Syden

Tråd i 'Reisedeals' startet av kiev, 02. okt 2024 kl 10:04.

  1. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Tilståelse: Jeg har aldri vært i Syden. Har hørt mye om dette forjettede stedet, og tenkte det var på tide å få noen råd hos ekspertisen.
    Altså, jeg har reist verden rundt på jobb i 40+ år, men alltid på rutefly. Ferieturer til alle kontinenter (unntatt antarktisk…) har alltid meg selv som turplanlegger, reisebyrå og reiseleder. Slitsomt.
    Så kommer spørsmålet: Hvor i Syden reiser man som voksent ektepar med forventninger om rolig resort med topp mat og drikke, og med hvem reiser man komfortabelt foran i flyet?
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,072
    Likes mottatt:
    5,999
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er ikke den med mest detaljert kunnskap om Syden, men for en førstereis ville jeg på det sterkeste anbefalt Hellas. Mer særegen kultur og identitet enn Spania vil jeg påstå. Og mulighetene i Hellas er jo uendelige .. Med full "pakketur" som forutsetning blir det jo en av de større reisemålene. Jeg ville kanskje anbefalt Rhodos, men her er det sikkert flere som melder seg på.
     
    kiev liker dette
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,762
    Likes mottatt:
    32,291
    Bonuspoeng:
    183
    Doha er vel det nærmeste jeg kan anbefale syden.

    Dattera i huset spurte pent om vi også ikke kunne dra på charter som «alle» de andre gjorde når henne var 10-12 år gammel, ikke barr ta Brasil, Thailand, Hawaii, Dubai, Bali og sånt… Henne fikk ikke helt viljen sin der.

    Men, om du skal til the forgjettede land så kan du jo trampe i klaveret sånn skikkelig å ta Radisson BLU på Gran Canaria. Ikke noe widebody jeg kommer på i farta så da blir det vell LX elle BA.
     
    Eddie47, ari1000, kiev and 1 other person like this.
  4. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,390
    Likes mottatt:
    3,677
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter denne, bare å klaske til med skikkelig syden når man først går ned den gaten. Og for å dytte deg i "riktig retning", det er vel kanskje eneste syden destinasjon med widebody og skikkelig business class. Man må da vel sørge for å reise med stil, selv om det er til syden :cool:

    https://www.aeroroutes.com/eng/240314-aynw24lpa

    Husk å få med deg grisefest og kjøttkaker på en av de utallige Norske restaurantene for den skikkelige sydenfølelsen ;)
     
    jgroneng and kiev like this.
  5. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,982
    Likes mottatt:
    3,956
    Bonuspoeng:
    113
    Apollo bruker SAS sin A321 med skikkelig biz i front på en del av de lengre turene deres.
     
    kiev liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,063
    Likes mottatt:
    33,342
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med @Wiolenze , Granca, og Radisson i Arguineguin. For å fly standsmessig anbefales Iberia via Madrid.
     
    Wiolenze and kiev like this.
  7. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,496
    Likes mottatt:
    3,978
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, Finnair flyr meg bekjent A350 til LPA, i hvert fall nå om vinteren.
    Som bonus blir det også mange tier points til BA executive club med på kjøpet, siden det er mer enn 2 000 miles.

    Screenshot_20241002-121157.png
     
    jgroneng and kiev like this.
  8. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    426
    Likes mottatt:
    515
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer på Hellas, men kommer litt an på når på året du vil reise.
    Rundt Middelhavet er det mye turister juni, juli og august, så ville i tilfelle reist enten første halvdel av juni eller helst september.
    Vi er på Santorini i skrivende øyeblikk, og selv om det er en mye besøkt øy er det null stress om man bare holder seg unna trøkket i Fira (øyas hovedstad).

    Om vinteren har vi vært et par ganger på Kapp Verde, og det er både innen behagelig reiseavstand og temmelig værsikkert.
     
    kiev liker dette
  9. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Tror dere har misforstått oppgaven. Det går ikke rutefly til Syden.
     

Del denne siden