De hadde det i nesen på 747, og forsvant da 747 forsvant. https://flysmart24.no/2019/02/09/den-gang-sas-flyene-bod-pa-virkelig-luksus-i-luften/
Slik har jeg aldri reist, men reiste mye businessklasse i Europa med SAS på 1990-tallet. Tror SAS under Janne Carlson hadde et av de beste businessproduktene i Europa. Det var ikke måte på hvor store fullmakter førstelinje personellet hadde. Varme lunsjer og varme middager og så mange småflasker vi bare kunne få i oss og i lommene. Husker en gang en kollega og jeg skulle fly fra CPH til BGO, vi hadde selvsagt billett på første benk. Men vi kom så tidlig til CPH at vi kunne nå flyet tidligere og spurte om vi kunne få være med og det fikk vi, men måtte sitte bak i bussen. Etter at setebeltet var slukket og sigarettene var tent kom sjefsdamen bak til oss og sa at hun dessverre ikke hadde mat til oss men "hva drikker i drenge?" Så kom hun med fire småflasker whiskyer til hver av oss. På -90 tallet da SAS og Braathens konkurrerte innenlands var det reel cateringkrig mellom dem. En periode jobbet jeg i Bodø og Tromsø og da reiste jeg alltid med Braathens ettermiddagsfly nordover fra Oslo, fordi det var varm middag der mens SAS hadde kald mat.
Takk for at du skriver noen ord om SAS @Eddie47 det må ha vært gode tider, vi får leve i håpet om at engang SAS kommer til de nivåene igjen. Varme luncher, middager og mange herlige små flasker. Det må ha vært i klasse for seg Må vi bare bli kvitt Covid`n så A350`n kan få lov å blomster fram.
Endelig ute på prosjekt igjen etter en morgen på hjemmekontor Lufthansa har kansellert LH115, så da kuttes tiden i Frankfurt med en time, men får en ekstra i Munchen T-41. Det gledes
God onsdag. Har nå brukt de siste 14 dagene på å sitte i samme stol med benet høyt etter operasjon. God stemning og ikke lei i det hele tatt.... SAS er i det gavmilde hjørnet i år, og dette viser hvor idiotisk lett det er å tjene opp ufortjent status fra EBB med i praksis 7 flyvninger og under 10.000 kr. Vi tydeligvis brukt nok penger på kredittkort, for i går tikket det overraskende inn SMS fra DNB som at statuspoeng var overført. Startet opptjeningsperioden min 1. juli som EBB, og har siden da opptjent: 450 poeng fra 3 innenriksflyvninger på billige billetter jeg ikke fikk noe for hos Aegean 10.000 poeng fra DNB Saga 7.000 poeng fra SAS MC Premium (kommer vel straks 1.000 til for februar) Resterende er fra én USA-tur i juleferien til den nette sum av 6500 kr, pluss 18.000 poeng for oppgradering til pluss på utreise. Litt hell i uhell med kanselleringer og tilhørende endring i bookingklasse som ga mer i potten. Men altså... det føles som jeg jukser som faen.
Etter ankomst PBM i går så var det videre med chartret propellfly videre til OGL. Lite service og mat ombord på siste flight desverre Ha en god Onsdag
God ettermiddag fra Jessheim Har brukt lunsjen bl.a. til å sjekke inn på SK1455/SK909 så nå begynner reisefeberen å stige litt. Får prøve å jobbe litt mer før man begynner å pakke vel, men må innrømme at jeg strever litt med å konsentrere seg. Ha en strålende en!
Hamburgerfredag på ettermiddagsflyet fra Bodø med Braathens var en tradisjon en periode husker jeg. Husker også en tur da jeg ikke ville ha noe alkoholholdig på flyet (må ha hatt bilen på flyplassen ) at flyvertinnen insisterte på at jeg måtte ta med meg et par småflasker med vin hjem da i alle fall
God morgen fra Saint-Martin! Silver Airways bragte oss inn med 340'n i går, og pga litt ventetid på bussen til terminalen fikk jeg sett noen fly ta av like ved Satser på å få besøkt den berømte stranden med alle flyene som kommer inn for landing til SXM Slutt på test ved innreise det var også en kjærkommen nyhet. Nyt onsdagen, dere!
Da Gardermoen ble åpnet hadde Braathens og SAS Lounger for sine gullkortmedlemmer for både innland og utland. Inngangen til loungene var før passkontrollen … Hos Braathens var det best mat men bare vin. Hos SAS var det god mat men i tillegg til vin hadde de også brennevin. Jeg hadde gullkort hos begge og hadde gleden av å utnytte begge disse loungene.
God ettermiddag fra Fort Lauderdale. Her skinner solen, og det er ca 25 grader. Helt ok. Vurderer å flytte hjemreisen et par dager, men må da via CPH. Men det er nok verdt det. Billettene er iallfall bestilt, så jeg har litt tid til å tenke på det. Mens jeg tenker, så leser jeg bok ved bassenget. Det er deilig å være på tur igjen! Heldigvis ikke så lenge til neste gang.