Seks måneders gyldighet, hvordan regnes seks måneder??

Tråd i 'Reisemål' startet av mrt, 23. juni 2023.

  1. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fant ut idag at vår yngste unge sitt pass kun hadde 2 års gyldighet. Den går ut 11. januar. Vi har planlagt å reise innom Vietnam og leser at passet må være gyldig i minimum 6 måneder ved innreise, vil det si at vi er "safe" hvis vi flyr inn til Vietnam 11. juli? Noen som har erfaringer?

    Vi flyr først innom Bangkok, så Singapore før Vietnam, disse vil være innafor kravene, men er litt redd det blir problematisk i Vietnam...

    Hvis vi må ha nødpass, må vi da levere inn vanlig passet? Leser at Thailand og Singapore skal gå helt fint med nøldpass iallfall...
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Burde være akkurat innenfor? Personlig ville jeg nok ikke satset på dette, da det fort kan oppstå forsinkelser underveis.

    https://www.timeanddate.com/date/dateadded.html?d1=11&m1=7&y1=2023&type=add&ay=&am=6&aw=&ad=&rec=

    Politiet opplyser om ca. 1 ukes leveringstid + postgang for nytt pass: https://www.politiet.no/tjenester/p...ass-og-id-kort/#forventet-leveringstid-button
     
    Last edited: 23. juni 2023
  3. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
  5. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det var det vi var redd for. Litt usikker på hvordan Vietnam forholder seg til nødpass, for det stod ingenting på regjeringen.no...
     
  6. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,514
    Likes mottatt:
    4,016
    Bonuspoeng:
    113
    Når de hadde produksjonsproblemer i 2022 strammet de inn på reglene slik at det ikke var mulig for feriereisende å få nødpass, jeg er usikker på om de har gått tilbake på dette.

    Om du får gjennomslag med nødpass kan du be om prioritet, dette er vel også noe de egentlig har fjernet, men de ordnet det for meg når jeg hadde dårlig tid med å ordne ekstra pass tidligere i år.
     
  7. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
    Må man vente på nødpass også? Jeg trodde det var noe lagde der og da...
     
  8. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
    Hva tror folk er sjansen for å prøve å lage vanlig pass imorgen kl 8 og få den levert til en politistasjon innen onsdag? Finnes det håp om bønn om prioritert?
     
  9. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,514
    Likes mottatt:
    4,016
    Bonuspoeng:
    113
    Bare jeg som surrer :rolleyes:
    Men usikker på om de har gått tilbake til å utstede nødpass til feriereisende.
     
  10. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
    Du tenkte på vanlig pass? Fikk du prioritert? Hvis ja, hvor lang tiud tok det?
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan gå. Tidligere i år søkte jeg om pass en torsdag morgen og fikk melding om dette var klart til henting mandag ettermiddag. Dette var på Grønland i Oslo, uten noe form for prioritet.
     
    mrt liker dette
  12. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,514
    Likes mottatt:
    4,016
    Bonuspoeng:
    113
    Ekstra pass i tillegg til mitt ordinære pass uten at jeg tror det utgjør noen forskjell. Det ble bestilt på en Mandag og var på politistasjonen på Fredagen. Siden jeg kunne vise til en kommende reise så kunne de gi meg prioritet.
    Dette var i Bergen.
     
    mrt liker dette
  13. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
    Dette blir altfor spennende, blir nesten en ekte St. Hans hvor jeg er våken hele natten for å vente på at Grønland Politistasjon skal åpne opp...
     
  14. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,351
    Likes mottatt:
    890
    Bonuspoeng:
    113
    En liten oppdatering. Prioritert og ekspress produksjon og levering er mulig på Grønland. Passet kommer mandag, senest tirsdag. Da er det hvilepuls og videre pakking. Tusen takk for all hjelp
     
    milehigh, DanH, Pepeu and 5 others like this.

Del denne siden