Spenn, Norwegian og Strawberry sitt nye bonusprogram

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av Nuvolari, 14. aug 2024.

  1. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,128
    Likes mottatt:
    1,826
    Bonuspoeng:
    113
  2. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Blir spennende.

    Det hadde vært helt rått med en sterk utfordrer til Eurobonus i Norden.

    Selv om jeg kanskje ikke kommer til å hoppe på, må kanskje Eurobonus skjerpe seg.
     
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,407
    Likes mottatt:
    10,399
    Bonuspoeng:
    183
    Her tenker jeg nok også at Widerøe blir med når EuroBonus fases ut etterhvert, ref. uttalelsene til Geir Karlsen i dag.

     
  4. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    225
    Likes mottatt:
    415
    Bonuspoeng:
    63
    Det blir spennende å se om det blir noe mer enn en felles valuta....
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,096
    Likes mottatt:
    33,388
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet enig i at konkurranse er bra, men så lenge flysiden utelukkende dekker Norwegian (evt Widerøe) så blir det stusslig mot EB og sitt (om enn noe mindre i ST) verdensomspennende rutenett.
     
    NoLimit and holmen like this.
  6. mrhaakon

    mrhaakon Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    93
    Har hørt noe rykte om at det kan være at Rema vil slutte seg til Spenn.
    Det vil være fra for konkurransen mot Trumf
     
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,482
    Likes mottatt:
    8,935
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir også interessant å se om man må veksle cashpoints og jordbær til Spenn, eller om de legger om begge fordelsprogrammene til å direkte tjene Spenn
     
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,600
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er Spenn og hva betyr det for meg som medlem?
    Spenn er navnet på den nye fordelsvalutaen og appen som skal brukes av både Strawberry og Norwegian. En felles fordelsvaluta gir deg flere valgmuligheter, og med en egen app får du også bedre oversikt over de oppsparte poengene dine. Poengene du har spart opp i Strawberry blir værende, men på sikt blir det mulig å overføre de eksisterende poengene dine til Spenn. Spenn lanseres i fjerde kvartal 2024 og du som medlem vil få god informasjon på forhånd. Etter lanseringen vil poengene dine kun bli spart opp i Spenn.

    https://www.strawberry.no/kundeservice/faq/medlemskap/hva-er-spenn/
     
    freddyen, NoLimit and holmen like this.
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,600
    Bonuspoeng:
    293
    Holdt faktisk på å lage post med info fra strawberry.no da denne dukket opp. Ser ut som vi må aktivt veksle eksisterende poeng, men at nye opphold blir i Spenn. Lurer på hvor lenge man isåfall kan fortsette å booke med begge valutaer.
     
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,600
    Bonuspoeng:
    293
    Et annet spørsmål er om Trumfoverføring kommer til å eksistere etter de går over til å bruke spenn, og om det isåfall kommer til å telle mot status. Det blir jo uansett en endring nå som statusopptjening antageligvis må frikobles fra valutaen som kan brukes til å booke rom (eller fly).
     
    eventyrer liker dette
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,482
    Likes mottatt:
    8,935
    Bonuspoeng:
    183
    Det er en viktig observasjon! Kan bli vanskeligere å nå lifetime gold/plat hos Stordalen
     
    eventyrer liker dette
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,600
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, og man bør følge med på info som kommer fra Strawberry framover. Jeg har noen tusen trumf som jeg har planer om å overføre til Strawberry når ny periode starter 1. november for å sikre Platinum et år til. Nå kan det jo være at det skjer en endring før dette.. og det kan være smartere å komme seg nærmere life time platinum på lang sikt enn å forlenge det på kort sikt.
     
    Last edited: 15. aug 2024
    holmen and eventyrer like this.
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,317
    Likes mottatt:
    5,881
    Bonuspoeng:
    183
    Med ett sånt utstrakt program så kan Norwegian sikte seg inn på *A og bli med i det programmet der. Spennende å se hvordan dette utvikler seg.
     
  14. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tviler på at fordelsprogrammet kan samarbeide med Norgesgruppen OG Rema, samtidig.
    På samme måte kan nok ikke Trumf samarbeide med både SAS og Norwegian.
    Kan dette bety slutten for muligheten for å overføre Trumf til Strawberry (Spenn)?
     
    eventyrer liker dette
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,482
    Likes mottatt:
    8,935
    Bonuspoeng:
    183
    Det spørs vel kanskje på hvor mye Strawberry har tjent på det samarbeidet, og om det forventes at Spenn (og vel trolig en ny fordelsportal) kan gi like mye inntekter? Evt overføringer fra cashpoints kan balansere dette?
     
    freddyen liker dette
  16. freddyen

    freddyen Veteran

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er egentlig mest spent på om merverdien i form av billige bonusnetter blir videreført hos Strawberry etter overgangen til Spenn som valuta kundeklubben.
    Selvfølgelig også om muligheten til å overføre Trumf består, men jeg kan gjerne overføre masse Trumf før overgangen og på den måten ha tilgang på rimelige bonusnetter en tid fremover.
    Når Strawberry presiserer at gamle poeng blir værende, må vil vel kun regne med at den gamle "prislisten" også vil gjelde for disse poengene?
     
    eventyrer liker dette
  17. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,317
    Likes mottatt:
    5,881
    Bonuspoeng:
    183
    Lurer på om at spenn er en tilpasning av programmet for å gjøre Norwegian klar til å tilslutte seg en av alliansene, enten det er *A eller Oneworld?
     
  18. trulsdd

    trulsdd EBD

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er også veldig spen(n)t på hva som skal skje videre. Jeg mistenker at det trumf ryker, men kan ikke se for meg at de allierer seg med noen av de andre. Coop har hotellavtale med Scandic og Thon i dag, og Æ har ikke en kroneoppsamling på samme måte som Coop/Trumf har - og som Spenn skal bygges på.

    Det lureste for dem vil nok være å gi mye bedre avkastning på betalte overnattinger, men det er dumt for oss som stort sett bruker trumf for å booke.

    Forventer at jeg kan bruke opp det jeg har av poeng på overnattinger også etter november, men kommer nok til å booke neste års sommerferie så snart jeg har poeng nok.
     
    eventyrer liker dette
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,234
    Likes mottatt:
    7,600
    Bonuspoeng:
    293
    Å bytte til en bonusvaluta som ikke er 100% sin egen høres ut som en ekstremt bakvendt måte å gjøre det på
     
  20. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    772
    Likes mottatt:
    1,439
    Bonuspoeng:
    93
    Og akkurat det kan jo være en utfordring for Æ, de har jo ikke lykkes med satsingen på det programmet akkurat. Så dette kan jo være en god mulighet dersom de forsøker å matche Trumf og Coop sin cashback.

    Spenn hadde også trengt en hverdagspartner, noe som man bruker jevnlig for å bli minnet på at programmet finnes. Så Æ og Spenn kunne vært en god match.
     

Del denne siden