SAS ventet jo lenge med å slippe bonusbilletter generelt for sommeren 2023, noe de også har bekreftet til flere. Men vi er flere som har gjort jevnlige søk på interkontinentale SAS-ruter etter 1. juni 2023, og fått null treff, som i ikke et eneste sete, hele tiden. Nå er det sluppet for Europa, men fortsatt får ingen av oss opp interkontinentalt før etter 1. september, med unntak av noe til HND i august. Har noen klart å bestille interkontinentalt med SAS i juni, juli og august neste år?
Juni og juli tror jeg aldri det kom noe i, jeg fikk bestilt HND-OSL 2. august, men det hjelper jo lite om det ikke slippes billetter så vi kommer oss dit.
Er det sluppet for juni juli 2023? Jeg greier ikke å finne noe særlig til enten FRA, MUC eller LHR...
Nope, men det han nevnte europa inni teksten, noe jeg ikke hadde fått det med deg. Skal huske OT varse neste gang
Drar denne opp igjen. Er det noen som har fått booket til feks USA longhaul med SAS mellom 1. juni og 1. september 2023? Utrolig rart at SAS ikke vil snakke høyt om dette, eller svare på spørsmål rundt det.
Tidligere år så har SAS sluppet billetter ca. 330 dager, i år så var sommerprogrammet veldig forsinket mener jeg å huske det lå ingenting ute(ikke for penger heller) 330 dager før Utover dette så har det ofte kommet billetter i Mars eller April for sommerferien, så om det følger gamle trender så er det kanskje rundt disse tider man skal følge nøye med.
Samtidig la de ut billetter etter 1. september til USA, og 1. august til Tokyo. Problemet nå er jo at "alle" tilslutningsfly er fulle, så det skaper en god del krøll for alle som ikke sogner til OSL, CPH eller ARN.
Godt poeng - ser jeg fikk billetter for sommerferien for den nye Toronto ruta i fjor den 22. Mars. Da måtte vi fly fra/til Arlanda pga ingen connections, 8 timer kjøring, men tok det som en tur i turen, så det gikk fint
Har prøvd å få noen svar fra SAS et par ganger, sist nå i forrige uke. I dag kom svaret, som egentlig ikke sier noenting. Mine spørsmål var veldig enkle: Hvorfor har SAS gått bort fra sine egne regler og ikke lagt ut billetter 330 dager før, ei heller nå et halvt år før, og har de noen informasjon om når det isåfall skjer: Tack för att du hör av dig till oss. Vi har tyvärr inte fått någon information om utbudet av bonusbiljetter i sommar ännu. Annars så är vi här är inte delaktiga i den arbetsprocces och tidsplan som de som hanterar utbudet av olika bokningsklasser följer. Så därav har vi inte tillgång till information i förväg om när bonusbiljetter kommer publiceras. Normalt sett så brukar vi här, få informationen om publicerade bokningsklasser från det som vi ser som tillgängligt. Och det är samtidigt som när det går att se biljetterna på hemsidan. Men att dom inte är tillgängliga ännu betyder inte att det inte kommer publiceras vid ett senare tillfälle. Det kan bero på flera saker att det inte är tillgängligt ännu, t ex utbud och efterfrågan, eller den arbetsprocess och tidsplan som mina kollegor som publicerar bokningklasserna följer.
Er ikke problemet bare at det ikke er lagt ut billetter for avgangene det gjelder i det hele tatt? Det hadde vært litt rart om de la ut bonusbilletter 330 dager før når det ikke er mulig å kjøpe billetter for penger og ingen vet om avgangen faktisk kommer til å gå.
Er det egentlig så utrolig rart at et selskap med økonomiske utfordringer velger å forsøke å selge billetter i høysesong, i stedet for «gi» disse bort til bonusjegere? Etter mitt syn er det høyst forståelig at SAS akkurat sommeren 2023 har en lengre blackout-periode enn vanlig. Jeg tipper de kommer til å slippe noe mer når sommeren nærmer seg, men selv tok jeg konsekvensen av dette ved å booke sommeren i C til USA med cash and points ettersom poengkontoen uansett var pandemi-skyhøy. Jeg har selvsagt forståelse for andre har et annet syn og opplever dette som frustrerende, men selv håper jeg bare at SAS overlever (og med noen interkontinentale direkteruter). Og så skal vi se at sommeren 2024, ja da blir alt så meget bedre .
Isåfall en legitim grunn, men hvorfor ikke bare si det høyt og stå for det? De gir dessuten ikke bort billettene, de er betalt for gjennom årevis av opptjening av kundene. Mange flyr jo inn poengene, og legger dermed igjen store summer hos SAS. Et annet poeng er at å ikke legge ut bonusreiser kan være brudd på vilkårene i programmet, man lover noe man ikke holder. I tillegg sitter mange på millioner av poeng som går ut, samt CTer som går ut. For min egen del mistet jeg en CT for to år siden og har en jeg trolig ikke får brukt. Samtidig har jeg to til, så det er ingen krise for meg. Men de stadige endringene i hva vi kan bestille og ikke, gjør det vanskeligere og vanskeligere å planlegge. Spesielt for oss som ønsker å ta med familien på tur.
Jeg har hatt varsel på alle rutene til/fra NYC. Får stort sett e-post hver dag, men det var pause frem til de slapp 1.09.24 Ikke kommet noe senere heller. K