Jeg er timer fra min første tur i nye SAS biz, ad problemstillingene dine alf (notam: dette var a330e).
Det var noen minutter med sauna når vi satt på bakken. Vår eminente purser tullet med det på PA systemet og var ærlig. Han hadde skrudd feil, og det var 30 grader i shedet for de 21-22gradene han ønsket å gi oss. Om noen minutter skulle det bedre seg. Og før vi tok av var alt i orden. Jeg er en frossenpinn og lå under dyna hele vegen til Hong Kong, så at det var noe sauna kan jeg ikke si. Jeg måtte ligge oppå hendene mine for å varme de.
Fullsatt businesskabin (100% full) - ingen hadde problemer med stoler eller IFE. Alle kom seg helt opp og ned. Ingen laget unødvendig bråk (?!). Det var det gubbene i midten av kabinen som gjorde - når alle andre hadde lagt seg var de høylytte bergenserene travelt opptatt med å diskutere ISIL/Syria. Når de endelig slokna snorket de som f**** og jeg mistenker de for å stå bak prompelukten som seiv gjennom kabinen 2 gang.
Disse stolene er av samme ulla som swiss og austrians nye biz-stoler: de har en innebygd massasjefunksjon som alltid er på. Det er for å hjelpe blodgjennomstrømmingen i ryggen tror jeg. Ingen problemer å skru av/på massasjefunksjonen (den store, som virkelig tar i) - jeg brukte den to ganger. Panelet lyser når det registrerer trykk, så det var ikke veldig vanskelig å se.
Business-stolene kan justeres i hardhet, jeg er veeeeeeldig ømfintlig for dette da jeg er veldig tynn og ryggraden min stikker ut. Så jeg trenger padding i rygg og ræv. Etter jeg prøvde stolen på Frösunda for langt og lenge siden var jeg veldig bekymret for at stolen skulle være for hard; men heldigvis er FIRMER SOFTER funksjonen veldig effektiv. Jeg hadde en god og myk stol når jeg hadde den på det nest nederste hakket for firmness. Sov i 4 timer av 9,45 timer. Prøvde aldri lyset i taket da jeg hater lys på nattflyvninger, og å mase på crewet gjør jeg aldri

Men han foran meg var en flittig benytter av å plinge på crewet.
Et nydelig svensk flagg klarte purseren også å lage med mood-lightningen i taket før landing i Hong Kong. (Lite patriotisme! Som han sa på PA-systemet

). Virker som A330E fungerer sømløst og at crewet hadde vært med før
View attachment 5330
Vis alt...