Seats.aero og andre søkeverktøy for bonusbilletter

Tråd i 'Bonushjelp' startet av geddi, 21. okt 2024 kl 15:50.

  1. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,403
    Likes mottatt:
    3,720
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har frem til nå brukt seats.aero (pro medlemskap) som søkeverktøy for å finne EB Star Alliance C klasse bonusbilletter. Etter overgangen til Sky Team finner seats.aero ingenting, jeg har søkt bredt med EUR som avgang og ASA destinasjon og på mange ulike datoer, men ingenting blir funnet.

    Jeg er klar over at tilgjengligheten på C klasse bonusbilletter har skrumpet kraftig inn etter overgangen til Sky Team (måtte det bedre seg kjapt), men noe finnes da vel? Mistenker at seats.aero ikke har fått "omprogrammert" EB til Sky Team, men det virker jo litt rart det også.

    Noen som bruker seats.aero og har samme opplevelse evt finner noe C-klasse?

    Vil gjerne også ha tilbakemelding på andre søkealternativer og deres erfaring med å finne C-klasse bonusbilletter etter over gangen til ST.
     
    mrt liker dette
  2. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    jeg ga opp seats.aero av akkurat samme grunner, byttet til awardfares, fant lite der også - men blir også begrenset mer i søk på awardfares
     
    geddi liker dette
  3. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    776
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    93
    EB er borte fra seats.aero da SAS har lagt partneraward-søk bak innlogging. Men du kan bruke de andre Skyteam-programmene for estimert tilgjengelighet.

    Virgin, Delta, FB for alt annet enn hhv VS, DL, og AF/KL.


    Merk estimert. Selv om Skyteam i utgangspunktet har lik tilgang for alle partnere har Eurobonus av en eller annen merkelig grunn fått mindre tilgang på AF/KL enn alle andre partnere.

    upload_2024-10-21_16-3-40.png

    upload_2024-10-21_16-4-38.png
     
    turaga008, geddi and NoLimit like this.
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,801
    Likes mottatt:
    32,562
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg finner bedre tilgjengelighet til MIA med ST enn jeg gjorde med *A. OSL-LHR-MIA med SAS og Richard Branson
     
    geddi liker dette
  5. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,403
    Likes mottatt:
    3,720
    Bonuspoeng:
    113
    Testet litt nå og ser ut til å funke fint unntatt KL/AF. Fant ingen KL/AF C klasse som seats.aero finner. Derimot finner jeg masse VN til dobbel poengpris :(

    Er det noen andre som har testet denne metoden og kan verifisere at det er en god måte å finne tigjengelige C-klasse billetter? Greit med litt statistisk sikkerhet :)

    Evt andre søkeverktøy som anbefales og fungerer godt med EB etter overgangen? Det er jo lettere å få opp EB bonusbilletter direkte i søkeverktøyet.
     
  6. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,352
    Likes mottatt:
    891
    Bonuspoeng:
    113
    Samme båt. Hadde egentlig gitt opp. Godt du tar det opp!
     
    geddi liker dette
  7. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Expertflyer tilbyr vel awardsøk på endel Skyteamselskaper (ikke Virgin som jeg trengte).
     
    geddi liker dette

Del denne siden