får se om det gjelder på TRD også, eller om det bare er på BGO.
    Blir jo nødt til å bytte til Norwegian om SAS fortsetter med dette på flere flyplasser. Må jo møte opp 1 time før avgang for sikkerhetsskyld, om dette er ny prosedyre.
     
  19. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Et problem med det er at det mange steder i landet (særlig mindre flyplasser) kun er automatinnsjekk og vanskelig å finne ansatte.

    Syntes det er rart at SAS ikke har en risikobasert tilnærming på dette som velger ut hvem som skal kontrolleres. Jeg er EBD og har vært det siden det ble lansert, og reiser alltid på ungdomsbillett når det er tilgjengelig. Hva er sjansen for at jeg plutselig har endret fødselsdato? Det burde vært nok med stikkprøver en sjelden gang, da det å miste prioritert ombordstigning er ganske irriterende når det er snakk om flere ganger i måneden.
     
    HaraldTOS, Xflipper and Kaffekopp like this.
  20. Kaffekopp

    Kaffekopp Ungdom, EBD

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    I dag (22. Januar) var det kun ID-sjekk ved gate på SVG. Hadde mellomlanding i OSL ( pga. Tidspunkt ol.) til TRD. Ingen ID-sjekk på meg på TRD-OSL. Mulig det hjelper med transfer. Da blir man sjekket samme dag. Men «truer» fortsatt med å skifte til norwegian , om jeg ikke får tilgang til fast track. Har vært viktig på enkelte flighter. Selv om reiseforsikring og arbeidsgiver dekker kostnadene, er det enkelte ganger irrelevant når det gjelder familie eller andre sensitive temaer.
     

Del denne siden