Jeg har booket en CT tur i Biz til New York i Mai 2022. Turen er med Swiss til New York via Zurich. Returen til Oslo er med Turkish via Istanbul. Hos Swiss har jeg fått reservert seter på sas.no, men dette virker ikke å være mulig med Turkish. Får ikke opp noen setevalg inne på reservasjonen. Har lest noen forslag på å bruke classic.sas.no, men der finner jeg ingen bookinger. Får også opp en melding om at jeg ikke har noen tilknyttet travel pass, som ikke sier meg så veldig mye. På turkish sine sider må jeg legge inn en reservation code som jeg ikke klarer å finne noe sted i min bestilling. Noen forslag til hvordan jeg kan løse dette? Eller er jeg bare litt for utålmodig, vil muligheten for setereservasjon dukke opp hos sas etterhvert?
Jeg booket *A award gjennom EB med Turkish og fikk ikke valgt seter på sas.no. Forsøkte deretter veien om classic.sas.no, men da var ét sete på hver rad blokkert slik at jeg ikke fikk satt familien sammen. til slutt sendte jeg en mail til [email protected] med ønsker for setevalg og fikk svar 1 døgn senere med bekreftede seter.
Det er også mulig å velge seter om du slår opp bookingen med Turkish sitt ref nr i Turkish sin mobilapp. Du må i tillegg ha billettnr for alle pax, så litt tungvindt
Tusen takk for nyttig tips! Inntil vidare prøvar eg fyrst med å bruke thy@oslo som ein slags Vibecke, så har eg appen som backup om det sler feil. Ha ein strålande fin søndagskveld!
Lar svensken/dansken på CT telefonen finne seter når bookingen er klar. Har selvfølgelig setekartene "foran " meg.
Husker første gangen jeg sendte Mail til Turkish sin mann i Oslo, samme dagen hadde 4-5 stk fra InsideFlyer også sendt mail, da ringte han og lurte litt. Jeg ga en innføring i hvem vi var og hvordan vi kommuniserte, han syntes vi var en fin gjeng og ønsket oss velkomne!
Det sto faktisk i bestillingsbekreftelsen fra SAS også, men fekk fortsatt ikkje valgt inn på nettsida. Må ein bruke appen?
har hatt 2 reiser hos TK siste halvåret(ene er utført, andre i Februar) - begge to fungerer ikke slå opp i websiden, men fungerer i appen. Du trenger både turkish sitt ref nr samt billettnr du får fra sas 117xxx...
Fungerte veldig bra. Meeeen, koster det penger å velge seter via app når man reiser i økonomi med TK?
Litt kuriosa basert på flyselskapene som er nevnt her. Har booket en bonusreise med SK, TK, TG og LX. Har logget in på respektive flyselskap og kan endre sete enl. følgende: SK - SK, TG og LX (ikke TK) TK - Kun via APP og kun TK TG - SK, TK og TG (ikke LX) LX - Kun LX Litt intressant hvorfor det skiller så mellom de ulike sitene/selskapene. Finnes sikkert en god forklaring.
Noen erfaringer: Fungerte ikke: SAS nettside - Får ikke opp setekart SAS Classic - Ingen mulighet (knappen for setevalg ikke tilgjengelig) TK nettside - Feilmelding ved innlogging TK app - Alt så lovende ut helt til jeg skulle bekrefte setevalg, da kom det feilmelding TK mail - Prøvde å hjelpe, men fikk ikke lagt inn fødselsdato pga feilmelding, og dermed kunne ikke velge seter Fungerte: SAS mail - Kan velge og bytte seter LH nettside - Kan velge og bytte seter (virker som dette kun er mulig med bookinger med minst 1 leg LH)
Fungerte i Turkish appen for Android ved å velge Additional Services, Seat Selection fra menyen. Måtte bruke Confirmation Number for Turkish Airlines flightene i CheckMyTrip appen og ikke SAS PNR / Confirmation Number for SAS flightene, samt etternavn. Trengte ikke E-ticketnr.