Sliter med poengopptjening - hjelp!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av TJT, 05. sept 2017.

  1. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Er ganske fersk bonusjeger, og har spart ca. 110K poeng over 1.5 år, AmEx platinum siden starten av året.

    Reiser ikke kjempemasse, men blir fort en 30-40 turer i året. Likevel føler jeg at opptjeningen går ganske tregt, spesielt når jeg leser om medforumister som samler mange 100 tusen poeng hvert år.

    Hva er det jeg gjør feil? Må jeg bli bedre på bestilling av flere legs, øke bruken på Trump, slå til på kampanjer som nettmat med en gang man ser det?

    Hilsen,
    Uerfaren bonusjeger
     
  2. TJT

    TJT Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    *Trumf :p
     
  3. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Bytter du strøm til Fjordkraft får du 10000 poeng i velkomst, det hjelper kanskje litt! Og påfølgende 3000 poeng hvert år etter det.
     
    TJT liker dette
  4. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil tro noen tjener masse poeng på reiser (Travel Pass, jobbreiser i C, error fare, diverse tilbud til NZ, hotellbestillinger via hotels.com/expedia og ViaTrumf osv..) og noen tjener masse poeng på andre type tilbud. Disse blir ofte delt her inne, typ leiebilkampanjer, nye kredittkort-bonuser, hyppig bruk ViaTrumf og Trumf.

    Min anbefaling er å følge med her og i eventuelt lignende fora hvis du ønsker raskere opptjening. Før jeg fant dette forumet lå jeg an til en opptjening på 30k-50k per år. Kom raskt over fordelene med ViaTrumf/Trumf og estimerte at årlig opptjening ville overstige 100k. På snart et år har jeg må magisk vis passert 200k-250k og det er uten å maksimere Elkjøp-kampanjen og heller ikke benyttet noen leiebil-tilbud...
     
    TJT liker dette
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,418
    Likes mottatt:
    29,303
    Bonuspoeng:
    183
    5 billeier hos Avis frem mot jul gir deg 34k om du booker 2 via Eurobonus og 3 via Amex. Ligger nok langt unna toppsjiktet men drar inn ca 200k EB poeng ila ett år, ett klart mindretall av dette fra flights.
     
    TJT liker dette
  6. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    shitload av jobbutlegg er gull.
     
    nissen and chberge like this.
  7. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har nå samlet (aktivt) i et år, og har klart ca. 200K. Vil tippe rundt 10K av dette er fra reiser, resten på kredittkortbruk (kun privat, med unntak av noen få hotellopphold) og signeringskampanjer. Klarte også å få litt på å verve noen til amex, før den muligheten forsvant. Har ikke leid en eneste bil, ikke kjøpt noe på Elkjøp, og heller ikke bestilt et eneste abonnement. Har prøvd å utnytte doble poeng-kampanjen til SAS Premium Mastercard det jeg kunne, og presset mest mulig innkjøp inn før denne var over.

    Jeg vil nok ikke klare i nærheten av dette de neste 12 månedene, da signeringskampanjene stort sett er brukt opp, men det er ihvertfall en god start.
     
    TJT liker dette
  8. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hjelpe venner med å booke ferien deres på Viatrumf, det er jo en "Vinn vinn" situasjon :)
     
    DanH liker dette
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Er du sikker på at det er 10.000 poeng hos Fjordkraft? Jeg leser 5.000 ved bestilling og deretter 3.000 pr. år:
    https://www.fjordkraft.no/privat/stromavtaler/eurobonus-avtalen/
     
  10. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
  11. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Glemte å si at hvis du tenker langsiktig, så kan det være en ide å bunkre opp trumfpoeng på konto over en viss tid, mens du venter på å få nok trumfkroner til å omgjøre saldoen til EBB poeng på en slik måte at du flipper 200.000 poeng i inntjening de siste 12 mnd :)
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hva gir dette?
     
  13. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Nivå 4 gjør at du kan fly SAS Business Class for prisen av Go økonomi til Hong Kong på beste tilgjengelighet. Som EBG så vil jeg tjene 27.500 poeng for ei slik flyging, og med de 12.000 Nivåpoengene jeg får med kortet så er jeg ganske så nærme rekvalifisering med 39.500 Poeng :)
     
  14. Flyskrekk

    Flyskrekk Er for lengst kurert

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan klarer du kombinere MC poengrabatten med beste tilgjengelighet?
     
  15. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Du logger deg inn på kortet via nettbank, også bruker du linken der inne :)
     
  16. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det går ikke, ikke noe poeng i å hensynta så mye av hva han sier.

    Man får ikke poeng for flygning foretatt på MC premium deal..

    C
     
    Fredrik81 liker dette
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg trodde ikke Trumfpoeng ga status på EB..?
     
  18. Flyskrekk

    Flyskrekk Er for lengst kurert

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    43
    Ekstrapoeng (Trumf mv.) teller faktisk mot FlyPremiumnivå. Men de er fortsatt ikke statuspoeng :)
     
    Snabelfaen liker dette
  19. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, trumfpoeng gjør ikke det. Men jeg setter overfører trumfpoengene til EBB konto, så får jeg 13,89 poeng pr krone som teller de på nivåer på Master premium. Når jeg booker beste tilgjengelighet på poeng, så tjener jeg poeng på den flygingen som normalt.

    Men du får mer poeng når du flyr SAS Business enn på SAS GO :)



    Sliter du med å nå nivå 4 i løpet av ett år, så kan det være lurt å la poengene sove på trumfkontoen:

    Hvis du ser at du kun tjener 160.000 poeng i løpet av ett år, og 90.000 av dem er trumfkroner, så kan du heller la trumfkronene sove på konto i en periode og planlegge ett poenghopp som knekker 200K grensa på ett bestemt tidspunkt, og bruke bruke trumfkronene til å fylle på da i stedet for å neste klare det ;)
     
    Last edited: 06. sept 2017
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke poeng for billetter booket gjennom Fly Premium.
     

Del denne siden