Mitt opphold var 4 netter/5 dager, som virket akkurat passe for en rastløs sjel som meg. Mat og transport ville jeg se på som obligatorisk - maten var usedvanlig bra, og om man likte noe mer eller noe mindre så kunne man bare spørre om å få mer eller noe annet. To valg til de fleste måltider, og som regel tre-retters til alle måltider. 2/3 av måltidene var asiatiske (fantastisk indonesisk, thai, kinesisk, etc) og noen europeiske, ca halvparten sjømat.
Drikke ble betalt ekstra ca 15 Singapore Dollar for glass vin og cocktails (avansert mixology) og mindre for soft drinks.
Gratis aktiviteter inkluderte besøk til fiskelandsby på stylter, kayaker, mindre seilbåter, snorkling og terengsykling (kort tur). Ekstra for dykking. Var også en spesiell tennisbane der med så fint og mykt gress at man kunne gå barbeint.
Verdt å merke seg at det ikke er aircondition der, men savnet det ikke pga havbris og stillegående vifte innebygget i sengen/under myggnettet. Minimalt med mygg (et par kun ved solnedgang), men en del vennligsinnede småkryp og hadde et par flaggermus som husgjester som ga god stemning.
Kostnader for 4 netter (Singapore dollar, inc taxes), inc lunsj på ankomst og avreisedag:
One bedroom beach villa with plunge pool: $2,025
Daily board and activities: $460 per person
Transfer from Bintan Ferry Terminal to Cempedak t/r: $109 per person
Last edited: 11. april 2018