Singapore

Tråd i 'Reisemål' startet av Kimmam, 25. jan 2014.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tips vedrørende barneseng @ruby1968l. Når det gjelder muligheten for oppgradering så tror jeg at sjansen kan være noe større som Diamond og ved å booke direkte. Jeg ser for meg å booke ett rom med Club-tilgang og så sende en e-post der jeg ber om utsikt mot Marina Bay og hinter om oppgradering ;)
     
  2. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,749
    Bonuspoeng:
    183
    Skal du være der lenge?
    Husk at beliggenheten er midt mellom to MRT stasjoner og følgelig går det litt tid til å komme til mer sentrale strøk som Orchard, Clarke Quay osv.
    Hvor på Bali skal du da? Stranden på Kuta og Legian beach har full av søppel de to gangene jeg har vert der. Det er skikkelig ille.
    Du finner review av hotellene på IF
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng, men tror likevel det er sentralt nok for oss denne gangen. Vi skal bare være i Singapore tre dager på vei hjem og har sent fly på returen så håper på muligheten for ekstra sen utsjekk som HH Diamond. Ev. at vi får bruke basseng, dusjer og Club frem til vi må dra til flyplassen (som flere på TripAdvisor rapportere om at de har fått).

    På Bali skal vi etter planen ha en liten uke på Conrad Bali ved Nusa Dua/Benoa Bay og satser på at det ikke er altfor mye forurensing der. Uansett er der plenty bassenger å velge mellom også. Deretter går turen videre til Ubud og noen døgn på Mandapa før vi reiser videre til Singapore.

    Jeg har besøkt både Bali og Singapore flere ganger før, men dette blir den første gangen for madamen og på familiferie for meg.
     
    Ruby liker dette
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,749
    Bonuspoeng:
    183
    Mitt inntrykk er at det er mye renere på andre siden, der du skal bo.
    Og Ubud, det er konge asså. Jeg digger egentlig nærhet til sjøen og var skeptisk til Ubud, men skal jeg til Bali flere ganger, så går turen innom Ubud.
     
  5. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,749
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 26. sept 2016
    yukho liker dette
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Dæven, der var det fint!! For moro skyld prøvde jeg "booke" for 5 dager, da kom 2 voskne på ca. 26 000,- noe som ikke var verst for noe så flotte, men hvis jeg derimot legger til 2 barn, da hoppa prisen opp til 170 000,-!!! Hva f?=)(%#???
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg har riktignok bare bodd en gang før i Nusa Dua området og der var på "innsiden", men det var i alle fall rent og klart i sjøen der da.
    Og helt enig, Ubud er fantastisk. Vurderte å ta noen flere dager der denne gangen, men siden madamen aldri har vært på Bali før så blir det mest med sjøen denne turen.

    he-he, ser ut til å være en rimelig grei plass dette der ja. Har aldri bodd der før og litt synd at de ikke er en del av RC-programmet, men fikk lyst å prøve det ut når jeg fant det på nettet. Og siden dette blir årets "sommerferie" etter ett travelt år med mye som har skjedd så tenkte jeg at at dette har vi fortjent ;)
    Men er det like bra som man kan få inntrykk av gjennom bilder, tekst og anmeldelser så er jeg redd for at det fort kan bli en lei uvane å oppsøke dette stedet...
     
    CrotchRocket liker dette
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor mye koster Clubrommene?
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    På Conrad Centennial i Singapore? 480 SGD (ca 2800,- NOK) for Executive King bestilt gjennom Hilton og fullt refunderbart. Og etter at jeg hadde booket fikk jeg tilbud om å oppgradere til en Centennial King suite for en slump HH-poeng og det gjorde jeg. Så gjenstår det å se om vi blir ytterligere oppgradert.
     
  10. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har booket Marina Bay Sands gjennom Hotels.com? De viser ingen tilgjengelighet, men det lar seg bookes på hjemmesiden deres. Skulle gjerne brukt opp en bonusnatt der.
     
  11. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror ikke du får booket det gjennom hotels dessverre..
     
  12. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mistenker det samme. Finner ingen ledige datoer.
     
  13. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Har en dag å slå ihjel i Singapore, over sommeren riktignok, men greit å planlegge..

    Er det mulig å betale seg inn for å deige seg ved poolen på Marina Bay Sands? Og kombinere dette med en liten lunsj..

    C
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, du får ikke badet, men du kommer deg opp på den andre delen. Om de har noen restauranter der ikke boende kan spise.
     
  15. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Nå som det er avklart hvor jeg skal bo (ble Hotel Bencoolen ved Clark Quay) gjenstår spørsmålet: Hva skal jeg gjøre? Har to fulle dager før jeg flyr videre til Vietnam og en nesten full før jeg flyr hjem (klokken 22.00).
     
    Last edited: 23. jan 2017
  16. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    sentosa?
     
  17. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Hva fikk deg til å velge det hotellet?

    Skal en tur i Mars og har jo selvfølgelig lyst på Marina Bay Sands men 3500kr per natt blir litt drøyt.
     
  18. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    En kombinasjon av pris, beliggenhet og rating på Hotels.com. Pluss at hun jeg reiser med synes det så fint ut.

    MBS utgikk med høye kneløft pga. pris. Hadde tenkt på siste natten der, men de kunne ikke garantere sen utsjekk og ingen tilgang til bassenget etter man har sjekket ut
     

Del denne siden