Setevalg SAS Business A350-900

Tråd i 'Off-topic' startet av antirealiti, 25. april 2023.

  1. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg reiser alene til LAX, og lurer på hvilket sete som er best? Antar det er ved vinduet, men par- eller oddetallsrad?

    Takk :)
     
  2. fsgc

    fsgc Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    13
    I følge SeatGuru sitter man nærmest vinduet på partallsrader, rad 9 og 10 er også i en egen "minikabin".
     
    antirealiti liker dette
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,407
    Likes mottatt:
    10,400
    Bonuspoeng:
    183
    Alene til USA i A350/A350 foretrekker jeg 2H, 4H eller 6H.
     
    antirealiti liker dette
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    Setene ved vinduene er alene-seter.
    Partallsradene er nærmest vinduet, og gir mest ro og privatliv.
    Oddetallsradene har bare et armlene mellom deg og midtgangen.

    Jeg liker meg best på 1H (eller 1A), selv om det ikke er nærmest vinduet. Men, på rad 1 er det mer plass til bena, og det er også et skap foran hvor man kan lagre en sekk, sko etc. Lite trafikk fremover, da det ikke er toalett foran i kabinen.

    Hvis man er litt ekstra bred over skuldrene (eller ræva), er det fint å vite at man kan senke armlenet (Både inn mot veggen for setene på partallsrader, og ut mot midtgangen på oddetallsradene). Det gjør at man får litt ekstra plass. På oddetallsradene betyr det at man også klarer å komme seg ut av setet selv om man har bordet oppe.

    Dette er fra minikabinen, og du kan se de to typene med seter:
    [​IMG]
     
    sday and antirealiti like this.
  5. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Mange takk :)
     
  6. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Vi reiser to voksne og to barn i C på A359, og er foreløpig plassert på rad 7 med begrensede andre ledige plasser samlet i hovedkabinen. Vindusseter er et must for de to yngste, og helst ville vi hatt partallsrad. Imidlertid er hele minikabinen (rad 9 & 10) ledig. Å (potensielt) få hele denne kabinen for oss selv frister, men jeg mener å ha lest om reisende som har blitt flyttet herfra rett før boarding da crew bruker dette som et hvileområde. Er det vanlig praksis dersom belegget i C ikke er fullt?

    Er det verdt å ta "risikoen" ved å gå for minikabinen og potensielt bli flyttet tilbake før boarding? Hva er å foretrekke, rad 10 med bedre utsyn eller rad 9 som er bulkhead og bedre benplass? Fare for støy fra toaletter og galley på rad 9?
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    Risikoen ligger i at ved lavt belegg så stenges minikabinen for passasjerer.
    Men, nå når det koster penger å velge seter også for biz (om man ikke har status), så ser det ut som om det er mer ledig i kabinen, siden folk ikke har valgt seter ennå.

    Nå vet jeg ikke hvor dere skal, og når?
     
  8. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    437
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg brukte IF til å vurdere om jeg skulle gå for minikabinen som soloreisende EWR-CPH, eller om jeg skulle beholde oddetallsetet i fremre kabin. Det var en nattflyvning, så utsikten til en rolig og stille tur gjorde at jeg gikk for 9A. Business var helt full, så det var sikkert mye å gjøre for crewet. Dette merket jeg altfor godt når matserveringen var over og lyset ble dempet. Selv støykansellerende headset klarte ikke å luke ut smellingen med dørene i galley, toalettdørene og de lange samtalene mellom crewet. Gardinen ble aldri trukket for mellom minikabinen og galley. Hadde jeg tatt valget på ny hadde jeg heller tatt oddetallsete i fremre kabin enn bulkhead i minikabin på denne flyvningen.

    Mitt eneste referansepunkt er utreisen (dagflyvning) ARN-EWR i A330 i sete 1H. Nå prøvde jeg bevisst å holde meg våken på denne flyvningen, men her opplevdes det som mye mer stille fra galley når lyset var dempet.
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,173
    Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har to flyvninger på a350 til/fra ORD med SAS i november. Ønsker første rad pga. mer benplass, og tenkte egentlig første rad i minikabin da denne antakelig er noe roligere(?). Ser imidlertid kommentaren ovenfor om at minikabinen stenges ved lavt belegg. Hvor sånn ca går grensen for når minikabinen stenges?
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke helt hvor grensen går. Men, en utfordring nå er at siden SAS tar betalt for seter i biz (uten status), så er det mange som venter med å velge sete til det er mulig å sjekke inn. Da ser kabinen ganske tom ut, helt til det plutselig er valgt masse seter.

    Jeg hadde valgt minikabinen, og så vært nøye på å følge med når du går mulighet til å sjekke inn.
     
    Gullars liker dette

Del denne siden