SQ F/C tilgjengelighet for Eurobonus!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lokke, 28. febr 2018.

1. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer. Det var for cash på CPH-SIN (77W).
    Du kan oppgradere for cash ved å kontakte SQ i Danmark som @Travellingalf nevner. Oppgradering for poeng er vel fortsatt forbeholdt Krisflyer dudes.

Last edited: 06. mars 2018
  2. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    La meg bare si at først og fremst synes jeg dette er helt konge.

Men når rusen snart har lagt seg, tillater jeg meg også samtidig å synes det er synd for SAS at de ikke går ut med dette på en bedre måte.

Her kommer kanskje den største positive nyheten tilknyttet eurobonus på lenge, annonsert via rykter og vage bekreftelser på diverse flyforum. Videre er det også synd at dette ikke virker skikkelig gjennomtenkt. Først og fremst tenker jeg da på at man ikke har mulighet til å sjekke tilgjengeligheten selv, og er avhengig av å ringe CT-telefonen, som til tider ikke virker å vite helt hvor eller hvordan... Dette medfører igjen stor pågang, lang ventetid og potensielt irriterte kunder.

Tenk for en gedigen mulighet dette kunne vært for SAS til å gi en skikkelig vitaminboost til kundene sine, etter en lang rekke av devalueringer tilknyttet eurobonusprogrammet.

Jaja, det var dagens lille ettertanke...

Last edited: 06. mars 2018
    Robert H, Kalsnes, ArthurDent and 3 others like this.
  3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig med deg @veeegard dette er kongekult, men samtidig må vi sette ned krugen og stikke fingern i jorda et øyeblikk.

Ikke glem hva slags PR SAS fikk når de skulle starte med "Luksustransport for kakser", altså denne taxi-servicen som de skulle videreformidle.Om de pusher ut "Nå, med Eurobonus, får du enda flere muligheter til å reise på førsteklasse!", så kommer vel alt til å gå over ende.

Samtidig kan det jo oppstå en situasjon hvor "alle" vil booke dette og så er tilgjengeligheten så som så. Er jo tross alt bare 10 seter i uka som kan bookes fra CPH, det er laaaangt dårligere tilgjengelighet enn på SAS C som "alle" klager på at er umulig å booke.

Jeg tror dessverre dette er en gladnyhet som vi skal være glade for at SAS holder litt for seg selv. Vi vet vel egentlig heller ikke om det er SAS eller Singapore som står bak det. :)

4. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    1. Det Are sa.

2. Er det noen mulighet for å finne a la carte menyen online hos SQ, sånn som hos LH og NH? I forhold til hvilke valg man skal gjøre på book the cook :p

5. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    2. Er det noen mulighet for å finne a la carte menyen online hos SQ, sånn som hos LH og NH? I forhold til hvilke valg man skal gjøre på book the cook :p[/QUOTE]

På Singapore Airline sine hjemmesider er det en meny som heter "Flying with us". Der ligger det et valg som heter "Book the cock" og her finner du tilgjengelige menyer for de forskjellige reiseruter. Cph-Sin er desverre ikke en strekning de til tilbyr dette på.

6. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Det er et godt poeng :)

Samtidig kunne jo man vinklet dette mot den samme målgruppen som får f eks SAS dreams. Det er forskjell på å "gå ut i VG" eller slå det opp stort på hjemmesiden - og å informere de som tilsynelatende er i målgruppen, samtidig som man tilrettelegger for at opplegget fungerer tilstrekkelig.

7. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er tildels enig, men samtidig så er det jo allerede nå vanskelig å få booket noe spennende og Tallinn har fått mange forespørsler bare pga rykter.. tenk om det ble sagt "nå er det her!" ?

8. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,801
    Bonuspoeng:
    183
    Må seie meg litt einig med @Are her, er definitivt glad for at dette ikkje er blitt annonsert i noko særleg grad.

Er også veldig glad for at eg fekk kasta meg på tidleg, medan det framleis er mogleg å oppdriva. Det her må jo vere den beste forbetringa i Eurobonusprogrammet på lang tid, all ære til SAS (evt noko til Singapore) for det. Får berre håpe at det er realistisk å finne ledige billettar, også i framtida.

9. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Her er jeg enig med @Are . Synes det egentlig er helt greit at vi får vite dette «av oss selv» også får det heller bli tomt av tilgjengelighet når X antall har ringt inn og booket. Skjønner at mange blir frelst av SQ F. Singapore Airlines er ikke alt. Men tror veldig mange blir dradd med her av at andre har så lyst til å prøve SQ F.

Vi har overlevd uten SQ F før og tror vi fortsatt skal klare oss fint selv uten å få prøve det. Vær heller glad over at vi får flydd First Class så «billig» som vi gjør. Ikke alle som får det en gang :)

dkvt liker dette
  10. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng det.
    Og folk folkker jo til SQ fordi vi åpenbart har booket alt annet i F fra før.. :)

Xflipper, dkvt and flying_all like this.
  11. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, jeg kjøper den @Are . Sett fra oss Insideflyere isolert sett er dette positivt, selv om jeg mener det ville vært utelukkende positivt for alle parter å kunne sjekke tilgjengeligheten selv.

Posten min var vel i utgangspunktet rettet som et innlegg som synes det var synd for SAS. Ikke synd for oss champagnehungrige flynerdene her på Insideflyer som stort sett får med oss det meste i flyverden uansett :)

Robert H, Travellingalf, DanH and 3 others like this.
  12. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Ja jeg ser det er BTC på hjemmesiden. Jeg lurte på om man kan finne a la carte menyen, med forretter, desserter, drikkevalg osv - som man kan hos LH og NH.
    Jeg har sikret meg en SIN- CPH, hvor det kan bestilles BTC.

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,710
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Gå inn på bookingen din på SQs nettsider. Det hvor du velger Book The Cook er det en knapp som heter Inflight Menu.

magnusant liker dette
  14. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Selv synes jeg nok at det er mer fordelaktig for SAS å fokusere på sitt eget produkt og egne destinasjoner fremfor å reklamere med at de trofaste kan booke enda bedre produkter hos andre selskap.

Det er jo heller ikke sånn at de slår stort opp at man kan cruise rundt i TG F og LH F til alle verdens mulige steder.

Det er mulig vi alle er helt off topic her nå, det har vel ikke noe med tilgjengelighet å gjøre. Skrev vel selv om noe helt annet, vet bare det er mye aktivitet her omkring SQ F.

FFlyer and dkvt like this.
  15. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det ser jeg nå at de skriver.
    "To guide your selection, we’ve included a link to view the inflight menu on selected flights. Bon appétit!"

Jeg får faktisk til å velge book the cook, eller andre menyvalg. Men det er ingen link til a la carte.
    Er det fordi det først er i april, og de ikke har lagt ut den menyen enda?

16. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    For meg ser det ut som det kun er hovedrett som er BTC. Du kan gå inn på din spesifikke booking og velge BTC på aktuell strekning, men du får ikke velge forskjellige forretter eller viner.

Utover det må du nøye deg med dagens champis som er Krug eller DP og litt kaviar som er standard starter.

17. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,710
    Bonuspoeng:
    293
    Med mitt minimale datagrunnlag så kan det virke som det dukker opp to uker i forveien, ikke ulikt hvordan et annet flyselskap opererer med sine bonusbilletter. Jeg får nemlig kun sett utreise og ikke hjemreise, enda.

magnusant liker dette
  18. enokling

enokling Medlem

Likes mottatt:
    550
    Bonuspoeng:
    93
    Vil kort nevne at jeg fikk booket følgende rute på få minutter via +46184809167:

31/03: OSL-CPH / SK C
    01/04: CPH-SIN / SQ C
    08/04: SIN-BOM /SQ F (A380-300)
    08/04: BOM-FRA /LH C (747-8)
    09/04: FRA-OSL /LH C

3058,- i taxes

Har ExpertFlyer varsel inne på LH/SQ First på det som er C så får se hva som dukker opp :)

yukho liker dette
  19. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,291
    Bonuspoeng:
    183
    [/QUOTE]
    .......Der ligger det et valg som heter "Book the cock»........[/QUOTE]

Hold grisepraten din for deg selv...:p:p:p

Baldrick, Edin, Are and 3 others like this.
  20. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    .......Der ligger det et valg som heter "Book the cock»........[/QUOTE]

Hold grisepraten din for deg selv...:p:p:p[/QUOTE]

Da er det vel bedre å booke thai siden man får f*tte i f-kabinen? :)

Kalsnes and jgroneng like this.

Del denne siden