SAS Vip salg

Tråd i 'Testforum' startet av chrisbu, 21. april 2017.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at First som regel betyr C på innenlands. Og vil si at prisene generelt i USA ikke er noe spesielt billig.

2. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    Med Thai? Har ikke sett dusj der?

3. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror Roald har sagt på film at det skulle være tilbakevirkende, men han har jo sagt mye rart (men er vel derfor noen tror det fortsatt)

4. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Da blir billettene avbestilt og nye billetter er bestilt i september. Takk for heads up :)
    Edit: Siste F-dag er 30 sept i følge Google-flights

Last edited: 23. april 2017
    Fredrik81 liker dette
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,720
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har jobbet mye med tolking av lovtekst og reguleringsplaner (selvfølgelig ikke helt sammenlignbart), og jeg mener at de to neste ordene er vesentlige her: har hatt. For meg betyr det at det har tilbakevirkende kraft. Du kan ha hatt 10 år sammenhengende fra i dag av.. Men, som sagt, dette er min tolkning, og det er ikke lett å vite hva SAS egentlig har ment her.

6. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal ned 1-4sept. Planen er Emirat dusjing her også :)

MadsVaHa liker dette
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Synes ikke det er klart.
    Det står alle som fra nå har hatt i 10 år. Det må nødvendigvis også inkludere de som har hatt det i 8år og har to igjen. Poenget er bare det at man kan ikke komme og si at man har hatt gull i 1992 til 2002 og kreve dette på grunnlag av disse reglene.
    Hadde det stått fremover kvalifiserer ti år på rad ville situasjonen vært anderledes.

Fredrik81 liker dette
  8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Hør på Eivind ...
    Han sier hvordan det kommer til å bli og alt skal være klart i god tid før jul i 2016 ...

NoLimit, Mbj, Travellingalf and 7 others like this.
  9. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Og da velger jeg å utheve noe annet; Det står alle som fra i dag av og framover har hatt i 10 år. Da blir etter min mening tolkningen at det ikke får tilbakevirkende kraft. Men her er det helt tydelig at SAS atter en gang har kommet med noe som kan tolkes alle veier, avhengig av om man er pessimist eller optimist av natur, så får vi bare vente (enda lengre) og se hva det endelige resultatet blir.

Jeg håper du har rett, men blir svært overrasket om det er tilfelle.

10. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Noen av dere som også bare får feilmelding om dere søker på reise til LHR?

11. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tolker det slik hen ta de som passerer 10 år sammenhengende fra nå får evig gull. Hvis ikke så er de meget upresise. Er på andre året selv så har ikke mye å si for meg.

De burde skrevet: De som klarer 10år sammenhengende år med gull fra dagens dato vil opptjene evig gullstatus.

Med deres ord valg så betyr det at alle som passerer ti år fra nå vil få evig gullstatus.
    Har tolket endel lovtekst og avtaler selv, tror SAS ligger dårlig an om de ikke vil gi evig gull med den teksten.

Mange vil ikke kunne lese nyansene i det to forskjellige utsagnene.
    Jeg skriver 10 år fra i dag. SAS skriver passerer/klarer/har hatt 10år fra i dag.

Vil også påstå at om datoen for opptjening av ti år starter fra den datoen så er det også vesentlig hvilken dato det er snakk om. F.eks 1.1.2016.

Last edited: 23. april 2017
  12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor gode er egentlig prisene på SAS+ på salget?

6500kr i +eco til Narita og 6000 i eco + til Beijing i Mars18.

Noen vurdering?

13. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg betalte 6400kr til HKG og samme reisen i fjord lå rundt 6000kr i plus. Ser IAD ligger på rett under 6000kr.

14. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke tilbakevirkende kraft, det er bare krav om 10 år sammenhengende og det må være et aktivt løpende gullkort per i dag. Om det har vært 10 år i morgen eller om 9,75 år er ikke relevant.
    Om meningen er at det skal fra 10 år fra 2017 er det formulert på en måte som er helt fjollete og en slik formulering bør strengt tatt kontrolleres av en advokat eller liknende for å ikke skyte seg selv i foten.

Fredrik81 and milehigh like this.
  15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Vel, det gjenstår å se hva våre venner i SAS egentlig mener. Jeg er villig til å vedde noen kroner på at når dette omsider blir innført så kommer de til å regne fra den datoen dette blir en offisiell perk uten å ta noe hensyn til hvor mange år du har vært EBG/EBD/EBP før den datoen. Og tar jeg feil så taper jeg gladelig de kronene.
    Skal vi si 1000,- kroner @Are? :)

16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er mer villig til å vedde på at dette tilbudet er borte innen 10 år. Ref Aegean.

Mbj, Fredrik81, Are and 1 other person like this.
  17. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke den diskusjonen flyttes til en tråd om lifetime gold eller noe? Her er det VIP salget som skal diskuteres.

Sjekket en tur til LA, GO billettene var dyrere på salget enn utenom salget. PLUS var derimot 2000kr billigere.

18. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,038
    Bonuspoeng:
    163
    Da er vinterferie 2018 bestilt for hele familien med dette tilbudet. 5000 pr pers til Hong Kong, en vei i plus, retur i go.
    (Finner nok et sted i Asia å reise videre til etter et par-tre dager i Hong Kong.)

Travellingalf and haga89 like this.
  19. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke vedde-type. Som tidligere nevnt tror jeg denne formuleringen er såpass vag at juridisk sett er det neppe noe de kan forsvare med at de gjelder fra en gitt dato. Eneste det kan tolkes er at det gjelder minst ti år sammenhengende og dette må være sammenhengende når dagens dato har passert.
    Husk at det er et juridisk prinsipp som tilsier at en uklar formulering alltid tolkes til fordel for den part som ikke hatt formulert den.

Er nok et mer interessant spørsmål hvordan SAS og EB ser ut om ti år. Samtidig er det jo en rekke personer over 60 med evig-EBG alerede.

20. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng. Bruk rapporter knappen på første innlegg av med dette gnålet, så kommer nok noen med tilgangen å rydder opp:)

Fredrik81 liker dette

Del denne siden