Spennende reisemål sett fra hesteryggen?

Tråd i 'Reisemål' startet av missmiles, 03. nov 2013.

  1. missmiles

    missmiles Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Vi er en liten gjeng som ønsker å dra på rideferie som varer fra et par dager til en uke. Jeg ønsker tips om hvor man kan oppleve nye og spennende steder fra hesteryggen?
     
    tommy777 and Fnate like this.
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er allergisk- men har alltid hørt at Island er bra.
     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til forumet. Jeg har ikke vært på slike ferier selv, men jeg har sett mye om dette i Wyoming og jeg mener også å ha sett det rundt SantaFe.

    Har kjørt timesvis rundt i heiene ved Jackson Hole (Wyoming) og det er så mye hesterancher at det er utrolig. Alle reklamerer med hesteferier og naturen er mildt sagt spektakulær.
     
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Du må være sørlending opprinnelig, Fnatesen. Kun en sørlending ville finne på å kalle fjellene i Wyoming for heier ;)

    That being said, så har jeg selv erfaring med hesteturer i Norge. Man skal ikke undervurdere naturen i vår egen bakhage. Hest i villmark i Risør (http://www.hestivillmark.no) kan anbefales som vennetur eller firmatur. Opplegget er lagt opp slik at man trenger ikke være cowboy og ha ridd en masse fra før, for å nyte opplevelsen.
     
    Fnate liker dette
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke mye feil det. 50/50 Søgne og Byglandsfjord
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ingenting slår USA når det gjelder hester. Helt til Hawaii (Big Island) er det populært med slikt. Colorado, Wyoming, California, Montana og en rekke andre stater har slike opplevelser ala denne: http://www.triplejranch.com/
     
  7. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Burde vel være mulig å oppdrive en eller annen hesterygg i Mongolia, jf. nomadekultur, Djengis Khan m.m. Landskapet blir kanskje noe ensformig, men sikkert en "once in a lifetime"-opplevelse. Kombiner med en tur på den Transsibirske Jernbane, så nærmer du deg en fullkommen opplevelsesreise.
     
    Ruby liker dette

Del denne siden