Schedule Change LH - Men hva?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bonusduk, 23. juni 2024 kl 22:49.

  1. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    1,326
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Booket en CT reise i fjor for meg og kidsa med LH SVG-ATL i Biz med avreise om 3 dager..

    Fikk tidligere i dag mail fra SAS med
    ”Electronic ticket itinerary” for alle reisende. Trodde egentlig jeg hadde fått den tidligere men la gå. Alle legs confirmed

    Tikket nå inn en sms og mail med schedule change som sier følgende

    Utfordringen er at jeg ikke ser noen endring eller ser noen valg om å bekrefte noen endring. Opprinnelige flighter ligger der akkurat som før.

    Er det SAS IT som tøyser?

    Dear traveler,

    Unfortunately, we’ve had to change our flight schedule which has impacted your trip with booking reference XXXXX

    Please see our suggested new itinerary in My booking

    We apologize for any inconvenience and hope that the new flight(s) will suit you.

    If your new route includes a transfer at another airport, please make sure that you are up to date with the entry requirements both for the destination and transfer point. Kindly make sure to inform all travelers in your booking.


    You now have three options:
    • Travel on the new flight(s) we provide
    Please confirm this in My Booking
    If you don’t confirm or contact us, we will regard this as an acceptance of the new flight suggestion, which will constitute our new agreement with you.
    • Rebook to a new flight, free of charge in My Booking
    We kindly ask you to note that you need to do this, within 15 days after receiving this message.
    If you are not able to find new flights under My bookings, or want to rebook after 15 days have passed, please contact Customer Service for alternatives under comparable transport conditions.
    • Cancel your booking
    If you choose not to travel, you can cancel your booking and get a refund if your flight was cancelled, or if your flight schedule was changed by 61 minutes or more. We'll process your refund within seven days, for the part or parts of the journey not traveled. Please submit your refund request in My Booking
     
  2. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    664
    Likes mottatt:
    2,251
    Bonuspoeng:
    93
    Kan være en bug at en flight har blitt feilaktig endret og så korrigert tilbake. Regner med du har dobbeltsjekket både dato og tidspunkt. Ikke overrasket at det ikke vises noe knapp på my booking, du må nok ev. ringe inn om det er en endring å bekrefte / be om annet alternativ.

    Men jeg ville først åpnet bookingen hos Lufthansa med bookingref og etternavn på nettsiden. Om det er en endring på LH flight så bruker det å vises tydelig både opprinnelig og ny rute der. Om det ikke vises noen endring ut fra det du har i opprinnelig epostbekreftelse der heller så er det nok en feil fra SAS. Hvis det derimot er endring på en LH flight, så kan du ev. forespørre annen reiserute på LH chat.
     
    Sykkelthor liker dette
  3. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    467
    Likes mottatt:
    1,502
    Bonuspoeng:
    93
    Ring inn til Sas og hør +47 21 89 64 00

    kan godt være at noen av flyvningen er flyttet med noen minutter. Ikke mulig å se i Sas-appen dessverre.
     
    Wiolenze liker dette
  4. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    1,326
    Bonuspoeng:
    93
    Har nå sjekket både SAS og LH på nettsiden. ingen endringer synlig. Alt matcher
    med tidligere informasjon, og alle legs er fremdeles confirmed hos LH.

    Så setter denne foreløpig på SAS IT:)
     
    Nordlands liker dette
  5. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    961
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk tilsvarende på en booking for et par ukers tid siden. Etter å ha gått over med lupe fant jeg at på ene flyvningen var ankomsttiden til CPH på BKK-CPH satt opp med 5 minutter, altså at flytiden hadde blitt justert opp med 5 minutter... Ikke noe som har noe som helst betydning på en mellomlanding akkurat. Kanskje noe tilsvarende du har fått?
     
  6. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    639
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk to slike på rappen forrige uke; første gangen hadde LH flyttet hjemreisen 5 minutter. Andre gangen hadde de flyttet hjemreisen 25 minutter til.

    Umulig å se helt til jeg la den aller første PDFen ved siden av den nye og undersøkte flyvning for flyvning for å se differansen.
     
  7. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Har du erfaring med dette? Spør av nyskjerrighet, da LH kansellerte to segmenter, men det var SAS som måtte ordne opp. Jeg kontaktet LH per telefon, og de kunne (eller ville) ikke røre bestillingen.
     
  8. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    664
    Likes mottatt:
    2,251
    Bonuspoeng:
    93
    Trodde det var en bestilling via SAS, men ser nå at det var en annen bestilling på samme rute men bestilt direkte hos LH at et segment ble kansellert/slettet og jeg fikk ny rute via LH chat.
     

Del denne siden